معرفی گوشی Sony Xperia XZ3 رقیب قدرتمند iPhone XS Max

معرفی گوشی Sony Xperia XZ3 رقیب قدرتمند iPhone XS Max
  • 1397/7/24
  • زهرا معبودی
  • 0

گوشی های آیفون ۲۰۱۸، تقریبا یک ماه است که به علاقمندان اسمارت فون های اپل معرفی شده است اما عصری که در آن زندگی می کنیم آن عصری نیست که صرفا مردم بخاطر برخی از موارد خاص مثل نام برند و یا چیزهای مرتبط با آن دست به خرید بزنند مگر اپل فن های متعصب. حالا هر کسی بخواهد اسمارت فون خود را تعویض کند و نسخه بهتری خریداری کند، با برند های مختلفی روبرو است که با کمک آن ها می تواند لیست بزرگی از کاندیدا های مشابه را داشته باشد و برای آن ها مقایسه انجام دهد. به عنوان مثال، اگر فردی آیفون X داشته باشد، قطعا به فکر این است که آیا نیاز دارد تا یک آیفون XS MAX خریداری کند یا نه!

گوشی Sony Xperia XZ3
چهار رنگ معرفی شده برای گوشی Sony Xperia XZ3 را در این تصویر مشاهده می کنید که از رنگ های جذاب و چشم نواز هستند

مقایسه گوشی آیفون X با آیفون XS MAX در این باره می تواند به شما کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشید. اما با مطالعه گوشی آیفون XS می توانید به راحتی متوجه شوید که تعویض گوشی کنونی تان کار درستی است یا نه.

اما بسیاری از افراد هستند که به دنبال توجه به برندهای دیگر و گل سر سبد آن ها هستند. مثلا یکی از پر طرفدار ترین گوشی هایی که تا کنون معرفی شده است، گوشی Sony Xperia XZ3 است. این گوشی در حال حاضر گل سر سبد گوشی های سونی است. البته نه تنها برای سونی بلکه برخی از ویژگی های این گوشی موجب شده که حتی اپل نیز زیر سوال برود و از نظر من و بسیاری از افراد در رتبه های پایین تر قرار بگیرد.

با هم به بررسی و معرفی گوشی Sony Xperia XZ3 می نشینیم.

گوشی Sony Xperia XZ3
ساده ترین تصویر از نمای ظاهری و مقابل گوشی Sony Xperia XZ3

 

بررسی ویژگی های نمایشگر گوشی Sony Xperia XZ3

گوشی Sony Xperia XZ3 دارای یک نمایشگر ۶ اینچی است. معمولا گوشی های رده بالا را در یکی دو سال اخیر روی همین نرخ و اندازه قرار داده اند. اما مهم تر از میزان اندازه ی نمایشگر، میزان وضوح و رزولوشن نمایشگر است که کمک می کند، نمایش تصاویر و فیلم ها و هر عناصر دیداری در نمایشگر، بهتر به نظر برسند.

گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 3
لذت شنیدن موسیقی، با گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳

رزولوشن در نظر گرفته شده برای این نمایشگر ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل است که در نوع خود تقریبا بی نظیر است. حاصل این ترکیب ( رزلوشن و نمایشگر ۶ اینچی ) چیزی نیست جز تراکم پیکسلی ۵۳۷ پیکسل بر اینچ، که نسبت به گووشی های هم رده و حتی اپل رقم بسیار قابل توجهی است. با این حساب شما اگر یک گوشی Sony Xperia XZ3 خریداری کنید مطمئن باشید که با نمایشگری فوق العاده نسبت به دارندگان سایر گوشی ها مواجه خواهید شد که رنگ ها را به شدت طبیعی و با رنگ واقعی خودشان نمایش خواهند داد.

گوشی Sony Xperia XZ3
گوشی Sony Xperia XZ3 یکی از قدرتمند ترین اسمارت فون هایی که پاسخگوی نیازهای ۲۰۱۹ شما است

تکنولوژی بکار گرفته شده در ساختمان نمایشگر این گوشی نظیر گوشی های اپل ۲۰۱۸ به صورت OLED است. همچنین برخورداری از سنسورها و ویژگی هایی نظیر پشتیبانی از ویدئو HDR، شیشه مقاوم در برابر خراش (Corning Gorilla Glass 5)، حسگر نور محیطی، سنسور مجاورت موجب شده که این گوشی در رده خود بی نظیر باشد.

بدین ترتیب، اگر شما دارنده یک دستگاه گوشی Sony Xperia XZ3  باشید مطمئن باشید که ضرر نخواهید کرد چرا که نمایشگر آن واقعا عالی است.

گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 3
گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳ یک گوشی خوش دست، با نمایی جذاب

بررسی دوربین های گوشی Sony Xperia XZ3

معمولا زمانی که کاربران در حال مقایسه دوربین های گوشی های مختلف هستند به این توجه دارند که گوشی مورد نظر از چند دوربین برخوردار است و میزان کیفیت این دوربین ها هر کدام چقدر است و چه نیازهایی از آن ها را پاسخگو است.

برای گوشی Sony Xperia XZ3 نیز همچون سایر گوشی هایی که در سال های اخیر تولید شده اند، ۲ دوربین در نظر گرفته شده است. دوربین عقب با کیفیت ۱۹ مگاپیکسل و دوربین جلو با کیفیت ۱۳ مگاپیکسل ارائه شده است. هر چند این دو رقم، در میان گوشی های سونی، بی نظیر نیست چرا که پیش از این نیز شاهد دوربین های ۲۰ مگاپیکسلی در این گوشی بوده ایم، اما نسبت به اپل واقعا حرف هایی برای گفتن دارد.

گوشی Sony Xperia XZ3
گوشی Sony Xperia XZ3 با دوربین با کیفیت و برتر ۱۹ مگاپیکسلی در رده برتر نسبت به اپل

یکی از ویژگی های دوربین عقب گوشی Sony Xperia XZ3 این است که از فلش دو گانه led برخوردار است.

با این حساب، شاید بخاطر داشتن فلش ۴ گانه LED در گوشی اپل، بتوانید با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن عکس های واضحی شکار کنید اما نمی توان از کیفیت ۱۹ مگاپیکسلی گوشی Sony Xperia XZ3 نیز چشم پوشی کرد.

گوشی Sony Xperia XZ3
امکانات نرم افزار دوربین گوشی Sony Xperia XZ3 هنگام فعال بودن دوربین و عکس گرفتن

از طرفی اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به شدت به گرفتن عکس های سلفی یا تماس های تصویری علاقه دارید، انتخاب Sony Xperia XZ3 می تواند یک برگ برنده باشد چرا که کیفیت دوربین جلوی Sony Xperia XZ3 از دوربین عقب آیفون ایکس اس ماکس اپل یک درجه بهتر است.

گوشی Sony Xperia XZ3
نمایی از گوشی Sony Xperia XZ3 هنگام گرفتن عکس از یک مجسمه در فضای باز

گوشی Sony Xperia XZ3 به شما اجازه می دهد که به راحتی فیلم هایی با کیفیت ۴K بگیرید و از امکانات فوق العاده دوربین بهره مند باشید.

 

بررسی طراحی ساختاری گوشی Sony Xperia XZ3

طراحی ساختاری گوشی Sony Xperia XZ3 شامل مواردی می شود که بیشتر از ظاهر گوشی پیدا است و برای برخی از کاربران این ویژگی ها بسیار اهمیت دارد. اولین چیزی که در بررسی ظاهری گوشی مورد بررسی قرار می گیرد، چیزی نیست جز، اندازه ابعاد گوشیSony Xperia XZ3!

گوشی Sony Xperia XZ3
خروجی دوربین گوشی Sony Xperia XZ3 هنگام عکس برداری از نمای بسته از یک گل زیبا در محیط باز

معمولا کاربران به دنبال این هستند که بتوانند یک گوشی خوش دست داشته باشند یا حد اقل از نظر بزرگی پیش از خرید بتوانند آن را حس کنند. اندازه ابعاد ارائه شده برای این گوشی به صورت ۱۵۸ در ۷۳ در ۹٫۹  میلی متر می باشد.

این ابعاد گویای این است که گوشی Sony Xperia XZ3 کماکان روی گوشی های باریک برنامه دارد. هر چند از نظر استاندارد جهانی گوشی هایی که  ضخامت زیر ۷ میلی متر، داشته باشند، در زمره گوشی های باریک قرار می گیرند.

اما تنها افزایش ۰٫۳ میلی متر، موجب نشده که این گوشی در لیست باریک ترین ها قرار نگیرد. حتی Sony Xperia XZ3 از گوشی آیفون ۲۰۱۸ نیز باریک تر است. معمولا گوشی های سونی به دلیل توسعه تکنولوژی ها، در رده گوشی های باریک معرفی می شود.

گوشی Sony Xperia XZ3
خروجی دوربین گوشی Sony Xperia XZ3 از عکس برداری در نیم روزی آفتابی از محیط باز و یک ساختمان ( نمونه این عکس را در مطلب معرفی آیفون ۲۰۱۸ ببینید )

بدنه گوشی Sony Xperia XZ3 از جنس آلومینیم و شیشه طراحی و ساخت یافته است. هر چند انتظار می رفت که این بار سونی روی بدنه استیل برنامه ریزی کند اما به نظر می رسد انتخاب آلومینیم برای استحکام گوشی به خودی خود کافی است و به زیبایی آن نیز کمک می کند.

رنگ بندی های در نظر گرفته شده برای این اسمارت فون سونی، به صورت سبز، سفید، قرمز و مشکی در نظر گرفته شده است. نکته جالب این جاست که رنگ سبز و قرمز را وارد رده بندی رنگ های این گوشی کرده اند و این نیز قطعا برنامه ریزی شده است.

قدرت بدنه گوشی به گونه ای است که ضد آب و ضد غبار می باشد اما اینکه این گوشی از آخرین استاندارد IP 68 برخوردار است و دارای این گواهی مقاومت است، می توان بیشتر مطمئن بود که این گوشی تا نهایت ممکن مقاوم است.

گوشی Sony Xperia XZ3
خروجی سلفی گیر گوشی Sony Xperia XZ3 ذر یک روز آفتابی در زیر نور خورشید

 

بررسی طراحی سخت افزاری گوشی Sony Xperia XZ3

در بررسی های سخت افزاری، می توان به چیزهایی نظیر پردازنده های گرافیکی و سی پی یو، گوشی، و حتی لوازم جانبی و امکاناتی مثل حافظه داخلی و غیره اشاره داشت.

اما اولین چیزی که در موردش صحبت می کنیم سیستم پردازنده این گوشی است. پردازنده Sony Xperia XZ3 یک پردازنده قوی با ۸ هسته است که عملیات پردازشی را با قدرت ۲۸۰۰ MHz به انجام می رساند.

گوشی Sony Xperia XZ3
خروجی دوربین گوشی Sony Xperia XZ3 هنگام عکس برداری از محیط باز

با توجه به آن چه که در معرفی گوشی  ارائه کرده ایم، می توان به جرات گفت که قدرت گوشی Sony Xperia XZ3  از نظر پردازشی، بیشتر از گوشی آیفون ۲۰۱۸ است. چرا که سونی از پردازنده ۸ هسته ای استفاده کرده و قدرت پردازشی این سی پی یو نسبت به پردازنده ۶ هسته ای آیفون قابل مقایسه است.

پردازنده گرافیکی گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳، از نوع Adreno 630 در نظر گرفته شده که نتیجه خیلی خوبی ارائه خواهد کرد. اما کسانی که به حافظه رم گوشی توجه دارند، نیز باید بدانند که رم گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳ یک رم ۴ گیگا بایتی است که با دسکتاپ های چند سال اخیر رقابت دارد.

گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 3
بخش جستجو در گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳ و یک نگاه سریع به کیفیت نمایشگر در تابش نور در فضای باز

 

حافظه داخلی گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳ به میزان ۶۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است اما سونی به علاقمندان به فضای ذخیره سازی بالا فرصت داده تا با افزودن کارت حافظه به اسلات های حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت گوشی خود را ارتقا دهند.

گوشی سونی اکسپریا ۲۰۱۸ از سیستم عامل اندروید جدید یعنی Android (9.0 Pie) پشتیبانی می کند. این ویژگی نیز در مقایسه با اپل که کماکان روی سیستم عامل قبلی خود باقی مانده قابل مقایسه است و البته برتری دارد.

گوشی Sony Xperia XZ3
نما و تصویری از کشوی اپلیکیشن ها در گوشی Sony Xperia XZ3 با اندروید ۹!

 

بررسی مشخصات باتری گوشی Sony Xperia XZ3

باتری گوشی های هوشمند برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است و مهم است که از قابلیت هایی نظیر شارژ سریع بهره مند باشند. ظرفیتی که برای گوشی جدید سونی در نظر گرفته شده از نظر ظرفیتی، از گوشی اپل بالاتر است و به میزان ۳۳۳۰ میلی آمپر بر ساعت معرفی شده است.

باتری  گوشی Sony Xperia XZ3 از قابلیت شارژ سریع برخوردار است و به صورت باتری داخلی تنظیم شده است.

 

سایر ویژگی های گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳

از دیگر ویژگی های  گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پشتیبانی از ۲ سیم کارت به صورت نانو سیم
  • پشتیبانی از بلوتوث ۵
  • پشتیبانی از دو خروجی صدا ( استریو برای موسیقی و صدای مالتی مدیا و خروجی صدای گوشی )
گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 3
گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳ یک گوشی خوش دست، با اندازه ای مناسب برای خانم ها و آقایان به همراه تنوع رنگی بی نظیر

این گوشی با تمام ویژگی های برتری که دارد و می توان آن را از گوشی ۲۰۱۸ اپل قدرتمند تر دانست، اما با قیمت ۹۰۰ دلار ارائه می شود. رقم رقابتی قیمت ها نیز معرف این است که با خرید گوشی سونی، نسبت به آیفون ( هر دو اسمارت فون جدید برای این دو برند ) هم گوشی بهتری خریداری کرده اید و هم قیمت کمتری پرداخت کرده اید.

 

معرفی رقبای گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳

رقبای  گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳ را می توان با یک نگاه، تمام گوشی های برتر و گل سر سبد تمام برند های مطرح مثل سامسونگ، ال جی، و اپل و غیره دانست اما از ان جا که این گوشی جدید، با نمونه پیشین خود نیز بسیار قابل مقایسه است، در لیست رقبا، نام سونی و گوشی های قبل را نیز می بینید. در تصویر زیر لیست رقبای  گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳ را مشاهده می کنید.

گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 3
در این تصویر می توانید ۱۰ رقیب برتر گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳ را مشاهده کنید

با توجه به این ویژگی ها، نظر شما در رابطه با  گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳ چیست؟ دیدگاه های خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

منبع: فون آرنا

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *