معرفی گوشی فولد هواووی مت X با دوربین ۴۰ مگاپیکسلی

معرفی گوشی فولد هواووی مت X با دوربین ۴۰ مگاپیکسلی
  • 1397/12/12
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که در اخبار روزهای اخیر شنیده اید، تنها شرکت هایی که ریسک پروژه گوشی فولد و تاشو را پذیرفته اند و چند سال برای آن تلاش کرده اند تنها دو شرکت بوده اند به نام سامسونگ و هواووی. این دو شرکت در روزهای اخیر طی اقدامی به معرفی دو گوشی تاشو پرداخته اند که قرار است برای اولین بار در نیمه های سال جاری روانه بازار شوند تا تجربه کاربری علاقمندان به نسل جدید اسمارت فون ها را زیر و رو کنند! در مقاله قبلی به معرفی ویژگی های گوشی تاشو و فولد سامسونگ پرداختیم اما امروز قصد داریم رقیب این پلتفرم را کمی وارسی کنیم.

 

معرفی کوتاه از گوشی فولد هواووی Huawei Mate X

با یک نگاه اولیه که به ویژگی های گوشی فولد هواووی انداختم، متوجه شدم که این شرکت برای در صدر ماندن بهتر از سامسونگ عمل کرده است! فیچرهای هواووی مت X شامل مواردی است که اگر این گوشی را در کنار رقیب سامسونگی خود قرار دهید قطعا هواووی مت برنده است. شاید این شرکت این تلاش ها را داشته تا بتواند در مقابل شهرت برند سامسونگ نسبت به خود ایستادگی کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.

هر چند گفته ایم که خرید اولین نسل از گوشی های تاشو اشتباه محض است اما اگر بخواهید این اشتباه را مرتکب شوید، هواووی را انتخاب کنید!

اولین ویژگی گوشی هواووی مت X نمایشگر ۸ اینچی آن است که برای یک گوشی تاشو اندازه مناسبی است. برخورداری از تکنولوژی Fingerprint در کنار دو سیم کارته بودن Huawei Mate X امتیازی است که سامسونگ تاشو از آن محروم بود. همچنین پشتیبانی از شبکه های LTE و NFC نیز از جمله مزیت های این گوشی دبل هواووی است.

گوشی هواووی مت X

بررسی مشخصات نمایشگر دوتایی در گوشی هواووی مت X

همانطور که گفتیم هواووی مت X داری نمایشگر ۸ اینچی است. هر چند تراکم پیکسلی این نمایشگر به میزان ۴۱۴ پیکسل بر اینچ گزارش شده اما رزولوشن آن به قدری است که در بازه حالت عالی قرار دارد. این یعنی شما با خرید هواووی مت X یک گوشی هوشمند دبل فولد دارید که از نمایشگری قوی و دقیق برخوردار است. ( رزولوشن ۲۲۰۰ در ۲۴۸۰  پیکسل )

تکنولوژی بکارگرفته شده در ساخت این نمایشگر OLED می باشد که تقریبا جدید است. اما با این که این گوشی قرار است اولین سال تولد خود را بگذراند، و این موضوع بسیار حساس است، هواووی فراموش نکرده که از سنسورهایی مثل سنسور مجاورتی و تطبیق روشنایی و نور، در آن استفاده نکند.

به نظر می رسد که در اولین بخش از معرفی هواووی مت X که ویژگی های نمایشگر بود، این شرکت از المان های قابل قبول و سطح بالا برای این گوشی استفاده کرده است اما حقیقتا برای دوربین سنگ تمام گذاشته است.

 

بررسی ویژگی دوربین در گوشی هواووی مت X

اولین چیزی که انتظار داشتیم در گوشی هواووی مت X دیده شود، دوربین های عقب و جلو است. اما از سال ۲۰۱۸ توقع کاربران برای دوربین عقب چیزی فراتر از یک دوربین ساده است. خوشبختانه در گوشی هواووی مت X نیز شاهد دوربین سه تایی هستیم که با فلش دو گانه LED تکمیل شده است.

دوربین های سه تایی شامل یک دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی است که در این رقم در عمر گوشی های هوشمند بی سابقه است. دوربین دوم ۸ مگاپیکسل و دوربین سوم ۱۶ مگاپیکسلی است.

هر چند صحبت دقیق از دوربین جلویی گوشی نیست اما برخورداری از امکان تماس تصویری نشان از این دارد که در جلوی گوشی نیز باید دوربینی وجود داشته باشد که ما از ویژگی ها و کیفیت آن بی اطلاع هستیم.

 

بررسی ظاهر و مشخصات طراحی در گوشی هواووی مت X

گوشی هواووی مت X  از ظاهر معقول و ظریفی برخوردار است به طوری که فولد بودن آن را جذاب تر کرده است. با این حال، اگر بخواهید بدون لمس فیزیکی آن را تصور کنید باید از اولین چیزی که خبر داشته باشید، ابعاد آن باشد. ابعاد گوشی هواووی مت X به صورت ۱۶۱٫۳ در ۱۴۶٫۲ در ۱۱ میلی متر گزارش شده است. به نظر می رسد بای یک گوشی با نمایشگر ۸ اینچ، طول ۱۶ سانتی متری می تواند نشان از خوش دست بودن و تناسب ابعاد داشته باشد. نظر شما چیست؟

هر چند این گوشی از نظر ابعاد در رده اسمارت فون های بزرگ رده بندی شده اما وزن بالای ۲۰۰ گرمی آن نیز هواووی مت X را در زمره گوشی های سنگین وزن قلمداد کرده است.

همچنین گزینه مهم بعدی جنس بدنه هواووی مت X  است که از جنس شیشه می باشد. پس باید با ظاهری ظریف و جذاب از این گوشی روبرو باشیم. البته اگر این جنس بدنه را با رنگ آبی در نظر بگیرید همه چیز عالی است.

گوشی هواووی مت X

بررسی عملکرد سخت افزاری در گوشی Huawei Mate X

گوشی Huawei Mate X از نظر سخت افزاری نیز چیزی کم نگذاشته است. هر چند حافظه رم گوشی فولد سامسونگ تنها ویژگی مثبت آن بود، اما در گوشی Huawei Mate X نیز یک حافظه رم ۸ گیگابایتی رضایت کاربران را جلب کرده است. اما از نظر قدرت پردازشی نیز باید گفت که گوشی Huawei Mate X از یک چیپ پردازنده HiSilicon Kirin 980 برخوردار است که از یک پردازنده ۸ هسته ای با قدرت پردازشی ۲۶۰۰  مگاهرتز، عملیات کنترل و پردازش داده ها را بر عهده دارد. از نظر متخصصان ویژگی پردازنده مرکزی این گوشی از نظر کیفیت و عملکرد در رده بندی عالی قرار دارد. البته باید آن را در عمل سنجید.

پردازشگر گرافیکی برای هواووی مت ایکس Mali-G76 MP10 گزارش شده است. در نهایت حافظه داخلی این گوشی یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی است که با اسلات های حافظه ای می توان تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر به آن اضافه کرد.

اگر هم بخواهید از سیستم عامل گوشی هواووی مت ایکس بدانید، خیالتان راحت باشد که از این نظر به روز است و از اندروید ۹ بهره مند است.

 

بررسی مشخصات باتری در گوشی فولد هواووی مت ایکس

برای ویژگی باتری در  گوشی فولد هواووی مت ایکس  صحبت های زیادی نداریم جز این که قدرت این گوشی از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری برگرفته شده است که تکنولوژی شارژ آن به Huawei SuperCharge محدود است.

گوشی هواووی مت X

سایر مشخصات گوشی هواووی مت ایکس

از نظر ویژگی هایی که لازم است در مورد آن خبر داشته باشید، می توان تنها به المان های زیر اشاره داشت

  1. برخورداری از بلوتوث ۵
  2. پشتیبانی از سیم کارت نانو
  3. پشتیبانی از دو سیم کارت ( سیم کارت دوم به جای حافظه جانبی )
  4. برخورداری از سنسورهای Accelerometer, Gyroscope, Compass, Hall (for flip covers), Barometer
  5. پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی متری هدفون
  6. دارای بخش خروجی صدای اختصاصی تلفن
  7. دارای بخش اختصاصی برای خروج صدای رسانه ها ( استریو و چند اسپیکره نیست )

گفتنی است که قیمت تقریبی این گوشی ۲۳۰۰ دلار است. هر چند خبری از ضبط ۴K در این گوشی نیست اما المان هایی مثل دوربین ۴۰ مگاپیکسلی موجب شده منتظر باشیم تا تجربیات جدید از عکاسی با این گوشی را ببینیم.

البته در معرفی اولیه ای که از این گوشی شده بود، برخی ضایعات در نمایشگر دیده شده بود که امیدواریم تا ۳ ماه دیگر که زمان عرضه این گوشی د بازار است، این معضلات حل شده باشند و یک گوشی بی نقص به کاربران ارائه شود.

نظر شما در رابطه با گوشی فولد هواووی چیست؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *