۲ روش غیرفعال کردن iMessage و فعال سازی مجدد آن

۲ روش غیرفعال کردن iMessage و فعال سازی مجدد آن
  • 1397/8/26
  • زهرا معبودی
  • 0

 iMessage یکی از بهترین نرم افزارهای پیام رسانی می باشد که اپل آن را برای درگیر کردن مخاطبان با اکوسیستم خود، ارائه کرده است. در عین حالی که این سرویس برای پیام رسانی یکی از بهترین پیشنهادات برای اپلی ها است، باز هم گاهی نیاز داریم که اقدام به غیرفعال کردن iMessage کنیم.

 

چرا غیرفعال کردن iMessage موضوعیت پیدا کرده است؟

از آن جا که روز به روز برنامه های مختلفی ارائه می شود و نیاز های کاربران نیز تغییر می کند احتمال این وجود دارد که کاربران اپل نیز، برای برهه ای کوتاه یا طولانی و یا حتی همیشه، نیاز داشته باشند تا به غیرفعال کردن iMessage مبادرت ورزند. این کار می تواند به دلایل مختلفی نظیر

  • نصب اپلیکیشن های بهتر از آی مسیج
  • سوییچ شدن به پلتفرم های دیگر نظیر اندروید
  • وجود باگ هایی مثل این باگ که آی مسیج را از کار می اندازد
  • داشتن چندین سرویس پیام رسانی و عدم نیاز به نرم افزار آی مسیج
  • داشتن نرم افزارهای بروز تر از آی مسیج
  • و غیره

صورت بگیرد.

به هر حال اگر شما هم هم اکنون دغدغه غیرفعال کردن iMessage آن دارید و یا حتی آن را غیرفعال کرده اید و می خواهید مجددا آن را راه بیندازید ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

 

 شیوه های غیرفعال کردن iMessage

برای غیرفعال کردن آی مسیج در آیفون و آی پد دو راه پیش روی شما است

  1.  غیرفعال کردن iMessage به طور موقت
  2.  غیرفعال کردن iMessage به طور دائم ( دی اکتیو اکانت )

 

تفاوت این دو حالت در چیست؟

در حالت اول شما صرفا کارکرد این برنامه را در آیفون و یا آی پد خود غیرفعال می کنید و هر وقت که تمایل داشته باشید دوباره آن را فعال می کنید. در این حالت پیام ها و اطلاعات شما از آی مسیج پاک نمی شود و کماکان به عنوان یک کاربر رسمی باقی می مانید.

( در اولین آموزش زیر، به این موضوع پرداخته ایم )

اما در حالت دی اکتیو کردن آی مسیج وضعیت کاملا فرق می کند.

در دی اکتیو کردن، به طور کامل کاربری شما از این برنامه حذف می شود و شما به عنوان یک کاربر در این سرویس شناخته نمی شوید. این میزان قطع ارتباط از آی مسیج مستلزم پاک شدن تمام اطلاعات است که البته انجام نیز می شود.

توصیه: اگر قصد دارید برای همیشه آی مسیج را کنار بگذارید بهتر است که شیوه دوم یعنی دی اکتیو اکانت را انجام دهید اما در غیر این صورت از روش اول استفاده کنید.

روش غیرفعال کردن iMessage  ( موقت ) در آیفون و آی پد

نکته ای که وجود دارد این است که به محض اینکه شما، با ارسال و دریافت پیام در آی مسیج با مشکل مواجه می شوید، تنها راهی که به ذهنتان می رسد این است که، این سرویس ها را غیر فعال و دوباره فعال کنید و به خیال خودتان شوکی به آن وارد کنید.

این کار با کشیدن یک اسلاید ساده رخ می دهد اما با این که همیشه این کار راه حل مناسبی نیست، اما شیوه آن به طریق زیر است:

برای این منظور:

  • ابتدا به اپلیکیشن تنظیمات بروید
  • در این نرم افزار در بین آپشن ها Messages را پیدا کنید
غیرفعال کردن iMessages
مشاهده موقعیت Messages در برنامه تنظیمات در آی او اس
  • روی Messages تا وارد تنظیمات آن شوید

بعد از وارد شدن به Messages می توانید یک اسلاید را در مقابل همین گزینه مثل عکس زیر مشاهده کنید. معمولا این آیکون روشن و رنگی است اما اگر یک بار روی آن تپ کنید یا بکشید، خاکستری می شود و این یعنی سرویس Messages خاموش می شود.

غیرفعال کردن iMessages

بدین ترتیب می توانید این قابلیت را کماکان داشته باشید اما آن را غیر فعال نگه دارید.

اما اگر به طور حتم تصمیم گرفته اید که از آی مسیج خداحافظی کنید و به طور جدی تر اقدام به غیر فعال کردن آی مسیج کنید، لازم است که از سرور تنظیماتی را انجام دهید.

دی اکتیو کردن آی مسیج در آیفون و آی پد

برای خداحافظی جدی با آی مسیج کاری که باید کنید این است که، یک بار برای همیشه شماره تان را از این سرویس حذف کنید. ثبت نام در آی مسیج درست مثل تلگرام و واتس اپ است که باید به کمک یک شماره موبایل صورت بگیرد. فرقی ندارد که این شماره حقیقی است یا مجازی، اما شما برای حذف آی مسیج نیاز به این دارید که ثبت نام خود را پس بگیرید.

برای این منظور به این صفحه بروید

در این صفحه شماره موبایل خود را که با آن در آی مسیج ثبت نام کرده اید وارد کنید و بعد دکمه Send Code را فشار دهید. با این کار، اپل یک کد امنیتی برای شما ارسال می کند. برای ادامه ماجرا شما به این کد نیاز دارید.

این کد را باید در بخش Confirmation Code وارد کنید و بعد دکمه Submit را بزنید.

غیرفعال کردن iMessages

بعد از انجام این کار، شماره موبایل شما از آی مسیج حذف می شود و شما به طور کامل اقدام به غیرفعال کردن iMessages خواهید نمود.

برای این که دوباره این سرویس ها را فعال کنید، کافی است مراحل گفته شده را طی کنید و تنظیمات را به حالت اول برگردانید.

اگر شماره موبایل خود را از آی مسیج پس گرفته اید برای ثبت نام و استفاده مجدد از آن باید دوباره مثل یک کاربر جدید ثبت نام کنید.

دقت کنید که بعد از حذف کردن آی مسیج و دی اکتیو کردن آن تمام پیام های شما باطل می شوند. پس به خیال این که به پیام های تان دسترسی خواهید داشت دوباره به آی مسیج برنگردید چرا که خبری از پیام ها نیست.

در رابطه با این موضوع سوالات خود را برای ما بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *