کاهش مصرف باتری اندروید با ویژگی جدید Standby Apps

کاهش مصرف باتری اندروید با ویژگی جدید Standby Apps
  • 1398/6/6
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از بخش های گوشی های هوشمند که به طور مستمر مورد استفاده قرار می گیرد، باتری گوشی است. به ندرت می توان گفت که این بخش از گوشی خستگی بخورد! چرا که ما در کمتر مواقعی گوشی مان را خاموش می کنیم. این موجب می شود که باتری روز به روز مستهلک تر شود و خروجی اش طوری شود که روز به روز کمتر و کمتر شود تا جایی که ما را وادار به کارهایی کند که طول عمر باتری را افزایش دهیم.

 

برنامه کامل بازیهای ایران در جام جهانی والیبال ۲۰۱۹

 

پیش به سوی استفاده از اپلیکیشن های کارامد تر

معمولا اپلیکیشن هایی که روزانه از آن ها استفاده می کنید بیش از هر برنامه دیگری عمر باتری شما را مصرف می کنند. این موضوع برای زمانی که دسترسی به شارژر هم ندارید، و نیاز به شارژ گوشی تان دارید، بیشتر بغرنج می شود.

Standby Apps که به عنوان App Standby Buckets نیز مورد استفاده قرار می گیرد، به شما کمک می کند تا یک دسته بندی متفاوت از اپلیکیشن ها روی گوشی خود ایجاد کنید.

دسترسی به باتری و داده های تلفن شما بر اساس تعداد دفعات استفاده یا استفاده از آن برنامه ها محدود است. پنج دسته اصلی وجود دارد که می توانید برنامه خود را تحت آن ها تنظیم کنید.

روش جدید افزایش عمر باتری اندروید

روش جدید افزایش عمر باتری اندروید

آپشن هایی که می توانید به کمک آن ها نحوه دسته بندی اپلیکیشن ها را تنظیم کنید به شرح زیر می باشند:

  1. Active
  2. Working Set
  3. Frequent
  4. Rare
  5. Never

اما تعریف هر کدام از این ۵ مورد به شرح زیر است:

Active: این بخش حاکی از تنظیمات برای اپلیکیشن هایی هستند که روزانه بیش از هر اپ دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. طبیعی است که این اپلیکیشن ها، به راحتی بیشترین عمر باتری تان را مصرف می کنند. این برنامه ها باید برای مصرف باتری از حالت پیش فرض خود استفاده کنند.

Working Set: اینجا برنامه هایی تنظیم می شوند که معمولا از آن ها استفاده می کنید اما نه به شدت برنامه هایی که هر روزه مورد استفاده قرار می گیرند. چیزی که این جا مهم است این است که میزان مصرف باتری توسط این برنامه ها در سطح متوسط در نظر گرفته می شود.

Frequent: این گزینه مبین اپ هایی است که کما بیش و یا به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند.

Rare: اینها از نوع برنامه هایی هستند که افراد در گوشی خود مورد استفاده قرار می دهند و سپس به مدت طولانی آن ها را فراموش می کنند . اما با این که مورد استفاده قرار نمی گیرند، محدودیت های سنگینی بر روی آنها اعمال می شود. امکان اتصال اینگونه برنامه ها به اینترنت ، به همراه محدود کردن توانایی آنها در کار ، ایجاد زنگ هشدار و دریافت پیام های FCM با اولویت ، محدودیت هایی در این برنامه ها بوجود می آورد.

Never: این جا شامل برنامه هایی می شود که شما شاید یک بار از ان ها استفاده کرده اید اما به درستی از ان ها خارج نشده اید. با این که دیگر از این اپ ها استفاده نمی کنید اما در پس زمینه کار خودشان را انجام می دهند. این یعنی مصرف باتری به طور خاموش!

توجه کنید که Never فقط در برخی از گوشی های هوشمند دیده می شود و برخی فقط شامل ۴ مورد اول می شوند.

 

استفاده از ویژگی Standby Apps برای کاهش مصرف باتری

Standby Apps ویژگی است که به شما کمک می کند اپلیکیشن های تان را تحت دسته بندی های خاص تنظیم کنید.

برای این کار به اپلیکیشن Settings بروید.

استفاده از ویژگی Standby Apps برای کاهش مصرف باتری

در ادامه گزینه About Phone را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید ( معمولا آخرین اپشن )

ترفند های کاهش مصرف باتری اندروید

تقریبا در انتهای صفحه Build را مشاهده می کنید. هفت بار روی این گزینه ضربه بزنید تا وارد حالت developer mode شوید. ( اگر از پیش این کار را کرده اید، نیاز به ورود به این بخش نیست بلکه developer mode در بخش تنظیمات به صورت مجزا دیده می شود )

لیست تنظیمات جدید developer mode را می توانید از این جا مشاهده کنید و شخصی سازی های جالبی روی گوشی تان انجام دهید.

ترفند های کاهش مصرف باتری اندروید

ترفند های کاهش مصرف باتری اندروید

در این منو، لیست موارد مختلفی را مشاهده می کنید. کافی است کمی به پایین اسکرول کنید تا Standby Apps را ببینید. وقتی آن را مشاهده کردید روی آن یک بار ضربه بزنید.

ترفند های کاهش مصرف باتری اندروید

در این جا می توانید لیست بزرگی از اپ هایی که روی گوشی تان نصب شده را مشاهده کنید. با کمک این بخش می توانید آن ها را به دسته بندی های یاد شده تنظیم کنید

ترفند های کاهش مصرف باتری اندروید

بدین ترتیب برای هر نرم افزار که یک بار روی ان ضربه بزنید چیزی شبیه به عکس بالا نمایش داده می شود. در این جا می توانید آن ها را به حالت مورد نظر تنظیم کنید.

در نهایت از حالت دولوپر خارج شوید و از افزایش طول عمر باتری اندروید یا به عبارتی کاهش مصرف باتری لذت ببرید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *