مزیت و نحوه پنهان کردن یک یا چند اسلاید از پاورپوینت

مزیت و نحوه پنهان کردن یک یا چند اسلاید از پاورپوینت
  • 1397/12/18
  • زهرا معبودی
  • 0

تصور کن که حدود چند روز وقت گذاشته ای تا یک پرزنتیشن یا فایل ارائه عالی تهیه کنی و با آن کنفرانسی که داری را اجرا کنی! شاید از انیمیشن های خاص در آن استفاده کرده ای، و با رنگ بندی ها و تلفیق متن و هر چیزی، اسلاید هایی درست کرده ای که عالی هستند و دوست داری همیشه به عنوان آرشیوی از هنر اسلاید سازی آن را نگهداری.

در عین حال شاید شرایطی پیش بیاید که بخواهی از فایل ارائه ات، یک یا چند اسلاید را حذف کنی به طوری که هنگام ارائه آن ها را مشاهده نکنی و نمایش ندهی.

در چنین حالتی حذف کردن اسلاید ها می تواند زحمت های تو را به باد دهد. پس بهتر است که از یک ترفند نمایشی اسلاید ها استفاده کنیم و به موجب این ترفند، کاری کنیم که اسلاید مورد نظر واقعا حذف نشود، اما در ارائه نمایش داده نشود.

پنهان کردن اسلاید در پاورپوینت
در این تصویر شماری از اسلاید هایی را مشاهده می کنید که در یک ارائه و فایل پاورپوینت معمولا به کار می رود. مجموعه ای از اسلاید ها پرزنتیشن را تشکیل می دهد.

روش پنهان کردن اسلاید از فایل پاور پوینت

برای پنهان کردن یک اسلاید، از فایل پاورپوینت، کافی است که در میان اسلاید ها، جستجو کنید و اسلاید مورد نظر را انتخاب کنید. بعد از این، روی اسلاید مورد نظر راست کلیک کنید و Hide را انتخاب کنید. معمولا این گزینه در منوی راست کلیک در انتها قرار دارد.

همچنین می توانید از طریق منوی Slideshow گزینه Hide Slide را انتخاب کنید. این انتخاب نیز دقیقا به پنهان کردن اسلاید مورد نظر ختم می شود.

 

نحوه پنهان کردن و مخفی کردن چند اسلاید از پرزنتیشن

اگر بخواهید بجای یک اسلاید چندین اسلاید را مخفی کنید، کار مخفی کردن اسلاید باز هم به سادگی شیوه پنهان کردن اسلاید در شیوه تکی است. البته با این تفاوت که شما می خواهید چند اسلاید پشت سر هم و متوالی را پنهان کنید یا این که این اسلاید ها در فاصله های نا مشخص از هم قرار دارند. در هر دو صورت عملیات پنهان کردن اسلاید به راحتی صورت می گیرد اما با یک تفاوت کوچک

پنهان کردن اسلاید در پاورپوینت
همان طور که مشاهده می کنید، انتخاب گزینه hide slide به شما کمک می کند تا موفق به پنهان کردن اسلاید در پاورپوینت شوید

شیوه پنهان کردن اسلاید هایی که پشت سر هم هستند.

اگر بخواهید اسلاید های پشت سر هم را پنهان کنید، لازم است که اول آن ها را انتخاب کنید. برای شروع انتخاب، روی اولین اسلاید کلیک کنید تا در حالت انتخاب قرار گیرد.

در مرحله بعد کلید کنترل SHIFT را نگه دارید و اسلاید های مورد نظر بعدی را انتخاب کنید. ( در یک لیست متوالی، بعد از گرفتن شیفت کافی است که اسلاید آخر را انتخاب کنید. با این کار اسلاید های میانی نیز انتخاب می شوند. )

بعد از این که اسلاید ها با موفقیت انتخاب شدند، کافی است:

  1. روی یکی از اسلاید ها راست کلیک کتید و گزینه Hide را انتخاب کنید
  2. روی یکی از اسلاید ها راست کلیک کنید و از طریق منوی Slideshow گزینه Hide Slide را انتخاب کنید.

با یکی از دو روش بالا می توانید رنجی از اسلاید های پشت سر هم را پنهان کنید.

پنهان کردن اسلاید در پاورپوینت
شیوه پنهان کردن اسلاید در پاورپوینت با کمک نوار ابزار بالای نرم افزار پاورپوینت، در منوی slide show. تنها با یک کلیک این کار شدنی است

شیوه پنهان کردن اسلاید هایی که پشت سر هم نیستند

در این بخش نیز چیزی که اهمیت دارد این است که بتوانید اسلاید ها را در مرحله اول، انتخاب کنید. وقتی که اسلاید هایی که می خواهید پنهان کنید به طور متوالی قرار ندارند انتخاب آن ها تنها با کلیک کنترل CTRL انجام شدنی است. بدین صورت که:

  1. روی اولین اسلاید کلیک کنید تا در حالت انتخاب قرار گیرد
  2. کلید کنترل را فشار دهید
  3. شروع به انتخاب تک تک اسلاید هایی کنید که قصد دارید آن ها را پنهان کنید

در نهایت:

  1. روی یکی از اسلاید های انتخاب شده راست کلیک کتید و گزینه Hide را از پایین منوی راست کلیک انتخاب کنید
  2. روی یکی از اسلاید ها راست کلیک کنید و از طریق منوی Slideshow در بالای صفحه گزینه Hide Slide را انتخاب کنید. این کار اتوماتیک روی تمام اسلاید ها اثر می گذارد.

بدین ترتیب می توانید موفق به پنهان کردن اسلاید هایی شوید که به طور متوالی قرار ندارند.

 

پنهان کردن اسلاید با کمک دستورالعمل ها و کاراکتر ها

هر چند آسان ترین شیوه برای پنهان کردن اسلاید ها در پاورپوینت شیوه ای است که به صورت بصری است و تا کنون در مورد آن صحبت شد. اما اگر با کمک شیوه های یاد شده، نتوانید موفق به مخفی کردن اسلاید ها شوید، می توانید از دستورالعمل های کاراکتری نیز استفاده کنید.

پنهان کردن اسلاید در پاورپوینت
در این تصویر می توانید شیوه پنهان کردن اسلاید در پاورپوینت به کمک کاراکترها و نوت ها را مشاهده کنید. توجه کنید که قبل و بعد از دستور مورد نظر باید دو علامت تعجب ! وجود داشته باشد.

برای این کار، از میان اسلاید های خود، اسلاید مورد نظر را که می خواهید آن را پنهان کنید پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

وقتی که اسلاید را انتخاب می کنید، یک دکمه Note در پایین صفحه مشاهده می کنید.

روی این دکمه کلیک کنید تا بتوانید ارزش های آن را تغییر دهید.

بعد از کلیک کردن، عبارت !!HIDE THIS!! را دقیقا در جایگاه مشخص یادداشت مورد نظر قرار دهید

اگر بعد از مدتی از این کار پشیمان شدید می توانید به راحتی با کمک همین دستورالعمل و پیدا کردن آن، عملیات پنهان سازی را لغو کنید.

 

یک ویژگی خیلی خوب که برای اسلاید ها و عملیات پنهان سازی آن ها وجود دارد این است که اگر شما بعد از پنهان کردن اسلاید، شماری اسلاید را به فایل ارائه خود اضافه کنید، یا مواردی را واقعا دیلیت کنید، روی اسلاید های پنهان شده هیچ تاثیر منفی نخواهد گذاشت و اسلاید های پنهان کماکان با همین ویژگی باقی خواهند ماند

نظر خود را در رابطه با این آموزش با ما در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *