شاهکار کمری هیبریدی را از دیوار بخر

شاهکار کمری هیبریدی را از دیوار بخر
  • 1398/4/22
  • گویا آی تی
  • 0

یکی از محصولات سخت جان و باکیفیت ژاپنی، تویوتا کمری است. در بین خودروهای سدان خارجی  موجود در بازار ایران، می‌توان جایگاه خوبی به کمری داد. با توجه به پیروزی‌های کمری در سال‌‌های پیشین تولیدش، شرکت تویوتا تصمیم به ساخت کمری هیبرید گرفت. تویوتا یکی از اولین شرکت‌های خودروسازی بود که خودروی هیبریدی ساخت. در این نوشتار به بررسی ویژگی‌های سدان تویوتا کمری هیبرید پرشتاب، کم مصرف و خانوادگی می‌پردازیم و ارزش خریدش را بررسی می‌کنیم. این تیپ از تویوتا کمری به نام XLE نیز شهرت دارد. یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص تویوتای معمولی از تویوتای هیبریدی توجه به لوگوی خودرو است؛‌ در تویوتاهای هیبریدی لوگو آبی رنگ است.

کالبد شکافی کمری هیبرید

این خودرو هیبریدی دو موتور دارد. موتور برقی و موتور معمولی. موتور برقی ۶۵۰ ولتی این خودرو می‌تواند ۱۴۰ اسب بخار تولید کند. موتور معمولی ۴ سیلندری و ۱۶ سوپاپه با حجم ۲۴۹۴ سی‌سی با تنفس طبیعی است. قدرت تولیدی موتور در حالت حداکثری به ۲۰۳ اسب بخار در ۶هزار و ۲۰۰ دور در دقیقه و گشتاور به ۲۱۳ نیوتون متر در ۴ هزار و ۸۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. طبق اعلام شرکت سازنده اگر پدال گاز را تا انتها فشار دهید، ۷.۶ ثانیه طول می‌کشد تا از سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسید. ناگفته نماند که در عمل این عدد به حدود ۹ ثانیه می‌رسد. این دو موتور در کنار هم به شتاب‌گیری خوبِ این خودروی سدان کمک بسیاری می‌کنند. برای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی به ۵.۷ لیتر بنزین نیاز خواهید داشت. کمری هیبرید به خاطر مصرف کم و آلایندگی پایین لقب سدان پاک را به خودش اختصاص داده است. وقتی از حالت بنزینی به حالت هیبریدی می‌روید، هیچ ضربه و صدایی را حس نخواهید کرد؛‌ کابین به خوبی ایزوله شده است. البته در مجموع کمری سواری نرم و هندلیگ خوبی دارد. سواری نرم کمری به علت گیربکس فوق‌العاده‌ی این خودرو است. آمار بالای فروش تویوتا کمری در ایران و دنیا نشان دهنده‌ی اعتماد خریداران و کیفیت فنی بالای این خودروی ژاپنی است.

آسایش و ایمنی در کنار هم

کمری خودرویی است که در ایران و بیشتر کشورهای دنیا، امتحان خود را پس داده و سر بلند هم بیرون آمده. وقتی داخل خودرو می‌نشینید، همه چیز در کمال سادگی شیک به نظر می‌رسد و این نمادی از فرهنگ ژاپنی است. این خودرو در مدل تولیدی ۲۰۱۵ در کل ۱۲ ایربگ دارد. صندلی‌ها چرم هستند و صندلی‌های جلو گرمکن دارند. صندلی راننده به صورت برقی تنظیم می‌شود و قابلیت تنظیم ارتفاع و گودی کمر نیز دارد. داخل کابین راحت و چشم‌نواز و جادار است. این مدل یک خودروی خانوادگی به تمام معناست که به راحتی رقبای خود در این کلاس خودرویی را پشت سر می‌گذارد. سرنشین عقب دریچه‌ی کولری جداگانه دارد و می‌تواند از کولر و بخاری معروف و با قدرت کمری در گرما و سرما بهره ببرد. با خرید تویویا کمری شما و خانوادتان آسایش و امنیت را در کنار هم تجربه خواهید کرد و حتی در سفرهای طولانی از رانندگی خسته نخواهید شد. یکی از مزایای فوق العاده‌ی خرید خودروی هیبریدی ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک بدون مجوز است. با وجود اینکه قیمت خودرو در سال اخیر افزایش زیادی داشته است،‌ اما این مدل از کمری همچنان ارزش خرید بالایی دارد. از طرفی به خاطر استهلاک پایین، در هنگام فروش نیز به مشکلی برنخواهید خورد. آخرین مدل کمری هیبرید در ایران مربوط سال ۲۰۱۸ است. می‌توانید آگهی‌های مدل‌های کارکرده‌ و صفر را در سایت دیوار ببینید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *