راهنمای خالی کردن حافظه در گوگل درایو برای افزایش فضا

راهنمای خالی کردن حافظه در گوگل درایو برای افزایش فضا
  • 1398/7/15
  • زهرا معبودی
  • 0

بسیاری از ما برای ذخیره اسناد خود به حافظه ابری تکیه می کنیم، اما فضای ابری و کلودی نیز دقیقاً مانند یک هارد فیزیکی روی رایانه شما ،  دارای فضای نامحدود نیست. Google به کاربران خود ۱۵ گیگابایت فضا می دهد ، اما این فضا فقط برای اسناد شما نیست. فضای ذخیره ۱۵ گیگابایتی شما شامل داده هایی از Google Drive ، Gmail و Google Photos شما است. اگر اهل وبگردی و استفاده از سرویس های گوگل و ذخیره سازی در این سرویس ها هستید مطمئنا می دانید که این فضا به سرعت پر می شود.

در ادامه این مقاله قصد دارم به شما یاد دهم که در صورتی که قصد دارید از گوگل درایو خود استفاده کنید و فضای ذخیره سازی زیاد نیست، چطور می توانید موفق به افزایش فضا در گوگل درایو شوید.

 

راه هایی برای آزاد کردن فضای بیشتر در گوگل درایو

افزایش فضای ذخیره سازی توسط فایل های گوگل درایو

برای دیدن پرونده های موجود در Google Drive خود که بخشی از سهمیه شما را به خود اختصاص داده است ، وارد حساب Google Drive خود شوید و بر روی لینک ذخیره سازی در انتهای منو در سمت چپ کلیک کنید. این لینک شما را به لیستی از اسناد موجود در فضای ذخیره سازی شما به ترتیب با توجه به اندازه پرونده می رساند. پرونده هایی را که می خواهید حذف کنید ، کلیک راست کرده و Remove را انتخاب کنید.

افزایش فضای ذخیره سازی توسط فایل های گوگل درایو

اگر این پرونده هایی که قصد حذف کردن آن ها را دارید، برای تان مهم هستند می توانید به راحتی ابتدا با انتخاب Download  آن ها را در مکانی خاص بارگیری کنید و بعد آن ها را حذف کنید.

 

ذخیره سازی پرونده ها قبل از حذف را جدی بگیرید

اگر می خواهید پرونده ها را در جای دیگر ذخیره کنید ، می توانید با انتخاب بارگیری بار اول و سپس حذف آنها از درایو ، این کار را انجام دهید.

بعد از پاک کردن پرونده ها ، به پوشه سطل آشغال TRASH (یا BIN) خود بروید ، و در قسمت بالای صفحه روی کلمه سطل آشغال TRASH (یا BIN)  کلیک کنید ، سپس روی “Empty Trash”  یا “Empty Bin”  کلیک کنید. .

افزایش فضای ذخیره سازی توسط فایل های گوگل درایو

همچنین می توانید بر روی چرخ دنده تنظیمات در سمت راست بالای صفحه Google Drive خود کلیک کنید. در این پنجره ، بر روی “View items taking up space” کلیک کنید تا لیستی از اسناد خود را به ترتیب در اندازه دریافت کنید. شما برای بارگیری و حذف این پرونده ها گزینه های مشابهی دارید.

افزایش فضای ذخیره سازی توسط فایل های گوگل درایو

اگر پرونده هایی وجود داشته باشد که می خواهید آن را در قالب دیگری مانند PDF ذخیره کنید ، می توانید این پرونده ها را به یک فایل Google تغییر دهید و آنها دیگر هیچ فضای ذخیره ای را در اختیار ندارند. برای انجام این کار ، بر روی پرونده مورد نظر راست کلیک کرده و Open with و سپس Google Docs را انتخاب کنید.

افزایش فضای ذخیره سازی توسط فایل های گوگل درایو

بعد از این فایل مورد نظر به صورت Google Doc ذخیره می شود. معمولا توسط این فایل ها فرمت ها ذخیره نمی شوند. معمولا جایی که فایل سنگینی وجود دارد این فرمت پیشنهاد می شود.

 

Photos یا برنامه عکس ها در گوگل

تمام عکس های شما، به طور کامل در برنامه Google Photos با کیفیت بالا ذخیره سازی می شوند و بکاپی از آن ها برای شما باقی می ماند. برای این که ذخیره سازی با بهترین کیفیت و high-quality صورت نگیرد، باید به آدرس  photos.google.com بروید و در نوار منو، سه نقطه آپشن تنظیمات را پیدا کنید و با کلیک بر آن گزینه Settings را انتخاب کنید.

 Photos یا برنامه عکس ها در گوگل

بعد از این که وارد Settings شدید آپشن هایی برای تنظیمات رزولوشن و یا همان وضوح و کیفیت مشاهده می کنید.

برای افزایش فضا کافی است تنظیمات را به صورت High quality انتخاب کنید.

افزایش فضای ذخیره سازی گوگل

اگر عکس هایی دارید که قبلا با وضوح بالا آن ها را دانلود کرده اید حالا می توانید این عکس ها را در حالت Recover storage” داشته باشید. این گزینه را برای آن ها انتخاب کنید. با این کار، می توانید عکس ها را فشرده کنید و با کیفیتی کمتر آن ها را نگاه دارید. البته کاهش کیفیت طوری نیست که کاربران چندان متوجه آن شوند.

 

دستکاری پیوست های Gmail برای افزایش فضای ذخیره سازی

شاید یک ایمیل حاوی اطلاعات مهمی نباشد اما گاهی پیوست های ایمیل می توانند حسابی فضای ذخیره سازی را اشغال کنند. شما با شناسایی این فایل ها و حذف آن ها می توانید فضای ذخیره سازی بالایی داشته باشید.

جای دیگری که ممکن است بتواند به شما کمک کند تا فضای ذخیره سازی را آزاد کنید، پوشه  Spam در جیمیل شما است. در این جا معمولا ایمیل های زیادی قرار می گیرد که شما از آن بی اطلاع هستید. چه بسا این ایمیل ها دارای پیوست های پر حجمی باشند. خوشبختانه با یک کلیک روی لینک بالای پوشه اسپم می توانید تمام ایمیل ها را یک جا پاک کنید.

 

آیا به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید؟

اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید یا می توانید از سرویس های کلودی دیگر استفاده کنید یا این که با خریدن فضا از گوگل دسترسی خود را افزایش دهید.

آیا در این باره پیشنهاد خوبی برای کاربران گویا آی تی دارید؟ در بخش نظرات آن را بنویسید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *