چطور مشکل کار نکردن اینستاگرام را حل کنیم؟

چطور مشکل کار نکردن اینستاگرام را حل کنیم؟
  • 1398/7/21
  • زهرا معبودی
  • 0

بیش از یک میلیارد نفر هر ماه از برنامه اینستاگرام استفاده می کنند تا عکس ها و محتوای ویدیویی را با خانواده ، دوستان و مشاغل با مشتریان خود به اشتراک بگذارند. با وجود چنین پایه گسترده مبتنی بر کاربر ، امکان دارد دارد شاهد کار نکردن اینستاگرام باشیم.

مشکلات اینستاگرام گاهی بخاطر مشکلات سرور، نرم افزار و موارد اینچنینی است. من در این مطلب سعی دارم تلاش کنم مشکل کار نکردن اینستاگرام را به درستی حل کنم.

 

آموزش حذف موقتی حساب اینستاگرام

آیا اینستاگرام داون شده یا نه!؟

یکی از اولیه ترین کارهایی که باید هنگام مواجه شدن با کار نکردن اینستاگرام انجام دهید، این است که تست کنید که سایت اینستاگرام به صورت سراسری داون شده یا نه. اگر این گونه باشد چاره ای ندارید تا صبر کنید، که مشکل از سمت خود سایت و سرور ها حل شود.

آیا اینستاگرام داون شده یا نه!؟

ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد که به شما کمک می کند وضعیت سلامت اینستاگرام را چک کنید. از جمله ایت ابزار ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.  Down Detector
  2.  Is It Down
  3.  Outage Report

وقتی که وارد صفحات یاد شده شدید، کافی است url اینستاگرام را وارد کنید و منتظر باشید تا سیستم وضعیت را چک کند. اگر پیام هایی نظیر “Possible problems at Instagram” یا “Problems at Instagram را مشاهده کردید پس باید صبر کنید تا اوضاع بر وفق مراد شود و اینستاگرام به حالت اولیه خود بازگردد.

از طرف دیگر می توانید توییتر اینستاگرام را تست کنید. در این صفحه شما می توانید اخبار کامل در مورد اینستاگرام را دریافت کنید. برای ورود به توییتر اینستاگرام اینجا را کلیک کنید.

 

آیا به اینترنت متصل هستید؟

دومین چیزی که باید در مورد علت مشکل کارنکردن اینستاگرام بررسی کنید این است که ببینید که آیا واقعا به اینترنت دسترسی دارید یا نه! آیا مشکل اتصال دارید یا نه. شاید بهتر باشد که اول این وضعیت را تست کنید.

اتصال به اینترنت برای کار کردن اینستاگرام

بسته به دستگاهی که شما از آن استفاده می کنید ، می توانید بررسی کنید که آیا نماد Wi-Fi در بالای صفحه ، تلفن یا تبلت یا نوار وظیفه رایانه شما وجود دارد یا خیر. ممکن است متوجه شوید که فید شما بارگیری نمی شود

گاهی اوقات، در یک شبکه وای فای، شما تنها به اینستاگرام دسترسی ندارید. اینجا ممکن است مشکل از اتصال شخص شما و یا مشکل از دیوایس تان باشد.

پس اگر مشاهده کردید که در یک شبکه تمامی دیوایس ها از نت بهره مند نیستند، باید مشکل را به سمت روتر یا isp برد.

نکته دیگر نیز این که، شاید شما تنظیمات فعال بودن اینستاگرام خود را و بارگیری دیتاهای آن را بر روی وای فای تنظیم کرده باشید و حالا شبکه تان از وای فای به دیتای موبایل سوئیچ شده باشد. پس در این باره دقت کنید. برای حل مشکل اتصال به اینترنت می توانید این مطلب را بخوانید.

 

دستگاه دیگری را امتحان کنید

بعد از این که مطمئن شدید مشکل از اتصال اینترنتی تان نیست می توانید انگشت اتهام را به سمت دیوایس تان ببرید. در این باره ۲ توصیه داریم.

اول این که از دیگران در مورد کار کردن اینستاگرام شان سوال کنید. ببینید که سایر یوزر ها به درستی از اینستاگرام استفاده می کنند یا نه. اگر اینچنین است راه دوم را تست کنید

از گوشی دیگری ( تبلت یا دیوایس ) استفاده کنید و اکانت خود را روی نرم افزار اینستاگرام آن گوشی تست کنید و ببینید که همه چیز به درستی کار می کند یا نه.

اگر مشکل حل نشد می توانید راه حل بعدی را تست کنید

 

ریستارت کردن اینستاگرام را تست کنید

در حال حاضر مشکل نه از سرور بوده و نه از دیوایس شما! شاید هم سرور اینستاگرام موقتا قطع و وصل شده و کش دستگاه موجب شده هنوز اتصال با دیتاهای قبلی امکان پذیر نباشد.

برای این که یک بار دیگر مشکل را از سمت خود برنامه حل کنید، کافی است اینستاگرام را ریستارت کنید.

برای این کار، اینستاگرام را ببندید و دوباره باز کنید. البته قبل از این کار هم می توانید مودم را مدتی خاموش نگه دارید و بعد روشن کنید.

بعد از روشن شدن و ریستارت کردن اینستاگرام دوباره با اکانت خود وارد شوید و صفحات را مرور کنید و تست کنید که مشکل حل شد یا نه.

 

دیتای اپلیکیشن اینستاگرام و کش را پاک کنید

اگر با ریستارت کردن اپلیکیشن مشکل حل نشد، باید کش را پاک سازی کنید و یا دیتای اینستاگرام را پاک کنید. برای این کار به Settings -> Apps. بروید.

بعد از این در صفحه ای که لیست اپلیکیشن ها ارائه می شود، روی Instagram کلیک کنید.

دیتای اپلیکیشن اینستاگرام و کش را پاک کنید

به تناسب ورژن اندروید و نوع دستگاه شما، ممکن است بخواهید ابتدا روی Storage کلیک کنید تا به  Clear data و Clear Cache دسترسی پیدا کنید.

دیتای اپلیکیشن اینستاگرام و کش را پاک کنید

بعد از این روی این دو گزینه Clear data و Clear Cache ضربه بزنید و منتظر باشید تا کش و دیتاها پاک شوند.

بعد از این اگر یک بار گوشی را ریستارت کنید بد نیست! بعد وارد اپلیکیشن اینستا شوید و بعد مشکل را بررسی کنید.

 

اینستاگرام را بروز رسانی کنید

اگر تا کنون هیچ کدام از مواردی که یاد شده، مشکل را حل نکرده است، می توانید اینستاگرام را آپدیت کنید. گاهی اوقات مشکلات خاصی وجود دارد که در نسخه های جدید، مساله حل می شود و با بروز رسانی ها، این مشکلات نیز به حداقل ممکن می رسد.

برای بروز رسانی اینستاگرام از طریق Google Play Store:

ابتدا وارد Google Play Store شوید و از منوی همبرگر ( سه خط موازی افقی در بالا و سمت چپ )، وارد بخش اپلیکیشن های تان شوید و از آن جا اینستاگرام را پیدا کرده و Update را انتخاب کنید.

بروز رسانی اینستاگرام از طریق Google Play Store

( می توانید وارد بازار یا مارکت های ایرانی شوید، اینستاگرام را سرچ کنید و روی آیکون بروزرسانی در مقابل آن کلیک کنید )

 

گوشی خود را ریستارت کنید

اگر تا به اینجا، تمام کارهای بالا شدنی نبوده است بهتر است که گوشی تان را ریستارت کنید. فرقی ندارد از گوشی استفاده می کنید یا لپ تاپ یا تبلت! کافی است یک بار دیوایس خود ریستارت کنید و مدتی صبر کنید تا در همین حالت باقی بماند. بعد از این دوباره گوشی را روشن کنید و ورود به اینستا و کار نکردن اینستاگرام را چک کنید.

 

اینستاگرام را مجددا نصب کنید

راه حل بعدی که می تواند به شما کمک کند این است که، اینستاگرام را UNinstall کنید. برای این کار به Settings -> Apps & Notifications بروید.

بعد از این روی Instagram کلیک کنید

سپس روی گزینه Uninstall  کلیک کنید. بعد از این که برنامه کاملا پاک شد، دوباره به گوگل پلی بروید و از آن جا اینستاگرام را نصب کنید.

 

امیدواریم که با راه حل های یاد شده، بتوانید مشکلات را حل کنید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *