۳ مزیت تولید پادکست برای برنامه بازاریابی کسب و کار ها

۳ مزیت تولید پادکست برای برنامه بازاریابی کسب و کار ها
  • 1397/12/21
  • زهرا معبودی
  • 0

پادکست از آن جا شکل گرفت که عده ای که مشتاقانه صدای خود را تحسین می کردند اقدام به ضبط صدای خود کردند و آن را رفته رفته وارد کسب و کار کردند. البته امروزه هر چند این جریان موضوعیت دارد اما در عین حال، تولید پادکست برای کسب و کار ها، به عنوان یک ابزار قوی بازاریابی به شمار می آید. برای تولید پادکست نقطه قوت های زیادی یاد شده که در ادامه این مقاله تصمیم داریم به ۳ مزیت تولید پادکست برای کسب و کارها اشاره کنیم.

اگر تو هم هنوز برای کسب و کار خود، پادکست درست نکرده ای با خواندن این ۳ مزیت دستی بر سر و روی کسب و کارت بکش و تولید پادکست را در پلن بازاریابی خود بگنجان

اهمیت تولید پادکست در کسب و کارها

تولید پادکست یک روش ارزشمند و سرگرم کننده برای افزایش ترافیک است!

تولید پادکست یک شیوه تعاملی و زنده تر برای کسانی است که می خواهند یک رابطه مبتنی بر وفا! با مشتری ها و مخاطبین خود ایجاد کنند. علاوه بر این که پادکست کمک می کند که افراد به سمت کسب و کار شما کشیده شوند، در طولانی مدت این افراد به صدای شما و صحبت های تان اعتنای بیشتری پیدا می کنند. وجود این افراد وافادر می تواند یک شیوه ساده برای افزایش ترافیک و هواداران برند و محصولات و بیزینس شما باشد.

با کمک پادکست می توان انواع فرصت های کسب و کار و فروش را فراهم کرد.

من برای وب سایت های شخصی خودم، وقتی که پادکست ایجاد می کنم، هر پادکست گاها تا ۱۰ برابر بیش از پست های صرفا متنی ترافیک می گیرند و این یعنی این روزها مخاطبین بیش از هر چیزی حوصله شنیدن پادکست دارند.

برای این که بدانید برای چه موضوعاتی می توانید پادکست تولید کنید، به سایت های منابع پادکست که نمونه ایرانی آن نیز چند مورد است، سر بزنید و دقت کنید تا متوجه شوید که کاربران، بیش از هر چیز چه پادکست هایی را در چه زمینه هایی سرچ می کنند.

تولید پادکست برای کسب و کار

پادکست می تواند به یک جریان درآمد اضافی تبدیل شود

گفته شده که کاربران علاقه به شنیدن پادکست دارند! تنها برای این که لذت ببرند. اما اگر حقیقت را بدانید دلیل این است که آموختن از پادکست سریع تر انجام می گیرد و تنها لازم است که گوش را درگیر آن کنیم. اما اگر بخواهیم از ناحیه تخصصی تر و بیزینسی به آن توجه کنیم، کافی است که به آمارهای سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در صنعت پادکست توجه کنیم.

بر اساس گزارش های،  Interactive Advertising Bureau، درآمد حاصل از پادکست در سال ۲۰۱۷ تا ۳۱۴ میلیون دلار، رقم خورده است. این رقم نسبت به رقم گزارش شده در سال ۲۰۱۶، حدودا ۸۶ درصد افزایش داشته است. این یعنی در سال ۲۰۱۸ با رقم بالاتری مواجه بوده ایم و این روند برای سال های بعد ادامه خواهد داشت. پس باید هر بیزینس یک پلن تولید پادکست در پروسه بازاریابی و افزایش ترافیک خود داشته باشد.

 

پادکست در جریان برندسازی یک ابزار فوق العاده است

در پروسه برندسازی، شما باید بتوانید مشتری های آشنا را به هواداران اصلی خود تبدیل کنید و صدایتان را به گوش دیگران هم برسانید. به نظر می رسد پادکست های خوب و اصولی بتواند این شکاف را پر کند.

لازمه طراحی و ساختن یک پادکست قوی، انتخاب موضوع مناسب و پر طرفدار، یک صدای گرم و گیرا و اجرای فوق العاده آن  و در نهایت ضبط با کیفیت آن است. از طرفی پادکست هر چقدر هم که خوب باشد باید در دسترس علاقمندان قرار گیرد.

  • انتشار پادکست در شبکه های اجتماعی
  • انتشار پادکست در سایت
  • انتشار پادکست در سایت های نشر پادکست
  • انتشار پادکست در کانال های تلگرام و غیره

همه و همه به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن صدای خود و برند تان را به گوش مشتریان برسانید. البته صدای برند چیزی فراتر از پادکست صوتی است که شما آن را تولید می کنید اما اگر پادکست شما به خوبی تهیه شود می تواند ابزاری برای نشر و انتقال صدای برند شما باشد.

چند باید و نباید در مورد پادکست ها:

  1. سعی کنید به تناسب نوع کسب و کارتان از صدای خانم یا آقا برای پادکست خود استفاده کنید! مثلا صحبت در مورد مسائل پزشکی زنانه و نازایی و یا تربیت فرزند! با صدای یک مرد، هر چند هم که این صدا آرامش بخش باشد، جالب نیست!
  2. سعی کنید پادکست شما طولانی نباشد. یک پادکست اثر گذار از ۱۰ دقیقه تجاوز نمی کند مگر این که پیش از این کاربران را حسابی به خود جلب کرده باشد.
  3. پادکست نباید حجم بالایی داشته باشد چرا که بسیاری از افراد هستند که هنوز به اینترنت های پر سرعت و حجم ترافیک بالا در دسترسی ندارند.
  4. در پادکست هایتان روح مهربانی و هم نوع دوستی را لحاظ کنید.
  5. احساسات را دخیل پادکست های خود کنید تا موفق به تولید پادکست های اثر گذار شوید.

نکات مهم و تخصصی در زمینه تولید پادکست برای بیزینس ها وجود دارد که می توانید با مطالعه آن ها یک پادکست خوب بسازید. پیش از این مقاله ای با عنوان ۷ دلیل مهم برای ساختن پادکست، نوشته ایم که خواندن آن نیز به کارتان می آید.

نظر خود را در رابطه با این ابزار تولید محتوا و بازاریابی با ما در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *