چطور سرعت کار Face ID را افزایش دهیم؟

چطور سرعت کار Face ID را افزایش دهیم؟
  • 1398/4/4
  • زهرا معبودی
  • 0

Face ID یکی از امکاناتی است که اپل از زمان تولد آیفون X روی گوشی خود گذاشته، تا کاربران بتوانند به شیوه ای موثر تر و قوی تر امنیت گوشی خود را حفظ کنند. البته Face ID  چیزی شبیه به Touch ID است اما امنیت بیشتری را ارائه می کند. تنها مشکلی که کاربران با فیس آی دی دارند این است که سرعت این قابلیت پایین است و این می تواند آزار دهنده باشد.

در ادامه این مطلب به شیوه هایی می پردازیم که به شما کمک می کند موفق به افزایش سرعت Face ID شوید.

امنیت و راحتی معمولا دو مقوله ای هستند که تضاد شدیدی با هم دارند. مثلا کاربرانی که از رمز های ساده استفاده می کنند به دنبال راحت تر شدن باز کردن سیستم ها و رمز های خود هستند. اما فیس آی دی گرچه یکی از روش های امنیتی قوی است، اما به سادگی کار نیز کمک می کند. و این شاید ساده تر از تاچ آی دی هم باشد که با یک انگشت و با یک اشاره و تماس کوتاه دست به لنز تاچ رمز باز می شود.

غیر فعال کردن "تشخیص توجه " برای افزایش سرعت فیس آی دی

Face ID چقدر امن است؟

اپل در رابطه با امنیت گوشی های هوشمندش معتقد است که احتمال باز کردن و دستبردن به گوشی شما به میزان یک به ۱ میلیون است، و آن هم در صورتی که قابلیت Face ID  روی آن ثبت نشده باشد و کاربر بخواهد با چهره قفل گشایی را انجام دهد. البته اگر شما دوقلوی یک سان باشید ممکن است این عدد کمی تغییر کند.

اما برای کاربرانی که نگرانی کمتری دارند باز هم فیس آی دی گزینه بهتری نسبت به Touch ID  خواهد بود. البته در مورد این که واقعا این دو شیوه چقدر امنیت دارند جای بحث است اما هر چند این دو شیوه، از چیزهایی مثل رمز ۶ عددی معمولی راحت تر هستند اما بخاطر این که از حوزه بیولوژیکی و اختصاصی استفاده می کنند، می توان میزان امنیت بهتری برای آن ها نرخ بندی کرد.

 

البته فیس آی دی دارای یک ویژگی خاص است که موجب می شود کسی به طور لحظه ای با گرفتن گوشی در مقابل تان قفل تان را باز نکند. اپل این را در نظر گرفته که باید هنگام استفاده از فیس آی دی، چشم حتما باز باشد. پس خیالتان راحت باشد که تا خودتان نخواهید کسی نمی تواند از فیس آی دی تان استفاده کند.

 

اما گاهی برخی عینک های آفتابی موجب می شوند که فیس آی دی نتواند چشم شما را شناسایی کند. هر چند بیرون آوردن عینک و بازگشایی کار ساده ای است اما می تواند در سرعت کار خلل ایجاد کند.

 

این که فیس آی دی به چشمان شما نیاز دارد، در حقیقت قابلیتی است به نام ” تشخیص توجه! ” و شما می توانید در بخش تنظیمات امنیتی آن را غیر فعال کنید. هر چند غیرفعال کردن این قابلیت، میزان امنیت را کاهش می دهد اما به طور موثری زمان رمز گشایی را کاهش می دهد. یعنی برای کسانی که به دنبال کاهش زمان فعال شدن فیس آی دی هستند، غیر فعال کردن تشخیص توجه یک گزینه خوب است.

 

شیوه غیر فعال کردن “تشخیص توجه ” برای افزایش سرعت فیس آی دی ( Attention )

برای این منظور وارد بخش تنظیمات شوید و Face ID & Passcode را انتخاب کنید.

به محض ورود به این بخش نیاز به این دارید تا پس کد خود را وارد کنید تا آیفون تشخیص دهد که صاحب اصلی گوشی در حال کارکردن با آن است.

غیر فعال کردن "تشخیص توجه " برای افزایش سرعت فیس آی دی

در صفحه ای که باز می شود، کمی به پایین اسکرول کنید تا به عبارت ATTENTION برسید. دقت کنید این عبارت تماما با حروف بزرگ نوشته شده است.

در این قسمت، گزینه ای وجود دارد که اسلاید مقابل ان به طور پیش فرض فعال است. روی آن ضربه بزنید و بکشید تا خاموش شود.

غیر فعال کردن "تشخیص توجه " برای افزایش سرعت فیس آی دی

بعد از این روی OK ضربه بزنید و باکس هشداری که نمایش داده می شود را تایید کنید.

غیر فعال کردن "تشخیص توجه " برای افزایش سرعت فیس آی دی

با این کار قابلیت تشخیص توجه غیر فعال می شود و فیس آیدی کمی سرعتش بیشتر می شود. فراموش نکنید که با این کار گوشی دیگر به تمرکز چشمان شما نیاز نخواهد داشت پس ممکن است در هنگام خواب کسی گوشی تان را باز کند.

بعد از انجام تنظیمات یک بار دیگر گوشی را قفل کنید و از میزان سرعت و عملکرد فیس آی دی در این حالت اطلاع کسب کنید.

نظرتان را در مورد این قابلیت و تنظیمات بیان کنید

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *