شیوه تار کردن عکس در پاورپوینت به رنگ دلخواه به صورت کلی و جزیی

شیوه تار کردن عکس در پاورپوینت به رنگ دلخواه به صورت کلی و جزیی
  • 1398/6/6
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی که می خواهید به هر دلیلی عکسی در پاورپوینت استفاده کنید، باید به اطلاعات عکس دقت داشته باشید. مثلا اگر عکس دارای اطلاعاتی است که باید آن را محو کنید یا این که این عکس خیلی توی ذوق می زند و به چشم می آید باید آن را محو کنید.

محو کردن عکس در پاورپوینت با رنگ دلخواه یعنی چه؟

شاید اولین بار باشد این واژه ها را می شنوید! وقتی که شما عکسی را محو می کنید، در واقع ترکیبی از رنگ های بکار برده شده در عکس، مورد استفاده قرار می گیرد و عملیات محو به خوبی ترکیبی صورت می گیرد.

اما وقتی که بخواهید محو شدن را تحت یک رنگ خاص انجام دهید، می توانید به راحتی با کمک ابزارهای نقاشی و فرمت بندی در پاورپوینت این کار را کنید.

مثلا تصور کنید که تصویر مورد نظرتان بعد از محو سازی رنگ زرد به خود بگیرد! چطور است؟ خب در انتهای این مقاله آن را هم تست می کنیم.

البته که محو کردن عکس در فوتوشاپ کار حرفه ای تری است اما ابزارهای آفیس نیز این ابزار را در اختیار کاربران قرار می دهند.

 

blur و محو کردن عکس در پاورپوینت

برای blur و محو کردن عکس در پاورپوینت باید به این توجه داشت که می خواهید چقدر از یک عکس را محو کنید؟ کل عکس یا بخشی از آن را؟

آموزش امروز را با محو کردن تمام عکس در پاورپوینت شروع می کنیم

 

شیوه محو کردن کل عکس در پاورپوینت

شیوه محو کردن کل عکس در پاورپوینت

برای شروع PowerPoint  را باز کنید و به اسلایدی بروید که عکس مورد نظر در آن قرار دارد.

عکس را انتخاب کنید. این کار موجب می شود که به طور اتوماتیک، تب Picture Format باز شود.

شیوه محو کردن کل عکس در پاورپوینت

در این بخش به دنبال گروه Adjust باشید. وقتی که در این گروه واقع شدید، آپشن Artistic Effects را انتخاب کنید:

شیوه محو کردن کل عکس در پاورپوینت

وقتی که این آپشن را کلیک کنید یک منوی کشویی بزرگ باز می شود. انواع اپشن های بلوری یا محو شدگی برای عکس مورد نظر را مشاهده می کنید. این آپشن ها از جهات مختلف نظیر تراکم محو شدگی و مدل آن با هم متفاوت هستند. تراکم و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

شیوه محو کردن کل عکس در پاورپوینت

اگر بعد از انجام این کار، میزان محو شدگی عکس مورد قبول تان نیست، می توانید تنظیمات اضافی روی عکس انجام دهید. برای این کار به بخش Artistic Effects بروید و Artistic Effects Options ( در زیر پنجره ای که مدل محو شدگی را انتخاب می کنید ) را انتخاب کنید.

شیوه محو کردن کل عکس در پاورپوینت

با این کار پانل Format Picture نمایش داده می شود. در زیر بخش Format Picture، بخش Radius را پیدا کنید. اینجا یک میله تنظیماتی نمایش داده می شود. ماوس را روی آن بگذارید و به راست بکشید. با این کار میزان محو شدگی را بیشتر می کنید.

شیوه محو کردن کل عکس در پاورپوینت

جایی که میزان بلور یا محو شدگی برای تان کافی بود دست بردارید و تنظیمات را ذخیره کنید.

حتی در این بخش می توانید به راحتی مدل و سبک محو سازی را هم انتخاب کنید. اگر بعد از اعمال تغییرات مشاهده کردید که خروجی مورد پسندتان نیست با دکمه ریست که در زیر میله واقع شده تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید. ( کنترل+ z هم آپشن خوبی است)

 

اگر بخواهید فقط یک بخش از عکس را تار کنید چه می کنید؟ این کار به خوبی در این نرم افزار قابل انجام است. حتی می توانید رنگ مورد نظر خود را هم برای ان تنظیم کنید.

 

تار کردن بخشی از عکس در پاورپوینت

اولین چیزی که نیاز دارید تا موفق به تار کردن بخشی از عکس در پاورپوینت شوید این است که، مشخص کنید که دقیقا چه بخشی از عکس را می خواهید تار کنید. برای این کار به گروه Illustrations از تب Insert بروید و یک شیپ و یا کادر رنگی را به آن اضافه کنید.

با آن شکلی که به بخشی از عکس می افزایید زوایا را تنظیم کنید و آن بخش را کاملا پوشش دهید.

تار کردن بخشی از عکس در پاورپوینت

وقتی که شیپ را تنظیم کردید به Shape Format بروید. در گروه Shape Styles گزینه Shape Fill را انتخاب کنید و بعد Eyedropper را انتخاب کنید.

تار کردن بخشی از عکس در پاورپوینت

این کار به شما امکان می دهد بخشی از تصویر را انتخاب کنید که به رنگی که می خواهید شکل دهید نزدیک باشد.

حالا دوباره به تب Shape Format برگردید، و گزینه Shape Styles را انتخاب کنید. در ادامه Shape Effects را انتخاب کنید. در نهایت Soft Edges را انتخاب کنید.

تار کردن بخشی از عکس در پاورپوینت

یک زیر منو باز می شود که به شما تنظیمات پیشنهادی برای تنظیم لبه عکس نمایش می دهد. هر گزینه ای که به نظرتان برای تصویر تان مناسب تر است را انتخاب کنید.

تار کردن بخشی از عکس در پاورپوینت

بعد از این انتخاب، ( اگر میزان لبه را به صورت ۲۵ انتخاب کرده باشید ) عکس به صورت زیر تغییر شکل می دهد:

تار کردن بخشی از عکس در پاورپوینت

حال باید تصویر و شکل را طوری تنظیم  کنیم تا در صورت نیاز به تنظیم چیز دیگری ، آنها در کنار هم بمانند. برای انجام این کار ، کلید ctrl را نگه دارید و روی هر دو شی کلیک کنید.

حالا باز به تب Picture Format برگردید.

از سکشن Arrange گزینه Group را انتخاب کنید و در نهایت Group را باز انتخاب کنید:

تار کردن بخشی از عکس در پاورپوینت

با این کار دو شی مورد نظر ( عکس و شیپ جدید ) با هم ادغام می شوند و به عنوان یک عکس در نظر گرفته می شوند. این یعنی شیپ و تغییرات جدید به طور تثبیت شده، به عنوان بخشی از عکس می شود. با این کار شما هر چقدر هم که این عکس را تغییر دهید و عکس پس زمینه و اصلی ( که بخشی از ان را تار کرده اید ) جابجا کنید، بخش تار شدگی که روی یک شیپ اعمال شده است، سر جای خود باقی خواهد ماند.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *