چطور مترجم گوگل کروم را خاموش و غیرفعال کنیم؟

چطور مترجم گوگل کروم را خاموش و غیرفعال کنیم؟
  • 1398/1/12
  • زهرا معبودی
  • 0

گوگل کروم مرورگری است که جهانی شدنش را مدیون قابلیت های عالی است که جستجو و وب گردی را برای کاربر راحت تر کرده است. یکی از بهترین قابلیت های گوگل کروم برای برقراری ارتباط با محتویات وب سایت ها در طول سال ها، در سراسر دنیا این بوده که امکان ترجمه محتوای سایت ها را به طور اتوماتیک فراهم کرده است. بدین معنی که وقتی شما وارد سایتی شوید که به زبان خودتان نیست به طور اتوماتیک گوگل کروم آن را معنی خواهد کرد.

البته مطابق هر مترجم دیگری، ترجمه گوگل کروم مخصوصا برای زبان فارسی کمی بی ارتباط به معنی کلمات است اما می توان با کمی توجه مفهوم ها را درک کرد.

با این حال بسیاری از کاربران تمایلی به فعال بودن مترجم گوگل ندارند. و یا این که از نرم افزارهای ثانویه برای این موضوع استفاده می کنند. اگر شما نیز همچون این افراد قصد غیرفعال کردن مترجم گوگل کروم دارید، این راهنما را تا انتها بخوانید.

شیوه فعال کردن / غیرفعال کردن مترجم گوگل کروم

اولین کاری که برای فعال کردن یا غیرفعال کردن مترجم گوگل کروم نیاز دارید این است که، این مرورگر را باز کنید و از طریق سه نقطه آپشن سمت راست و بالای مرورگر وارد بخش Settings شوید.

یک روش دیگر برای وارد شدن به بخش تنظیمات این است که در آدرس بار مرورگر chrome://settings/  را بنویسید و اینتر را بزنید تا به بخش تنظیماتی گوگل کروم هدایت شوید.

غیرفعال کردن مترجم گوگل کروم 

وقتی که وارد بخش تنظیمات شدید، کمی به پایین اسکرول کنید تا به انتهای صفحه برسید و عبارت Advanced را مشاهده کنید.

غیرفعال کردن مترجم گوگل کروم 

روی این دکمه کلیک کنید تا تنظیمات پیشرفته نمایش داده شود. در این قسمت کمی به پایین اسکرول کنید تا به Language برسید.

غیرفعال کردن مترجم گوگل کروم 

در این قسمت و جایی که فلش اشاره می کند، بخش تنظیماتی زبان وجود دارد. روی این علامت کوچک که حاوی زیر منو هایی است کلیک کنید، تا یک لیست کوچک باز شود

غیرفعال کردن مترجم گوگل کروم 

به طور پیش فرض، مترجم گوگل کروم فعال است به همین خاطر شما می توانید تنها با پیدا کردن موقعیت نشان داده شده در عکس بالا، تاگل مقابل این عبارت را غیرفعال کنید.

بعد از این کار وقتی که به سایتی می روید که قبلا به طور اتوماتیک، محتوای آن توسط گوگل کروم ترجمه می شد، حالا یک آیکون ترجمه در بالای صفحه فعال می شود. اگر روی آن کلیک کنید می توانید آپشن های مختلف را ببینید، که برای این سایت توسط مترجم، در دسترس است.

غیرفعال کردن مترجم گوگل کروم 

همانطور که در بالا مشاهده می کنید دو گزینه وجود دارد:

  1. Show Original
  2. Options

اگر گزینه Show Original را انتخاب کنید، محتوای سایت به زبانی تبدیل می شود که در حقیقت زبان اصلی است.

اگر گزینه Options را انتخاب کنید یک سری اطلاعات را نمایش می دهد که انتخاب شما را وسیع تر می کند. در این جا شما می توانید قابلیت های ترجمه را به طور خاص تر تنظیم کنید:

غیرفعال کردن مترجم گوگل کروم 

اگر شما بیش از یک زبان را به مرورگر خود اضافه کرده اید، کروم به طور معمول فقط پیشنهاد ترجمه صفحات وب را به زبان اصلی مرورگر شما ارائه می دهد  ( زبان پیش فرض ) . به طور پیش فرض ترجمه زبانهای افزوده شده کروم غیرفعال است، اما اگر شما زبان دیگری از میان این زبان ها برای ترجمه در کروم ترجیح می دهید روی more (سه نقطه در کنار هر زبان )   کلیک کنید و «پیشنهاد ترجمه صفحات در این زبان ” یا Offer to translate pages in this language را برای زبان مورد نظر تنظیم کنید . این کار کمک می کند که از این به بعد، از میان زبان هایی که به مرورگر خود پیشنهاد داده اید، زبانی که این قابلیت را برایش تنظیم کردیه اید برای ترجمه از زبان اصلی انتخاب شود.

غیرفعال کردن مترجم گوگل کروم 

جایگاه انتخاب زبان مورد نظر را در فلش های ۱ و ۲ مشاهده می کنید.

آیا در رابطه با فعال کردن / غیرفعال کردن مترجم گوگل کروم سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *