چطور فیس تایم را در آیفون و آی پد و مک خاموش کنیم

چطور فیس تایم را در آیفون و آی پد و مک خاموش کنیم
  • 1398/6/10
  • زهرا معبودی
  • 0

FaceTime یا فیس تایم نرم افزاری است که برای تماس های صوتی و تصویری بکار می رود. زمانی که شما آیفون یا آی پد و حتی مک بوک های خود را فعال می کنید و راه اندازی می نمایید این نرم افزار به طور اتوماتیک پیکر بندی می شود. در این حالت اگر بخواهید روی دیوایس های تان، از فیس تایم استفاده نکنید یا این که مخاطبین تان نخواهند با آن تماس بگیرند، کافی است که آن را خاموش کنید.

 

چرا خاموش کردن فیس تایم توصیه می شود؟

حدودا در اوایل سال ۲۰۱۹ ما گزارش های زیادی از این موضوع شنیدیم که، کاربرانی که با فیس تایم تماس می گرفتند، بعد از قطع کردن تماس باز هم قادر بودند صدای اطراف مخاطبشان را بشنوند. این یعنی فیس تایم به درستی و کامل، تماس را قطع نمی کرد. البته این باگ شناسایی شد اما خبری از حل کردن آن نشده است. این اتفاق روی سیستم برخی از کاربران انجام می شود و برای برخی نیز مشاهده نشده است.

پس طبیعی است که بخواهید برای حفظ امنیت و حریم خصوصی تان فیس تایم را قطع کنید.

 

شیوه خاموش کردن فیس تایم در آیفون و آی پد

نکته ای که باید بدانید اینست که وقتی FaceTime را در iPhone یا iPad خود غیرفعال می کنید ، دریافت اعلان ها برای تماس های ویدیویی را متوقف خواهید کرد. اما برای تماس گیرنده ، به نظر می رسد که پاسخ نمی دهید. ( همان بوق ممتد انتظار )

برای غیر فعال سازی فیس تایم، به اپلیکیشن Settings  بروید.

FaceTime را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید تا وارد تنظیمات آن شوید

شیوه خاموش کردن فیس تایم در آیفون و آی پد

در این صفحه ، تمام جزئیات مربوط به حساب FaceTime خود را مشاهده خواهید کرد. اگر می خواهید ، می توانید یک یا چند شماره تلفن یا آدرس را در جایی که می توانید غیرفعال کنید. در حالی که می توانید آدرس های ایمیل مرتبط با حساب خود را غیرفعال کنید ، نمی توانید شماره تلفن خود را غیرفعال کنید.

شیوه خاموش کردن فیس تایم در آیفون و آی پد

برای این کار ، شما باید FaceTime را کاملاً خاموش کنید. می توانید این کار را با ضربه زدن روی ضامن در کنار “FaceTime” انجام دهید.

شیوه خاموش کردن فیس تایم در آیفون و آی پد

بدین ترتیب فیس تایم برای همیشه روی سیستم شما قطع می شود.

 

روش ساده برای غیرفعال کردن فیس تایم در مک

دو روش برای خاموش کردن FaceTime در Mac وجود دارد. راه اول راه اندازی برنامه FaceTime در Mac است. می توانید با استفاده از Spotlight آن را جستجو کرده یا بر روی دکمه “Launchpad” از Dock کلیک کرده و سپس روی نماد “FaceTime” کلیک کنید.

پس از راه اندازی FaceTime ، به نوار منوی بالای صفحه بروید و روی “FaceTime” کلیک کنید. از آنجا روی “Preferences” کلیک کنید.

روش ساده برای غیرفعال کردن فیس تایم در مک

در پنجره Preferences که باز می شود ، گزینه “Enable This Account” را انتخاب کنید تا تیک آن برداشته شود

روش ساده برای غیرفعال کردن فیس تایم در مک

از طرف دیگر ، می توانید FaceTime را با کلیک کردن روی گزینه “FaceTime” از نوار منو غیرفعال کنید و سپس بر روی “Turn FaceTime Off” کلیک کنید. برای این کار دکمه های Command+K به خوبی کار می کنند.

روش ساده برای غیرفعال کردن فیس تایم در مک

اکنون که FaceTime غیرفعال است ، می توانید بدون نگرانی در مورد تماس های FaceTime ، از دیوایس خود استفاده کنید. اگر هنوز می خواهید تماس تلفنی کنفرانسی را از طریق اینترنت برقرار کنید ، می توانید از گزینه دیگری مانند Google Hangouts یا Skype استفاده کنید.

شما برای فیس تایم چه نرم افزار جایگزینی می شناسید؟ در بخش نظرات بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *