چطور استوری اینستاگرام را زوم کنیم؟ ( Zoom in/Out )

چطور استوری اینستاگرام را زوم کنیم؟ ( Zoom in/Out )
  • 1398/1/24
  • زهرا معبودی
  • 0

حتما تا کنون دیگر متوجه شده اید که مفهوم Zoom in/Out این است که بزرگ نمایی کنید یا کوچک نمایی کنید! ( بزرگ کردن یا کوچک کردن )! و شما حالا قادر هستید که این افکت را روی استوری اینستاگرام خود اعمال کنید و آن ها را جذاب تر کنید. معمولا این کار برای جلب توجه کاربران به قسمتی خاص از عکس های استوری بکار می رود.

برای زوم کردن استوری اینستاگرام، چند حالت مختلف وجود دارد که در ادامه به معرفی این شیوه ها خواهیم پرداخت.

روش های زوم کردن استوری اینستاگرام

برای زوم کردن استوری اینستاگرام، راه ها و مود های مختلفی وجود دارد که به صورت زیر لیست می شوند:

  1. حالت معمولی
  2. حالت پیچشی و بازگشتی
  3. حالت بومرنگ
  4. حالت بدون دخالت دست

و اما در ادامه هر کدام از این حالت ها را مختصرا توضیح خواهم داد:

 

حالت معمولی برای زوم کردن استوری اینستاگرام

قطعا می دانید که با یک بار کشیدن انگشت بر روی صفحه مثل تمام بزرگ نمایی هایی که روی گوشی تان و تصاویر گالری تان انجام می دهید می توانید برای زوم کردن استوری اینستاگرام به حالت معمولی، هم استفاده کنید. اما شما می خواهید که این کار روی استوری ضبط شود و کاربران هم آن را مشاهده کنند. برای این منظور، باید از دکمه ضبط استفاده کنید.

ابتدا روی دکمه ضبط کلیک کنید

و بعد شروع به سوایپ کردن روی عکس کنید تا جایی که بزرگ نمایی به حد معقول و دلخواه شما برسد. بعد از این دکمه ضبط را غیر فعال کنید.

دقت داشته باشید که در زمان سوایپ کردن و بزرگ نمایی باید انگشت تان روی دکمه ضبط واقع باشد. بعد از اتمام بزرگ نمایی انگشت خود را از روی دکمه ضبط بردارید.

حالت معمولی برای زوم کردن استوری اینستاگرام

حالت بازگشتی برای زوم کردن استوری اینستاگرام

یکی از حالت های جالب برای ایجاد استوری هایی که نظر کاربران را جلب می کند این است که زنجیره ای از وقایع ایجاد کنید که حالت بازگشتی دارد. مثل فیلم هایی که به عقب بر می گردانید و برای بسیاری این کار جالب است. خب برای این مساله در اینستاگرام و استوری ها نیز می توان کارهایی انجام داد. برای این کار:

برای این کار، انگشت خود را روی دکمه ضبط قرار دهید و به تناسب زوم کردن یا از زوم خارج کردن، انگشت خود را به بالا و یا به پایین بکشید.

دقت کنید که اگر دست خود را از روی دکمه رکورد یا ضبط بردارید عملیات زوم کردن متوقف می شود.

حالت معمولی برای زوم کردن استوری اینستاگرام

حالت بومرنگ و زوم کردن استوری اینستاگرام

هنگام ایجاد استوری، استفاده از Boomerang یک شیوه هیجان انگیز برای استوری باز های اینستاگرام است. اگر از بومرنگ برای ایجاد استوری استفاده می کنید، در این حالت از Superzoom می توانید استفاده کنید تا با کمک زوم کردن بزرگ نمایی ایجاد کنید یا برعکس. راه کار این موضوع بدین ترتیب است که:

در حالت Superzoom قرار گیرید و روی دکمه رکورد کلیک کنید. باید کمی از حالت مرسوم این تپ کردن طولانی تر شود. بعد هنگام ضبط ویدیو و استوری، با انگشت خود صفحه را بزرگ نمایی یا کوچک نمایی کنید.

حالت معمولی برای زوم کردن استوری اینستاگرام

تا جایی که اپ اجازه دهد و جا داشته باشد این بزرگ نمایی انجام خواهد شد.

 

زوم کردن استوری اینستاگرام بدون دخالت دست ( Hands-Free )

توجه داشته باشید که شما در حالت Hands-Free می توانید به دو صورت استوری ایجاد کنید و آن را زوم کنید. باز هم تاکید داریم که باید شما روی مود Hands-Free کار کنید. مزیت این کار این است که نیاز نیست دکمه رکورد را بگیرید تا عملیات ضبط انجام شود و بزرگ نمایی ها با این حالت ضبط شوند.

زمانی که از Hands-Free استفاده می کنید، کافی است که با انگشت خود، زوم کردن یا بزرگ نمایی و کوچک نمایی را با انگشت خود انجام دهید و بعد روی دکمه ضبط فقط ضربه بزنید تا عملیات ضبط شدن صورت بگیرید. دقت کنید که نیازی نیست که دکمه ضبط را بگیرید تا عملیات انجام شود. بلکه وقتی که شما در این حالت باشید و ابتدا بزرگ نمایی یا کوچک نمایی را انجام دهید و بعد روی دکمه ضبط کلیک کنید، آن چه پیش از فشردن دکمه ضبط روی نمایشگر ایجاد کرده باشید، مجددا اجرا می شود و ضبط می شود.

zoom-in-instagram-stories

شیوه دوم نیز کمی شبیه به حالت قبلی است. برای این کار روی دکمه ضبط ضربه بزنید و بعد با انگشت خود، هر تغییری که به بزرگ نمایی و کوچک نمایی استوری اینستاگرام شما کمک می کند، را ایجاد کنید. بدین ترتیب می توانید تا لحظه ای که کار زوم کردن تمام شود، استوری را ضبط کنید.

در نهایت استوری با حالت هایی که خودتان ایجاد کرده اید روی صفحه نمایش داده می شود.

آیا در رابطه با این آموزش سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *