مقایسه تفاوت گوشی iPhone XS Max و iPhone X

مقایسه تفاوت گوشی iPhone XS Max و iPhone X
  • 1397/7/23
  • زهرا معبودی
  • 2

همانطور که می دانید هر ساله، حوالی ماه سپتامبر، اپل اقدام به معرفی گوشی های جدید هوشمند خود می کند. هر چند که این برند هر ساله سه مدل اسمارت فون خود را به بیرون می فرستد، اما هر ساله شاهد این هستیم که تغییر و تحولات شگرفی در گوشی ها رخ نمی دهد.

با این حساب دارندگان گوشی های آیفون، مخصوصا آن هایی که حتی یک سال از تعویض گوشی شان نمی گذرد سوال می پرسند که

آیا آیفون خود را تعویض کنیم؟

آیا بجای آیفون ایکس، آیفون ایکس اس ماکس بخریم؟

و سوالاتی از این قبیل.

سال گذشته در میان گوشی هایی که اپل ارائه کرد، آیفون x سر دم دار اسمارت فون های این برند خوشنام بود. اما امسال گوشی iPhone XS Max به عنوان گل سر سبد گوشی های اپل به شمار می آید.

با این حساب افرادی که کمال طلب اند با خود کلنجار می روند که آیا نیاز دارند با داشتن آیفون x یک دستگاه iPhone XS Max  خریداری کنند یا نه!

برای پاسخ به این سوال بهترین کار این است که به بررسی تفاوت های این دو گوشی بپردازیم.

تفاوت گوشی iPhone XS Max  و iPhone X
در این تصویر می توانید تفاوت نمایش در گوشی  iPhone XS Max  و iPhone X
را مشاهده کنید

تفاوت های نمایشگر گوشی iPhone XS Max  و iPhone X

اولین چیزی که با دیدن گوشی iPhone XS Max  به ذهنم خطور کرد، اندازه نمایشگر این گوشی بود که در جایگاه خود تقریبا بی همتا بوده است. شاید بتوان گفت که بزرگترین تفاوتی که iPhone XS Max  نسبت به آیفون ایکس و حتی سایر گوشی های این برند دارد، این است که پا را فراتر از گذشته گذاشته و دارای یک نمایشگر بزرگ است.

به گوشی آیفون ایکس خود نگاه کنید. هر چند این گوشی خوش دست و بلند بالاست اما با نمایشگر ۵٫۸ اینچی حسابی به چشم می آید. مدت ها بود که منتقد ها بزرگ شدن نمایشگر گوشی های اپل را به سخره و به باد نقد گرفته بودند و این شاید یکی از دلایلی بود که اپل مدتی اندازه نمایشگر ها را میلی متری افزایش می داد.

اما در ماه گذشته شاهد این بودیم که اپل به طور غیر منتظره گوشی iPhone XS Max  خود را با نمایشگر ۶٫۵ اینچ معرفی کرد.

هر چند نمایشگر گوشی iPhone XR نیز از زمره گوشی هایی با نمایشگر ۶٫۱ اینچی است اما رقم ۶٫۵ اینچ کمی شوک آور بود. حالا تصور کنید که این گوشی چگونه در دستان شما جای می گیرد. البته همه چیز به نمایشگر بزرگ ختم نمی شود بلکه میزان پوشش نمایشگر به سطح گوشی نیز می تواند در بزرگ به نظر رسیدن گوشی دخیل باشد.

تفاوت گوشی  iPhone XS Max  و iPhone X
گوشی  iPhone XS Max یک گوشی شیک و خوش دست! یا یک دوربین حرفه ای. نظر شما چیست؟

گوشی iPhone XS Max  نسبت به iPhone X از افزایش طول ( حدود ۱٫۵ سانتی متر ) و افزایش عرض ( حدود ۰٫۵ سانتی متر ) برخوردار بوده است اما نکته جالب این است که اپل در این گوشی، کماکان، ضخامت را روی ۷٫۷ میلی متر نگهداشته است تا گوشی جدید اش، ضخیم تر از گوشی قدیمی اش نباشد. ( البته در گوشی iPhone XR با افزایش ضخامت روبرو بوده ایم پس این گوشی نمی تواند باریک ترین گوشی اپل باشد )

از نظر میزان تراکم پیکسلی و کیفیت و وضوح نمایشگر، این دو گوشی یعنی iPhone XS Max  و iPhone X در رده عالی قرار دارند. هر چند هر دو با هم تفاوت های جزیی دارند اما نرخ تراکم پیکسلی این دو بالای ۴۵۰ پیکسل بر اینچ است ( برای iPhone XS Max  این نرخ برابر با ۴۵۸ و برای iPhone X این نرخ برابر با ۴۵۹ پیکسل بر اینچ گزارش شده است )

تفاوت گوشی  iPhone XS Max  و iPhone X
تصویری از نمای ظاهری گوشی آیفون X

بنابراین اگر شما دارای یک دستگاه گوشی iPhone X هستید، ممکن است یکی از دو حالت زیر را انتخاب کنید:

  1. اگر اندازه نمایشگر صرفا برای تان اهمیت دارد و به گوشی بزرگ تری فکر می کنید، گوشی تان را تعویض کنید و یک دستگاه iPhone XS Max  خریداری کنید.
  2. اگر صرفا کیفیت نمایش و وضوح و دقت تصاویر برای تان اهمیت دارد، دست نگهدارید چرا که iPhone X هنوز نرخ تراکم پیکسلی بیشتری نسبت به iPhone XS Max  دارد و این یک حسن برای آیفون ایکس به شمار می آید.

تکنولوژی بکار رفته در هر دو گوشی، برای ساخت نمایشگر، تکنولوژی OLED می باشد اما iPhone XR برای این موضوع با تکنولوژی IPS LCD همراه است که تقریبا یک نسل قبل از OLED می باشد که ویژگی های خاص خود را داراست.

  iPhone XS Max
مقایسه گوشی iPhone XS Max با گوشی جدید دیگری از اپل

طراحی دوربین های مشابه برای دیوایس های  iPhone XS Max  و iPhone X

برخی از کاربران صرفا عکس باز هستند! بدین معنی که یک گوشی هوشمند خریداری می کنند تا به واسطه ان بتوانند، یک دوربین دیجیتالی عالی داشته باشند.

معمولا دوربین گوشی اپل به عنوان یک دوربین دیجیتال معمولی رو به بالا به شمار می آید. اما مدت هاست که اپل سرمایه گذاری زیادی برای ایجاد تغییر و تحولات چشم گیر در این باره، ارائه نداده است.

iPhone XS Max  و iPhone X در حال حاضر از دوربین های مشابهی بهره مند هستند که یک تفاوت کاملا جزیی با هم دارند که آن هم اندازه پیکسل هاست.

iPhone XS Max  و iPhone X هر دو دارای یک دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی هستند، که به کمک فلش چهار گانه LED تجهیز شده اند. این دو گوشی دارای فاصله کانونی مشابه به اندازه F1.8 می باشند.

در کنار این ویژگی،  iPhone XS Max  و iPhone X  هر دو دارای یک دوربین جلوی ۷ مگاپیکسلی نیز می باشند. علاوه بر این هر دو گوشی از قابلیت High Dynamic Range mode (HDR) پشتیبانی می کنند.

با این حساب مشخص می شود که تفاوت iPhone XS Max  و iPhone X  در بخش دوربین نیز چشم گیر نیست.

  iPhone XS Max
نمایی از کاربری گوشی iPhone XS Max

اندازه ابعاد و تفاوت iPhone XS Max  و iPhone X

تفاوت iPhone XS Max  و iPhone X  در بخش ابعاد به چشم می آید اما چشم گیر نیست. به طور کلی آیفون X دارای ابعادی کوچکتر نسبت به

iPhone XS Max و iPhone XR می باشد. بنابراین برای این که بتوانید بزرگی این گوشی ها را در ذهن تجسم کنید کافی است ابعاد زیر را اندازه گیری کنید یا در ذهن تجسم کنید.

  • اندازه گوشی iPhone XS Max: به صورت ۱۵۷٫۵ در ۷۷٫۴ در ۷٫۷ میلی متر
  • اندازه گوشی iPhone XR: به صورت ۱۵۰٫۹ در ۷۵٫۷ در ۸٫۳ میلی متر
  • اندازه گوشی iPhone X : به صورت ۱۴۳٫۶ در ۷۰٫۹ در ۷٫۷ میلی متر

همانطور که مشاهده می کنید می توان مشاهده کرد که کدام گوشی بلند تر و عریض تر ( iPhone XS Max ) و کدام گوشی ضخیم تر (iPhone XR ) است.

 

تفاوت ساختمان بدنی  iPhone XS Max  و iPhone X

جنس بدنه نیز در انتخاب کاربران بسیار اهمیت دارد. از این رو، اپل که از سال گذشته اقدام به تولید گوشی های بدنه استیلی کرده بود، برای این که امسال نیز از این بازی سود ببرد، بدنه گوشی سر دم دار خود را از جنس شیشه و استیل طراحی نموده و ساخته است.

این درست در حالتی انجام شده که گوشی iPhone XR  از بدنه ای از جنس آلومینیم و شیشه بهره مند است. البته این تفاوت ها گاهی می تواند مفید باشد چرا که برخی از افراد به دلیل حساسیت به آلیاژ های مختلف قادر به استفاده از هر نوع گوشی با هر بدنه ای نیستند.

با این حساب اگر بخواهید گوشی آیفون ایکس خود را صرفا به خاطر نوع بدنه و جنس بدنه آن تعویض کنید، اشتباه کرده اید چرا که این ویژگی در هر دو یکسان است.

گوشی iPhone XS Max  تحت گواهی و استاندارد IP 68 ارائه شده است. در حالی که آیفون ایکس و iPhone XR تحت گواهی IP 67 ارائه گردیده است. این بدین معنی است که گوشی iPhone XS Max  از مقاومت بیشتری در مقابل ضربات برخوردار است ( ضربات و خسارت هایی که در این استاندارد اعلام شده است )

تفاوت گوشی  iPhone XS Max  و iPhone X
خوش دست بودن گوشی آیفون X را در این تصویر مشاهده می کنید

تفاوت iPhone XS Max  و iPhone X  از نظر پردازنده و سخت افزار

اما چیزی که احساس می شود، بیشترین منبع تمرکز اپل روی گوشی های جدید خود بوده می توان به سخت افزار و پردازنده آن ها اشاره داشت.

هر چند سه گوشی آیفون ایکس، iPhone XS Max و iPhone XR از پردازنده های ۶ هسته ای بهره مند هستند اما تکنولوژی دو گوشی جدید به گونه ای بوده که با افزایش ۱۰۰ مگاهرتزی فرکانس، روی رقم ۲۴۹۰ ثابت مانده اند. ( گوشی آیفون ایکس از فرکانس پردازشی ۲۳۹۰ برخوردار است )

چیپ پردازنده گوشی های جدید اپل ( ۲۰۱۸ ) به صورت Apple A12 Bionic APL1W81 معرفی شده اند که از پردازنده ۶ هسته ای برخوردار بوده که تحت سیستم ۶۴ بیتی ۷ نانومتری، ارائه شده است.

در صورتی که دارای یک دستگاه آیفون ایکس هستید و فکر می کنید که قدرت پردازشی، این گوشی، پاسخگوی کارهای شما نیست می توانید گوشی iPhone XS Max و iPhone XR  را تست کنید چرا که کیفیت ارتقا داده شده برای پردازنده ها در این دو گوشی یکسان بوده است.

  iPhone XS Max
به یک گوشی شیک و خوش دست فکر می کنید؟  iPhone XS Max اینجاست.

تفاوت iPhone XS Max  و iPhone X از نظر پردازشگر گرافیکی

همچنین پردازنده گرافیکی نیز برای گوشی های جدید از Apple 3-core GPU به Apple 4-core GPU ارتقا یافته است که این کار، پردازش تصاویر و گرافیک را بهبود بخشیده است. در عین حال اگر این ویژگی نیز در گوشی آیفون ایکس برای شما قابل قبول است نیازی به تعویض گوشی ندارید.

تفاوت گوشی  iPhone XS Max  و iPhone X
پنل دوربین گوشی آیفون ایکس

تفاوت iPhone XS Max  و iPhone X در مورد حافظه داخلی

از دیگر ویژگی های سخت افزاری این گوشی ها که مورد توجه بسیاری از افراد، مخصوصا افرادی که علاقه به ضبط ویدیوهای با کیفیت هستند، میزان فضای داخلی گوشی ها است.

گوشی آیفون ایکس سال گذشته با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت ارائه شد که در رقم خود بی همتا بود ( هر چند گوشی هایی نیز معرفی شد که حافظه ترابایتی داشته اند ) اما این بار اپل Phone XS Max را با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت ارائه کرده است. این در حالی رخ داده که گوشی Phone XR کماکان با همان حافظه ۲۵۶ گیگابایتی ارائه شده است. حالا انتخاب با شماست! تعویض گوشی یا وفاداری به آیفون X?

برای بسیاری از افراد چیزی که اغلب اهمیت دارد، تعویض گوشی های هوشمند خود، به امید، افزایش و ارتقای سیستم عامل است.

  iPhone XS Max
iPhone XS Max

تفاوت iPhone XS Max  و iPhone X از نظر سیستم عامل

اگر از سال گذشته بیاد داشته باشید، گوشی ای که در دست دارید، یعنی آیفون ایکس تحت سیستم عامل iOS 11.x و iOS 12.x ارائه گردیده است. این بدین معنی است که از ورژن های مختلف سیستم عامل های ios 11 و ۱۲ برخوردار است اما گوشی های جدید صرفا روی iOS 12.x تثبیت شده اند.

هر ساله اپل با ارائه یک گوشی جدید، یک نسخه از سیستم عامل ارتقا یافته خود را نیز ارائه می کرد که امسال از این قضیه نیز خبری نبود! بنابراین اگر قصد دارید آیفون ایکس خود را به امید، ارتقای سیستم عامل، تعویض کنید مطمئن باشید که تفاوت iPhone XS Max  و iPhone X  در این باره نیز، به چشم نمی آید! حتی گوشی های آیفون ایکس از قابلیت دانگرید به ios پایینتر نیز برخوردارند که برای آیفون ایکس اس ماکس این امکان وجود ندارد.

تفاوت گوشی  iPhone XS Max  و iPhone X
به دلیل اندازه آیفون ایکس لازم است که برای کنترل بهتر دو دستی با این گوشی کار کرد

تفاوت iPhone XS Max  و iPhone X در ماندگاری و طول عمر باتری ها

ارتقایی که سال گذشته در مورد گوشی های اپل رخ داد، این بود که این گوشی ها از امکان شارژ سریع برخوردار بودند. هر چند که گوشی های جدید و قدیمی اپل ( گوشی های ۲۰۱۷ ) از نوع Built-in (Qi) می باشند اما افزایش ظرفیت باتری های گوشی های جدید، کمی ممکن است شما را خوشحال کند.

با این حساب می توان ظرفیت ها را به صورت زیر برشمرد:

  • ظرفیت باتری گوشی iPhone XS Max: به صورت ۳۱۷۹ میلی امپر بر ساعت
  • ظرفیت باتری گوشی iPhone XR: به صورت ۲۹۴۲ میلی امپر بر ساعت
  • ظرفیت باتری گوشی iPhone X : به صورت ۲۷۱۶ میلی امپر بر ساعت

با این حساب می توان گفت که طول عمر باتری های گوشی های ۲۰۱۸ اپل، بیش از نسخه ۲۰۱۷ آن است البته در شرایط مساوی! با این که اندازه نمایشگر های گوشی های جدید تغییر پیدا کرده اند و شما نیز می دانید که هر چه نمایشگر بزرگتر باشد، میزان مصرف باتری نیز به دلیل در گیر شدن پیکسل ها بیشتر است، گزارشی که برای مصرف باتری برای این گوشی ها اعلام شده به صورت زیر می باشد.

با هر با شارژ کامل برای گوشی های iPhone XS Max و iPhone XR و iPhone X :

  1. زمان مکالمه برای گوشی های جدید ۲۰۱۸ ( iPhone XS Max و iPhone XR  ) تا ۲۵ ساعت فراهم است
  2. زمان پخش موزیک برای گوشی های iPhone XS Max و iPhone XR به میزان ۶۵ ساعت گزارش شده است
  3. زمان پخش موزیک برای گوشی  iPhone X به میزان ۶۰ ساعت گزارش شده است.
  4. زمان پخش فیلم و ویدیو برای گوشی iPhone XS Max   به میزان   ۱۵ ساعت اعلام شده است
  5. زمان پخش فیلم و ویدیو برای گوشی   iPhone X به میزان   ۱۳ ساعت اعلام شده است
  6. زمان پخش فیلم و ویدیو برای گوشی   iPhone XR به میزان   ۱۶ ساعت اعلام شده است

با این حساب می توان حدس زد که میزان مصرف باتری برای گوشی های جدید بهبود یافته و می توان هر چند با ذخیره چند ساعت باتری، طول عمر باتری را افزایش داد.

 

تفاوت iPhone XS Max  و iPhone X از نقطه نظر ارتباطات

در مورد ارتباطات خوب است که این وضعیت را به صورت توجه به عناصر مهم، مقایسه کرد.

آن چه که در مورد این دو گوشی به چشم می آید این است که آن چه که در آیفون ایکس، از نظر تکنولوژی ارتباطات در نظر گرفته شده بود، دقیقا در گوشی آیفون  XS Max تکرار شده است. ( مگر چند ویژگی ساده )

در این گوشی ها قابلیت های بلوتوث، وای فای و مواردی نظیر این به طور مشابه تکرار شده و موضوع قابل گفتنی وجود ندارد.

تفاوت گوشی  iPhone XS Max  و iPhone X
گوشی آیفون X در این تصویر نشان از کیفیت و شیک بودن بدنه استیلی و شیشه ای ان دارد

تفاوت iPhone XS Max  و iPhone X از نظر قیمت

با توجه به این که تفاوت iPhone XS Max  و iPhone X  دو سر دم دار گوشی های اپل در دو سال متفاوت و متوالی هستند، گوشی iPhone XS Max حدود ۳۰۰ دلار گران تر از iPhone X می باشد. اما به نظر می رسد سیاست اپل این بوده که امسال، سیل خریداران را به جای آیفون ایکس به سمت XR روانه کند چرا که گوشی XR حدود ۲۰۰ دلار ارزان تر از گوشی آیفون X است و حدود ۶۰۰ دلار نیز ارزان تر از گوشی iPhone XS Max است.

قیمت گوشی iPhone XS Max  به میزان ۱۴۴۹ دلار گزارش شده است.

با این حساب آیا شما موافق به خرید یک گوشی آیفون ایکس هستید یا دوست دارید با این تفاوت های ناچیز، برای داشتن یک گوشی جدید با برند اپل هزینه کنید؟

نظر خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. بسیار عالی و مفید بود.
    با این حساب با تفاوت سه میلیون تومانی مابین ایفون ایکس و پرومکس
    چندان عاقلانه نیست!؟
    درست است!؟.

  2. تنها دلیل خریدم شیک بودن و یجورایی قدیمی بودن هستش ک انشالله یدونه X میگیرم الحمدلله مجبور ب دست دوم خریدن هم نیستم چون بازار پر شده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *