معرفی فورد f350؛ آشنایی با غول آمریکایی!

معرفی فورد f350؛ آشنایی با غول آمریکایی!
  • 1398/5/10
  • گویا آی تی
  • 0

خودروهای آمریکایی همواره با تمام نقاط دیگر دنیا متفاوت بوده‌اند. دشت‌های پهناور، بیابان‌های وسیع، کوهستان‌های مرتفع، آب و هوای متنوع و زمین‌های کشاورزی گسترده نیازمند خودروهایی هستند که بتوانند در سخت‌ترین شرایط دوام بیاورند. خودروهای معمولی که در سایر نقاط جهان دیده می‌شوند خیلی زود در چنین شرایطی مستهلک شده و نمی‌توانند کارایی داشته باشند. به همین دلیل آمریکایی‌ها به سراغ تراک‎ها یا همان وانت‌های بزرگی می‌روند که برای سخت‌ترین شرایط ساخته شده‌اند. در این بین سری اف یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین تراک‎های آمریکایی هستند که توسط خودرو سازی مطرح فورد تولید می‌شوند.

فورد f350 تنها یکی از اعضای این خانواده نسبتاً بزرگ است. خانواده سری f فورد در لیست پرفروش‌ترین خودروهای جهان رده دوم را به خود اختصاص داده‌اند و از آن جایی که فورد f350 پرفروش‌ترین عضو این خانواده است پس می‌توان گفت در حال حاضر فورد f350 را باید پرفروش‌ترین تراک جهان بدانیم. با ما همراه باشید تا با این غول آمریکایی بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با فورد f350

فورد f350 سومین عضو از خانواده ۴ نفره سری f است که از سال ۱۹۹۸ توسط خودرو سازی فورد تولید می‌شود. از سال ۲۰۱۷ به بعد نسل چهارم این خودرو با طراحی به روز تر و امکانات بیشتر وارد بازار شد و همانند نسل‌های قبلی با استقبال طرفداران تراک های آمریکایی رو به رو شده است. ۹۵ درصد شاسی این خودرو از فولاد مستحکم و بدنه آن نیز از آلومینیوم فوق مقاوم که در خودروهای نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد ساخته شده است. به این ترتیب این خودرو به اندازه‌ای که ظاهر آن خشن به نظر می‌رسد، قدرتمند است. این دقیقاً همان استانداردهایی است که مردم از خودروهای کاربردی فورد انتظار دارند. این خودرو در دو نمونه تک کابینه و دو کابینه ساخته می‌شود و جزو بزرگترین تراک های ساخته شده توسط فورد است. قدرت بالا، استحکام و کارایی فوق العاده سه ویژگی اصلی است که مردم را به خرید فورد f350 ترغیب می‌کند.

قوای فنی فورد f350

فورد همه اعضای خانواده سری f را با یک ترکیب فنی روی خط تولید می‌برد. قلب تپنده این غول بزرگ همانند سایر برادرانش از یک موتور بنزینی یا گازوئیلی v8 ساخته شده است. موتور Boss SOHC V8 6.2 لیتری بنزینی  این خودرو ۳۸۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. گشتاور ۵۸۳ نیوتون متری این موتور قدرتمند به صاحبان این خودرو کمک می‌کند تا سخت‌ترین کارها را به سادگی انجام دهند؛ اما اگر به دنبال قوی‌ترین موتور هستید باید به سراغ موتور دیزل ۶٫۷ لیتری این خودرو که فورد نام Scorpion را روی آن نهاده است بروید. این موتور v8 توربو شارژ ۴۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. گشتاور حیرت انگیز ۱۲۶۸ نیوتون متری تولید شده توسط این موتور قدرتی را در اختیار فورد f350 قرار می‌دهد که آن را تبدیل به یک تانک غیر قابل مهار می‌کند. در کنار این موتورها قدرتمند از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده است که به خوبی نیروی عظیم این موتورها را به چهار چرخ فورد f350 منتقل می‌کنند. یکی از مهمترین عواملی که آمار فروش فورد f350 را تا این حد بالا برده است همین قدرت فوق‎العاده بالای این خودرو است.

امکانات کابین فورد f350

از زمانی که سری f  به سری f super duty تغییر نام داده‌اند، امکانات آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. حالا شما می‌توانید پشت فرمان یکی از قوی‌ترین تراک‎های ساخته شده بنشینید و از سخت‌ترین کارها را به ساده‌ترین حالت‌های ممکن انجام دهید. کابین فورد f350، راحت، دارای فضای زیاد و پر از امکانات رفاهی است و حتی می‌توان آن را لوکس نامید. تهویه هوای دوگانه اتومات، کروز کنترل، نمایشگر ۸ اینچی برای کنترل اعمال مختلف خودرو، دوربین عقب، آینه‌های الکترو کرومیک، فرمان با روکش چرمی به همراه کلیدهای کنترل، سیستم کنترل بین خطوط، خطوط راهنمای دنده عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی‌های برقی با روکش چرمی به همراه سرد کن و گرم کن، نمایشگر نقطه کور، کروز کنترل هوشمند، سیستم مسیریاب و … تجهیزات و آپشن هایی هستند که برای این خودرو در دسترس‌اند. به این ترتیب حالا فورد f350 تنها یک خودرو برای کار نیست و می‌توان از رانندگی پشت فرمان آن لذت برد.

قیمت فورد f350

بازار خرید و فروش فورد f350 شامل‌تریم‎های مختلفی از این خودرو است. در‏حال‎حاضر تریم‎های xl، xlt، lariat، king ranch، platinum و  limeted برای این خودرو در دسترس  که به ترتیب امکانات بیشتری روی آن‌ها نصب شده است. قیمت فورد f350 درتریم xl از ۳۴ هزار دلار شروع می‌شود و در نسخه limited به بیش از ۸۱ هزار دلار نیز می‌رسد. به این ترتیب با یک خودرو لوکس طرف هستیم که سلایق بسیار گسترده‌ای را پوشش می‌دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *