راهنمای ریست کارخانه یا powerwash کردن کروم بوک

راهنمای ریست کارخانه یا powerwash کردن کروم بوک
  • 1398/7/18
  • زهرا معبودی
  • 0

گاهی اوقات متوجه می شوید که کروم بوک به درستی کار نمی کند، و بعد از تتظیمات مکرر تصمیم می گیرید آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید تا به وضعیت اولیه اش برگردد. گاهی اوقات می خواهید سیستم خود را به فروش برسانید و لازم است که اطلاعات قبلی کامل پاک شود و وضعیت تنظیمات به حالت اولیه برگردد. برای کروم بوک، عملیات ریست کارخانه به صورت پاورواش یا powerwash شناخته می شود. برای پاورواش کردن کروم بوک ادامه این مطلب را دنبال کنید

 

چند هشدار در مورد powerwash شدن کروم بوک

powerwash شدن همان ریست کارخانه ای است، بنابراین قبل از این که این آموزش را روی سیستم خود اجرا کنید از تمام اطلاعات هارد خود بکاپ بگیرید. این بکاپ می تواند به صورت فایل های گوگل درایو باشد یا این که در هارد اکسترنال آن را ذخیره کنید.

شاید با خود فکر کنید که کروم بوک شبیه به لپ تاپ است و تنها یک بخش از دیتاهای آن پاک شود. اما اینگونه نیست. هر دیتایی که روی کروم بوک تان دارید، باید به طور کامل بکاپ گیری شود.

اگر ترجیح می دهید تمام پیکربندی ها و افزونه هایی را که به پروفایل خود اضافه کرده اید ، حذف کنید ، یک ریست استاندارد یا  standard reset را به جای powerwash انتخاب کنید. با این کار نمایه شما به تنظیمات پیش فرض باز می گردد ، اما می توانید همه داده های ذخیره شده خود را با آن همگام سازی کنید.

 

روش ریست کردن کروم بوک

اگر بتوانید به پروفایل خود وارد شوید، می توانید از طریق تنظیمات، به گزینه های مختلف ریست دسترسی داشته باشید.

برای ریست کردن، به پایین صفحه و سمت راست مراجعه کنید و روی منو کلیک کنید:

روش ریست کردن کروم بوک 

بر روی نشانگر Settings کلیک کنید.

روش ریست کردن کروم بوک 

در باکس بالای صفحه عبارت reset را بنویسید تا خروجی به شما بخش های تنظیماتی را نشان دهد.

روش ریست کردن کروم بوک 

در ادامه گزینه restore settings to the original defaults را انتخاب کنید و بعد reset settings را کلیک کنید.

روش ریست کردن کروم بوک 

با همین چند راهکار ساده کروم بوک شما به حالت اولیه ریست خواهد شد.

 

شیوه powerwash یا پاورواش کردن کروم بوک

powerwash کردن کروم بوک به معنی ریست کارخانه ای است. وقتی که این تنظیم ریست را در نظر می گیرید، و برای ریست کردن کروم بوک حالت powerwash را انتخاب می کنید، باید از پیش از تمام دیتاهای خود یک بکاپ بگیرید. powerwash کردن همه دیتاهای شما از تنظیمات گرفته تا محتوای تان را دیلیت می کند.

powerwashing کردن در کروم بوک بسیار شبیه به ریست کردن در مرحله قبل است. روش این کار را گام به گام در متن زیر دنبال کنید:

همچون مرحله قبل، به پایین و سمت چپ نمایشگر بروید و از ان جا settings را انتخاب کنید

powerwash را در باکس بالای صفحه بنویسید

شیوه powerwash یا پاورواش کردن کروم بوک 

در حال حاضر فقط یک گزینه برای powerwash نمایش داده می شود ( در بالا ) این گزینه را انتخاب کنید و در ادامه restart را بزنید.

restart

با این کار کروم بوک شما فورا به مرحله پاورواش شدن می رود و  همه پرونده ها و تنظیمات را حذف کرده و به حالت اولیه خود باز می گردد.

 

پاورواش کردن و ریست کارخانه کروم بوکی که قفل شده است

موارد بالا برای زمانی گفته می شود که شما سیستمی دارید که به راحتی می توانید به ان ورود و خروج کنید. اما اگر کروم بوک تان قفل شده باشد چه!؟

شاید مدتی باشد که وارد سیستم خود نشده اید و اکانت گوگلی تان را فراموش کرده اید! شاید و هزاران شاید اتفاق دیگری افتاده که شما نمی توانید وارد سیستم خود شوید.

اما با این حال نیاز به پاورواش دارید! یا این که می خواهید کروم بوک را ریست کنید.

در هر صورت ، خبر خوب این است که می توانید Chromebook خود را پاورواش کنید حتی اگر قادر به ورود به سیستم نیستید. مراحل زیر را انجام دهید:

کلید های Ctrl + Alt + Shift + R. را همزمان بگیرید.

پاورواش کردن و ریست کارخانه کروم بوکی که قفل شده است

همانطور که مشاهده می کنید وارد صفحه ریستارت می شوید. البته برای ریستارت کردن لازم است دکمه restart را در سمت راست و پایین صفحه کلیک کنید.

با این کار کروم بوک برای اطمینان خاطر از شما دوباره سوال می پرسد که آیا واقعا قصد دارید سیستم را پاورواش کنید!؟ شما تایید می کنید و عملیات ریست کاخانه ای و یا همان پاوواش صورت می گیرد.

پاورواش کردن و ریست کارخانه کروم بوکی که قفل شده است

جهت تایید دکمه آبی رنگ را در سمت راست و پایین صفحه کلیک کنید. همچنین توصیه میکنیم تیک کنار عبارت update your firmware  را هم بزنید.

در نهایت باز از شما سوالی پرسیده می شود که آیا موافق به ادامه ماجرا هستید!؟ و شما گزینه Continue را می زنید تا عملیات ریبوت سازی انجام شود.

وقتی عملیات تمام شد، سیستم شما به صورت تر و تازه و نو! درست مثل روز اولی که آن را تحویل گرفته بودید، در اختیار خواهید داشت.

 

ساخت دیسک بازیابی کروم بوک

اگر به خاطر این که این سیستم، هیچ گونه عکس العملی نمی دهد، مجبور به تنظیم مجدد Chromebook خود هستید  ممکن است بخواهید دیسک بازیابی سیستم عامل Chrome  ( را در نظر بگیرید. اگر خطایی رخ دهد ، می توانید از این دیسک برای ترمیم و بازیابی سیستم عامل خود استفاده کنید.

همچنین اگر این نسخه دیگر از طریق فرآیند به روزرسانی خودکار در دسترس نباشد ، این روش خوبی برای بازگشت به نسخه قبلی سیستم عامل Chrome است.

آیا در رابطه با این موضوع تجربه ارزشمندی دارید؟ آن را در بخش نظرات بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *