چطور پس زمینه عکس ها را در word حذف کنیم؟

چطور پس زمینه عکس ها را در word حذف کنیم؟
  • 1398/2/9
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر بخواهیم پس زمینه یک عکس را در فوتوشاپ حذف کنیم جای تعجب نیست چرا که فوتوشاپ یک ابزار قوی برای ویرایش عکس است. اما در یک نرم افزار واژه پرداز که صرفا با حروف و اعداد و محتوا سر و کار دارد چطور؟ مثلا تصور کنید که بخواهیم در مایکروسافت ورد، یک عکس با پس زمینه را به یک عکس بدون پس زمینه تبدیل کنیم! برای این که بهتر درک کنید می توان شما را به عکس زیر ارجاع داد:

حذف پس زمینه عکس در ورد

چیزی که می خواهم به شما یاد دهم این است که عکس سمت چپ را به تصویر سمت راست تبدیل کنید!

برای شروع کار لازم است که یک عکس را به ورد ادد و اضافه کنید برای این کار از منوی insert  استفاده کنید. و اما ادامه ماجرا

شیوه حذف پس زمینه عکس در برنامه ورد

برای این که موفق به حذف پس زمینه عکس در برنامه ورد شوید، کافی است که عکس را انتخاب کنید. با این کار متوجه می شوید که یک تب به نام Format پدیدار می شود. در این تب، در اولین قسمت از سمت چپ می توانید گزینه Remove Background را مطابق عکس زیر مشاهده کنید:

شیوه حذف پس زمینه عکس در برنامه ورد

بعد از این که این گزینه را انتخاب کنید ورد تلاش می کند تا به طور هوشمندانه، پس زمینه را تشخیص دهد و آن را حذف کند.

شیوه حذف پس زمینه عکس در برنامه ورد

همانطور که در این عکس متوجه می شوید، ورد نتوانسته به طور کامل پس زمینه را تشخیص دهد و آن را کامل پوشش دهد. حتی گاهی متوجه می شوید که برخی بخش ها نیز که تصویر اصلی را تشکیل می دهد، توسط ورد انتخاب شده و اگر اقدامات لازم را انجام ندهید شاید تصویر اصلی نیز مخدوش شود.

برای این که بتوان در درجه اول، تمام پس زمینه را پوشش داد ورد دو ابزار را به شما توصیه می کند.

زمانی که گزینه Remove Background را انتخاب می کنید، چند گزینه به شما نشان داده می شود که به صورت زیر می باشد:

  • Mark Areas to Keep
  • Mark Areas to Remove
  • Discard All Changes
  • Keep Changes

شیوه حذف پس زمینه عکس در برنامه ورد

خب به عکس اولیه مان بر می گردیم. اگر دقت کنید ورد برخی جاهای پس زمینه را تشخیص نداده و از طرفی برخی از قسمت های تصویر اصلی را به عنوان پس زمینه انتخاب کرده است. ما تصمیم می گیریم که این دو اشتباه کوچک را با دو آپشن  “Mark Areas to Keep” و “Mark Areas to Remove” پوشش دهی کنیم ان ها را مطابق نظر خود تغییر دهیم.

خب برای شروع گزینه Mark Areas to Keep را انتخاب می کنیم. با انتخاب این گزینه، ورد به شما اجازه می دهد تا مواردی که به اشتباه انتخاب شده تا حذف شود را پاک کنید و اجازه بدهید که این قسمت ها در خروجی بمانند!

با این کار نشان گر ماوس شما به یک قلم تبدیل می شود و اجازه می دهد که این قسمت ها را با آن تغییر دهید.

زمانی که کار تان در این مرحله تمام شد می توانید در یک جای صفحه که خالی است کلک کنید تا قلم باز هم به نشانگر تبدیل شود و خروجی عکس به شما نمایش داده شود:

شیوه حذف پس زمینه عکس در برنامه ورد

تا به این جا خروجی به صورتی است که عکس اصلی حفظ شده اما پس زمینه کماکان نیاز به تعمیر دارد.

برای حذف پس زمینه به صورت دستی دوباره از طریق تب فرمت، و روالی که ابتدای مقاله آورده شد، گزینه ها را فعال کرده و این بار Mark Areas to Remove را انتخاب می کنیم. این گزینه بدین معنی است که محوطه ای که می خواهید حذف کنید را نشان دار کنید!

شیوه حذف پس زمینه عکس در برنامه ورد

در این جا هم دوباره، نشان گر موس تبدیل به قلم می شود. قلمی که فقط قرمز می نویسد و تصویر شما را آن چنان که بخواهید محو می کند. روش کار کردن این گزینه را در گیف زیر مشاهده می کنید:

در ادامه برای بررسی وضعیت کار خود، یک جای صفحه که خالی است کلیک کنید تا خروجی را مشاهده کنید. وقتی که وضعیت تغییرات به جایی رسید که از کارتان حسابی راضی بودید زمان آن می رسد که مشخص کنید که، تغییرات ثبت شوند.

پس از قسمت Background Removal گزینه Keep Changes را انتخاب کنید.

بعد از این شما یک تصویر کاملا تمیز بدون پس زمینه دارید! چیزی شبیه به عکس زیر

شیوه حذف پس زمینه عکس در برنامه ورد

این تمام چیزی بود که باید انجام می دادید. نظرتان چیست؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *