فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم در ویندوز ۱۰ با ۳ روش متفاوت

فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم در ویندوز ۱۰ با ۳ روش متفاوت
  • 1398/2/9
  • زهرا معبودی
  • 0

گوگل کروم به تازگی نسخه ۷۴ خود را ارائه کرده که می توانید آن را از اینجا مشاهده کنید و دریافت نمایید. این نسخه از گوگل کروم دارای بخشی است که به شما کمک می کند، بتوانید حالت تاریک گوگل کروم را فعال کنید. هر چند این کار با برخی از تنظیمات انجام شدنی است اما شیوه مختلفی برای استفاده از آن وجود دارد که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

ارتقای گوگل کروم به ورژن ۷۴ پیش نیاز فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم

برای این که بتوانید از این قابلیت استفاده کنید کافی است که ابتدا گوگل کروم خود را آپدیت کنید. هر چند می توانید آن را دانلود و نصب کنید اما اگر همین حالا گوگل کروم از پیش روی سیستم شما نصب بوده است، می توانید با یکی دو گام، و با یک کلیک آن را آپدیت کنید.

برای این منظور:

ابتدا گوگل کروم خود را باز کنید

به بالا و سمت راست ( سه نقطه آپشن ) توجه کنید و روی آن کلیک کنید

از منویی که باز می شود گزینه help را انتخاب کنید

بعد از انتخاب ان گزینه، روی about google chrome

ارتقای گوگل کروم به ورژن 74 پیش نیاز فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم

وقتی که روی این گزینه کلیک می کنید، به راحتی صفحه ای باز می شود که به شما می گوید که ورژن گوگل کروم شما چند است و با یک کلیک می توانید آن را آپدیت کنید آن هم در طول چند ثانیه!

ارتقای گوگل کروم به ورژن 74 پیش نیاز فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم

این عکس نشان می دهد گوگل کرومی که روی ویندوز من نصب است، ورژن ۷۴ است. اگر شما ورژنی پایینتر را مشاهده می کنید یک دکمه آبی رنگ را باید در سمت راست ببینید. با کلیک کردن بر آن می توانید در چند ثانیه مرورگر خود را آپدیت کنید.

نکته: این ترفند، یعنی فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم برای تمامی ورژن ها از ۷۴ به بالا قابل انجام است.

 

فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم در ویندوز ۱۰

برای این که موفق به فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم شوید دو راه دارید

  1. اول این که از حالت تاریک خود ویندوز ۱۰ استفاده کنید
  2. دوم این که به طور ویژه حالت تاریک گوگل کروم را فعال کنید

در ادامه این دو شیوه را به طور جداگانه توضیح می دهیم

 

فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم با تنظیمات داخلی ویندوز ۱۰

برای فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم در ویندوز ۱۰، به مسیر Settings > Personalization > Colors  بروید. در این قسمت همانطور که در اسکرین شات زیر مشاهده می کنید باید بخش Choose your default app mode را پیدا کنید و در زیر این مجموعه گزینه Dark را انتخاب کنید.

فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم

با این کار، ویندوز شما به حالت تاریک می رود. وقتی که این اتفاق بیفتد کل ویندوز به دارک مود می رود و تمام اپلیکیشن های اجرایی در ویندوز ۱۰ نیز از این وضعیت پشتیبانی می کنند. از آن جا که کروم هم یک اپلیکیشن به شمار می آید، به راحتی آن نیز به حالت تاریک می رود.

این قابلیت باید بر روی هر نسخه ای از گوگل کروم کار کند.

البته نکته دیگری که وجود دارد این است که این قابلیت برای بسیاری از کاربران غیر از گوگل کروم ۷۴، قابل انجام و برای برخی انجام شدنی نبوده است. گوگل این موضوع را روی تعداد بسیاری تست کرده و برخی اعلام کرده اند که با فعال کردن حالت تاریک ویندوز نتوانسته اند کروم خود را تاریک کنند و البته برخی گزارش برعکس داده اند.

البته راه حل بهتری وجود دارد که به شما کمک می کند، ویندوز خود را در حالت روشن نگه دارید و گوگل کروم تان را تاریک کنید. برای این منظور باید خودتان دست به کار شوید و یک سری کد های ساده را جابجا کنید. من این تنظیمات را دقیق و تصویری به شما یاد داده ام:

 

فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم با دستکاری در مرورگر

گوگل کروم دارای یک قابلیت داخلی است که به شما کمک می کند حتی اگر حالت  Windows 10’s default app در ویندوز ۱۰ روی light تنظیم شده باشد، به راحتی بتوانید کروم خود را تاریک کنید.

این تنظیمات روی کروم ۱۰۰ درصد کاربران قابل انجام است و نتیجه دارد. در حقیقت وقتی که شما در مرحله قبل متوجه شوید که با تاریک کردن ویندوز، کروم تاریک نمی شود، می توانید این شیوه را تست کنید و نتیجه بگیرید.

برای انجام این تنظیمات باید ابتدا به شورت کاتی بروید که از طریق آن کروم خود را باز می کنید. این شورت کات می تواند روی دسکتاپ باشد یا روی تسکبار ( نوار وظیفه ).

من از شورت کات در تسکبار استفاده می کنم.

به هر حال

به محل شورت کات بروید و روی ان راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.

نکته: اگر شورت کات کروم شما روی تسکبار است، یک بار روی آن راست کلیک کنید و بعد از منوی ظاهر شده، روی Google Chrome راست کلیک کنید و این بار می توانید Properties را انتخاب کنید.

فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم

وقتی که روی این گزینه کلیک کردید یک سری اطلاعات در مورد مرورگر مشاهده می کنید. ولی ما با باکس Target  کار داریم. وقتی که این باکس را دیدید، به انتهای آن عبارت –force-dark-mode را وارد کنید ( دو خط فاصله باید ابتدا قرار گیرد )

برای مثال روی سیستم باید این قطعه کد به صورت زیر باشد:

"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --force-dark-mode

اگر گوگل کروم شما روی مکان دیگری نصب شده باشد ممکن است این ادرس متفاوت باشد اما مهم این است که متوجه شوید که چطور باید این عبارت را به انتهای باکس اضافه کنید.

در نهایت روی OK کلیک کنید تا همه چیز به درستی ذخیره شود.

فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم

بعد از این که این تنظیمات را انجام دادید، می توانید از طریق همین شورت کات همیشه حالت تاریک گوگل کروم را باز کنید. دقت کنید که اگر با انجام این تنظیمات، گوگل کروم شما باز بوده است، باید ابتدا آن را رسما و کاملا ببندید و بعد دوباره باز کنید. برای بستن به مسیر menu > Exit بروید.

وقتی که برای بار اول کروم را باز می کنید، و حالت تاریک آن را مشاهده می کنید آن را بسیار شبیه به Incognito Mode کروم می بینید.

وقتی که گوگل کروم را به حالت تاریک می برید، نوار عنوان یا تایتل بار نیز مشکی است. برای این که این وضعیت را تغییر بدهید می توانید رنگ آن را تغییر دهید و خودتان تنظیم کنید که چیزی غیر از سیاه باشد.

 

چطور نوار عنوان گوگل کروم را رنگی کنیم؟ ( یا بدون رنگ )

برای این که در حالت تاریک گوگل کروم، نوار عنوان را رنگی کنید یک راه ساده وجود دارد.

در ویندوز  به مسیر Settings > Personalization > Colors بروید.

در این قسمت بخش Show accent color on the following surfaces را پیدا کند.

در زیر این بخش آپشنی به نام Title bars and window borders وجود دارد که باید آن را تیک بزنید.

رنگی کردن نوار عنوان در گوگل کروم

بعد از این که این گزینه را انتخاب کنید در کروم شما نوار عنوان به حالت و رنگی تغییر پیدا می کند که در این بخش آن را انتخاب کرده باشید.

رنگی کردن نوار عنوان در گوگل کروم

دامنه رنگ های انتخابی شما وسیع است و می توانید بهترین تنوع را روی گوگل کروم در این حالت ایجاد کنید! نظرتان چیست؟

 

فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم با کمک تم های خاص!

اگر شما از ویندوز ۱۰ استفاده نمی کنید یا این که، از ویندوز های قدیمی تر از ویندوز ۷ حتی استفاده می کنید می توانید به راحتی با کمک تم های گوگل کروم یک تم تاریک و سیاه را برای مرورگر خود انتخاب کنید. برای این منظور ما از مجموعه تم های گوگل کروم که از اینجا قابل درسترس است، تم “Just Black” را انتخاب کرده ایم.

فعال کردن تم تاریک در گوگل کروم

این تم تاریک تر از حالت تاریک رسمی خود گوگل کروم است. اگر می خواهید یک تم واقعا تاریک داشته باشید می توانید این تم را تست کنید.

دقت کنید که برای نصب آن لازم است که حتما به اکانت گوگلی خود نظیر جیمیل وصل باشید و در گوگل کروم روی لینک یاد شده کلیک کنید تا بتوانید به صفحه نصب این تم هدایت شوید و با یکی دو کلیک ان را نصب کنید!

با نصب این تم، به هر شیوه که گوگل کروم را باز کنید با تم تاریک مواجه هستید و این برخلاف حالت اجباری تاریک کردن کروم با شورت کات است.

آیا می توانید تفاوت این دو را متوجه شوید؟ نظرتان را برایمان بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *