روش فعال کردن و استفاده از منوی افزونه ها در گوگل کروم

روش فعال کردن و استفاده از منوی افزونه ها در گوگل کروم
  • 1398/6/3
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که به وفور از افزونه ها استفاده می کنید احتما تولبار وحشتناکی دارید. این بخش از مرورگر شامل موارد بسیاری است که گاهی حسابی شما را گیج می کند. برای حل این مشکل، گوگل راه حل خوبی پیدا کرده است. برای این کار، یک Extensions menu ارائه کرده است.

 

منوی افزونه های گوگل کروم چیست؟

منوی افزونه ها قابلیتی است که می توانید آن را فعال کنید و زین پس با کلیک کردن بر آیکون آن ( که شبیه قطعه ای از یک پازل است ) به راحتی به لیست تمامی افزونه هایی که روی کروم نصب کرده اید، دسترسی داشته باشید. با این کار تولبار هم تمیز می شود.

 

روش فعال کردن منوی افزونه چیست؟

برای فعال کردن منوی افزونه باید به صفحه فلگ ها برویم. فلگ مورد نظر را پیدا کنیم و آن را فعال کنیم و تمام.

 

ساده ترین راه فعال کردن منوی افزونه گوگل کروم

به عکس زیر نگاه کنید:

 فعال کردن منوی افزونه گوگل کروم

همانطور که گفتم، آیکون مربوط به منوی افزونه ها در گوگل کروم شبیه به یک قطعه از پازل است که البته مبین افزونه نیز است. بعد از فعال کردن منوی افزونه این آیکون را در صفحه مشاهده خواهید کرد.

منوی افزونه ها احتمالا در بروز رسانی های بعدی به یکی از بخش های تنظیماتی رسمی گوگل کروم تبدیل می شود ( که با کمک سه نقطه آپشن در سمت راست و بالا در دسترس قرار خواهد گرفت  ) اما تا پیش از این مورد می توانید به راحتی با کمک فلگ ها خیلی زودتر از تنظیمات رسمی کروم، ان را فعال کنید.

برای این که بتوانید به کمک فلگ ها این قابلیت را فعال کنید، باید از  Chrome 76 استفاده کنید. برای دانلود این نسخه از گوگل کروم اینجا را کلیک کنید

به فرض این که از این مرورگر استفاده می کنید، کافی است یک پنجره باز کنید و در بخش ادرس chrome://flags را بنویسید و اینتر را بزنید.

در صفحه ای که باز می شود، در کادر جستجو، Extensions toolbar را بنویسید.

به جای تمام این کارها می توانید از ابتدا عبارت chrome://flags/#extensions-toolbar-menu را کپی کنید و در داخل آدرس بار گوگل کروم بنویسید و بعد اینتر را بزنید. با این کار مستقیما به این بخش تنظیماتی وارد می شوید.

وقتی که به مکان مورد نظر منتقل شدید می توانید در سمت راست Extensions Toolbar Menu روی باکس کلیک کنید و Enabled را انتخاب کنید.

 فعال کردن منوی افزونه گوگل کروم

قبل از شروع تنظیمات باید Chrome را مجدداً راه اندازی کنید. برای راه اندازی مجدد مرورگر وب ، روی دکمه “Relaunch Now” کلیک کنید. Chrome تمام تب های باز شما را مجدداً باز می کند ، اما قبل از این کار، نتیجه کارهای خود را روی کروم کاملا ذخیره کنید.

 فعال کردن منوی افزونه گوگل کروم

بعد از این مرورگر با قابلیت جدیدی که فعال کرده اید، اماده تنظیمات بعدی است.

 

چطور با منوی افزونه گوگل کروم کار کنیم؟

به محض این که مرورگر را ریستارت می کنید، یک آیکون جدید به سمت راست ادرس بار می بینید. اگر روی این آپشن کلیک کنید می توانید لیست ایکون های افزونه ها را مشاهده کنید.

وقتی که روی این آیکون کلیک می کنید برای هر سایت، دو بخش وجود دارد

  1. Accessing this site’s data
  2. Can’t access this site’s data

منو افزونه گوگل کروم

با این دو بخش می توانید بفهمید دیتاهای سایت در اختیار چه ابزارهایی قرار دارد یا ندارد!

در کنار هر آپشن و افزونه یک منوی سه نقطه آپشن در سمت راست قرار دارد. ( در عکس بالا مشخص است )

وقتی که روی این آیکون کلیک کنید می توانید تنظیمات را تغییر دهید که این سایت اطلاعاتش در اختیار افزونه مورد نظر قرار بگیرد یا نه. برای این کار روی This can read and change site data کلیک کنید.

شما می توانید افزونه های کروم را برای وب سایت های خاص فعال کنید یا این که کاری کنید که وقتی فقط روی آیکون آن کلیک می کنید، کار خود را انجام دهند.

این افزونه ها به طور معمولی کار می کنند. به هر حال کلیک کردن روی آن ها، موجب می شود که کار خود را انجام دهند یا اطلاعاتی که می خواهید را برگردانند.

درست مثل زمانی که نیاز به افزونه ای داشتید و آن را در نوار ابزار مورد استفاده قرار می دادید ( با کلیک کردن ) در این حالت نیز کافی است وارد منوی افزونه شوید و روی آن ایکون افزونه کلیک کنید. با این کار یک آیکون از افزونه مورد استفاده به طور موقت در تولبار کروم، نمایش داده می شود. وقتی استفاده از افزونه را به اتمام رساندید این ایکون حذف می شود ( یا جای خود را به افزونه ای دیگر می دهد )

وقتی که روی یکی از افزونه ها راست کلیک می کنید گزینه ای را مشاهده می کنید به نام Pin، که به شما این امکان را می دهد که به طور دستی، و تا زمانی که خودتان بخواهید این افزونه را به نوار ابزار کروم بکشانید. برای افزونه هایی که به وفور از آن استفاده می کنید این شیوه مناسب است. البته این قابلیت روی برخی از سیستم ها کار نمی کند و ظاهرا در دست توسعه است.

 

پرچم های گوگل کروم موقتی هستند

اگر دقت کرده باشید مدتی است که گوگل کروم بخش پرچم ها را ارائه کرده است. این پرچم ها شامل بخش ها و نرم افزارها و قابلیت هایی است که تحت توسعه قرار دارند.

شما می توانید از ورژن ابتدایی از این ابزارها استفاده کنید اما اگر گوگل صلاح بداند، این ابزارها را از حالت پرچم خارج می کند و به ویژگی های اصلی می افزاید. شاید هم تصمیم بگیرد ابزار مورد نظر را کاملا ساقط کند. با این تصمیم آن را از حالت پرچم خارج می کند و از دسترس خارج می کند.

بنابراین اینجا یعنی در بخش فلگ ها همه چیز آزمایشی و تحت توسعه و تصمیم است. پس اگر یک روز صبح از خواب بیدار شدید و متوجه شدید منوی افزونه های تان نیست یا کار نمی کند می توانید مطمئن شوید که گوگل آن را حذف کرده است.

اگر در این باره صحبتی دارید در بخش نظرات آن را مرقوم دارید

منبع 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *