وقتی امکان کپی کردن متن سایت فعال نیست چکار کنم

وقتی امکان کپی کردن متن سایت فعال نیست چکار کنم
  • 1398/10/2
  • زهرا معبودی
  • 0

کپی کردن متن سایت ها، یک دلیل بسیار مهم برای نقض حقوق افرادی است که مطالب تولیدی ایجاد می کنند. به همین خاطر طراحان سایت، با ایجاد قفل هایی در وب سایت مانع از این می شوند که انتخاب و کپی کردن متن فعال باشد. اما اگر قول دهید که از متن سایت سو استفاده نکنید، می توانید به کمک این آموزش، چند روش برای کپی کردن متن سایت ها را یاد بگیرید.

 

کپی متن سایت با کمک سورس کد ها

این یک روش ساده است، که می توانید با کمک مرورگر های مختلف به ان دسترسی پیدا کنید. اما ما مخصوصا گوگل کروم را به شما معرفی می کنیم تا با کمک آن، و سورس کد وبلاگ، متن سایت را کپی کنید.

برای شروع،

  1. وارد گوگل کروم شوید
  2. وب سایت مورد نظرتان که قصد کپی کاری متن آن را دارید، را باز کنید
  3. یک کلیک کنید تا سایت مورد نظر در حالت انتخاب شما قرار گیرد.
  4. بعد از این روی بخشی از متن که قصد کپی کردن آن دارید راست کلیک کنید
  5. از میان گزینه های راست کلیک Inspect یا View Source را کلیک کنید:

کپی متن سایت با کمک سورس کد ها

البته می توانید از کلید های ترکیبی و میانبری که جلوی هر کدام از این گزینه ها مشاهده می کنید نیز استفاده کنید و سورس مطلب مورد نظر را مشاهده کنید.

بعد از این که این مرحله را انجام دادید، یک صفحه مقابل شما قرار می گیرد که کد های html صفحه مورد نظر شما است.

A new portion of the web page will be revealed which carries the source code of the webpage. This is the code that carries every piece of information available on the page in HTML language, which your browser translates into the page that is visible on your device.

وقتی در این صفحه واقع شدید، Ctrl + F را بزنید تا بخش جستجو باز شود.

یکی دو کلمه از متنی را که می خواهید کپی کنید در این بخش بنویسید. اصلا تفاوتی ندارد که شما فارسی جستجو کنید یا انگلیسی. مهم متن شما و زبان متن شما است.

بعد از این، عملیات جستجو صورت می گیرد و متن مورد نظرتان را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

البته ممکن است براکت های مختلفی وجود داشته باشد که متن شما در آن ها قرار گرفته باشد:

کپی متن وبسایت
این تصویر، نمونه ای از فعال سازی سورس کد از سایت گویا آی تی برای مطلبی است که در آن شیوه وبلاگ نویسی آشپزی را به شما یاد می دهد. همانطور گه گفته شد، انواع براکت ها را در بخش های مختلف متن مشاهده می کنید.

حالا بخش هایی که قصد کپی کردن آن را دارید انتخاب کنید و آن را copy کنید. حالا متن مورد نظر که به طور طبیعی نمی شد آن را از سایت کپی کرد در کلیپبرد شما ذخیره شده و می توانید آن را در هر نرم افزار ویرایشگر متن، به صورت انلاین مثل گوگ درایو یا آفلاین مثلا ورد، paste کنید.

البته در ویرایش گر خود حتما حالت راست به چپ را فعال کنید تا تنظیمات درست نشان داده شود.

 

روش های جایگزین برای کپی کردن متن وبلاگ های بلاک شده

بعضی اوقات ممکن است روش فوق برای کپی کردن یک متن از یک صفحه وب کافی نباشد. در چنین مواردی ، می توانید به جای این روش، متدهای زیر را امتحان کنید.

 

Javascript را غیر فعال کنید

Chrome را باز کنید و به گوشه بالا سمت راست بروید. روی سه نقطه کلیک کنید و از منوی کشویی که ظاهر می شود ، گزینه “تنظیمات” یا Settings را انتخاب کنید.

روش های جایگزین برای کپی کردن متن وبلاگ های بلاک شده

در سمت چپ صفحه جدیدی که باز می شود ، تب “Advanced” است. برای مشاهده لیست جدیدی از گزینه های قابل تنظیم ، این برگه را انتخاب کنید. روی “Privacy and Security,” کلیک کنید و تا زمانی که “Site Settings” را ببینید ، به پایین بروید و روی آن ضربه بزنید.

روش های جایگزین برای کپی کردن متن وبلاگ های بلاک شده

در صفحه ای که باز می شود در میان گزینه ها،  turn off the Javascript را انتخاب کنید.

روش های جایگزین برای کپی کردن متن وبلاگ های بلاک شده

مرورگر خود را مجدداً راه اندازی کنید و برای کپی کردن متن به وب سایت مورد نظرتان بروید. اطمینان حاصل کنید که Javascript را پس از انجام کپی کردن مجدداً روشن کنید ، زیرا ممکن است بعضی از سایتها بدون آن به درستی کار نکنند.

 

اسکرین شات بگیرید

اگر قادر به کپی کردن مستقیم مطالب نیستید ، می توانید با استفاده از افزونه Screen Capture از صفحه وب عکس بگیرید. پس از نصب این برنامه افزودنی ، یک نماد دوربین در کنار نوار آدرس در مرورگر Chrome شما ظاهر می شود. برای گرفتن تصویر از کل صفحه وب ، روی این نماد ضربه بزنید. ( برای افزودن این افزونه به طور مستقیم به کروم کلیک کنید )

اسکرین شات بگیرید

بعد از این کار می توانید مستقیما متن اسکرین شات شده را در فرمت های مختلف JPG, PNG یا PDF در سیستم خود ذخیره کنید.

 

از گزینه Print استفاده کنید

یکی دیگر از کارهایی که می توانید با صفحه مورد نظر انجام دهید این است که از بخش چاپ یا پرینت استفاده کنید و از آن یک پی دی اف بسازید یا این که حتی آن را روی کاغذ چاپ کنید.

بدین منظور، روی Ctrl + P  کلیک کنید. با این کار پنجره Print Page باز می شود.

در نهایت گزینه Save page as PDF را انتخاب کنید تا صفحه مورد نظر را ذخیره سازی کنید.

از گزینه Print استفاده کنید

بدین ترتیب می توانید یک نسخه پی دی اف از متن سایت مورد نظر را داشته باشید.

 

سخن پایانی

این که بسیاری از مدیران سایت ها برای جلوگیری از سرقت محتوای خود، صفحه را بلاک می کنند تا امکان کپی متن سایت وجود نداشته باشد، در عین حال برای استفاده های مفید این کار، ازار دهنده است. بدین صورت می توانید این محدودیت را دور بزنید و متن را برای خودتان کپی کنید و در حفاظت آن بکوشید.

آیا در این باره ترفند دیگری بکار گرفته اید؟ شیوه کپی متن سایت های بلاک شده را برای ما به روش خودتان بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *