روش تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت به صورت استاندارد یا دلخواه

روش تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت به صورت استاندارد یا دلخواه
  • 1398/1/10
  • زهرا معبودی
  • 0

به طور معمول و پیش فرض، تمپلت های پاورپوینت از فرمت گسترده با نرخ ۱۶:۹ ارائه می شوند. اگر بخواهید این فرمت را به فرمت استاندارد یعنی ۴:۳ تبدیل کنید یا حتی اگر می خواهید نرخ اندازه آن را به دلخواه تنظیم کنید پاورپوینت دست شما را باز گذاشته و به شما اجازه تنظیمات دلخواه می دهد.

تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت

اگر با کمک تنظیمات پاورپوینت، اقدام به تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت کنید، اسلاید ها نیز تغییر می کنند و در نهایت در خروجی، نمایشی متفاوت از حالت معمولی همیشگی خواهند داشت. بنابراین پیش از تنظیمات کامل پاورپوینت خود، اندازه های انتخابی را تست کنید.

برای انجام این کار ابتدا به تب Design بروید:

تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت

بعد از ورود به این تب که مربوط به طراحی است، گزینه Slide Size را انتخاب کنید:

تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت

وقتی که روی این گزینه کلیک می کنید، زیر منو ها با سه پیشنهاد باز می شوند. دو پیشنهاد اول، نرخ های استاندارد و مسطحی است که با یک بار انتخاب کردن می توانید آن را به پاورپوینت اعمال کنید:

  1. “Standard” فرمت (۴:۳)
  2. Widescreen” فرمت (۱۶:۹)

اگر این دو گزینه رضایت شما را جلب نمی کند و می خواهید کمی این بخش را شخصی سازی تر کنید می توانید از گزینه و پیشنهاد سوم استفاده کنید که Custom Slide Size است.

تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت

با انتخاب این گزینه، ۴ آپشن تنظیماتی نمایش داده می شود که بر اساس عکس زیر این ویژگی ها به شرح زیر می باشند:

تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت

پنجره ای که این جا مشاهده می کنید Slide Size نام دارد. شماره های ۱ تا ۴ به شرح زیرند:

۱- Slides sized for در حقیقت بخشی از پاورپوینت است که به شما این امکان را می دهد که لیستی از اندازه های پیشنهادی را مشاهده کنید.

۲- قسمت دوم شامل دو آپشن “Width” و “Height” است. در این قسمت می توانید اندازه فرمت مورد نظر خود را بر اساس طول و عرض مشخص کنید.

۳- در قسمت سوم گزینه های “Portrait” یا “Landscape”  را مشاهده می کنید که هدف آن، تنظیم عمودی یا افقی اسلاید هاست.

۴- در نهایت وقتی تنظیمات را به طور کامل انجام دادید گزینه ok را بزنید و تمام!

اگر این تمی است که شما در آینده به آن نیاز خواهید داشت تا تنظیمات آن را دقیقا در دسترس خود قرار دهید، می توانید به سادگی، آن را در لیست تم های موجود ذخیره کنید و هر وقت که به آن نیاز دارید آن را فراخوانی کنید. برای این کار باز هم به تب طراحی یا design بروید. در این قسمت بخش قالب ها یا template ها را پیدا کنید و از طریق دکمه ای که در پایین و سمت راست آن قرار دارد ( موقعیت عکس زیر ):

تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت

امکان ذخیره را فراهم آورید. با کلیک کردن بر این گزینه، Save Current Theme را در میان آپشن های نمایش داده شده مشاهده می کنید. روی این گزینه کلیک کنید تا تم فعلی را ذخیره کنید.

تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت

با انتخاب این آپشن، یک سری تنظیمات نمایش داده می شود که شامل، نام تمپلت، نوع تمپلت و غیره می باشد. برای هر دو گزینه المان های مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد روی save کلیک کنید.

تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت

بدین صورت می توانید تمی که درست کرده اید را با نام دلخواه خود برای همیشه در لیست تمپلت ها ذخیره کنید.

حالا به شما یاد می دهم که چگونه از این تم برای همیشه و بارها به طور مکرر استفاده کنید.

فرض می کنیم که می خواهید یک اسلاید بسازید و برای آن قصد دارید از تم از پیش اماده خود استفاده کنید. در این حالت، پاورپوینت را باز کنید و از بخش new در ابتدا، امکان ایجاد یک تمپلت را فراهم کنید.

تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت
گزینه New در قسمت چپ و پانل سمت چپ قرار دارد.

با ورد به این بخش، گزینه Custom را مشاهده می کنید. این تب نشان از تمپلت هایی دارد که خودتان آن را ساخته اید و ذخیره کرده اید:

تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت

با کلیک کردن بر این گزینه، می توانید لیست تمپلت هایی که ساخته اید را با نام هایی که بر آن ها گماشته اید را مشاهده کنید:

تغییر اندازه تمپلت پاورپوینت

حالا می توانید بر روی آیکون ارائه شده برای تم مورد نظر، با نامی که در زیر آن نوشته شده  ( نام انتخابی خودتان هنگام ذخیره تم )، کلیک کنید و تغییرات را روی آن اعمال کنید.

وقتی که روی این گزینه کلیک می کنید، در حقیقت تمپلتی با تنظیمات از پیش آماده باز می شود. هر آن چه که در قالب باز شده ایجاد کنید، در تمپلت اصلی ذخیره نمی شود و هر بار که بخواهید می توانید از آن تم ذخیره شده استفاده کنید.

آیا در رابطه با این آموزش سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *