روش کپی کردن صفحه ای از ورد با فرمت و جزییات خاص

روش کپی کردن صفحه ای از ورد با فرمت و جزییات خاص
  • 1398/10/19
  • زهرا معبودی
  • 1

دلیل های مختلفی وجود دارد که شما بخواهید یک صفحه یا صفحاتی از سند ورد خود را عینا کپی کنید. معنی ما از عینا کپی کردن این است که تمام ویژگی های یک صفحه، نظیر سکشن ها، فرمت ها، داده های داخلی و غیره را همه یک باره به یک صفحه جدید منتقل کنید.

برای این کار می توانید این مقاله را تا انتها گام به گام دنبال کنید

 

گام اول: Blank Page یا Page Break را در ورد ایجاد کنید

وقتی که قصد داریم، یک صفحه را عینا کپی کنیم، ابتدا نیاز به این داریم که مکان قرار دادن کپی را مشخص کنیم. بهترین کار این است که blank page را در نظر بگیریم.

برای این منظور، به منوی Insert بروید، و در این قسمت Blank Page را از قسمت چپ انتخاب کنید:

Blank Page یا Page Break را در ورد ایجاد کنید

اگر می خواهید یک صفحه را به چند بخش تقسیم کنید می توانید، از page break استفاده کنید. با این کار می توانید هر بخشی را به صفحه جدید منتقل کنید.

برای این کار، نشانگر ماوس را دقیقا به جایی ببرید که می خواهید عملیات تکه تکه سازی را انجام دهید. یک کلیک کنید تا کروزور ماوس را مشاهده کنید و بعد از منوی Insert، گزینه Page Break استفاده کنید.

اگر این گزینه برای شما نمایش داده نمی شود، از بخش Pages در همین قسمت برای پیدا کردن آن استفاده کنید.

Blank Page یا Page Break را در ورد ایجاد کنید

کپی کردن یک صفحه در پیج جدید در ورد

هیچ راه حل یک کلیکی! برای کپی کردن یک صفحه، در یک سند Microsoft Word وجود ندارد. ابتدا باید مطالب صفحه اول خود را کپی کنیدو بعد یک صفحه جدید ایجاد کنید و سپس محتوای صفحه اصلی خود را در صفحه جدید بچسبانید.

اگر سند شما فقط یک صفحه دارد، برای انجام این کار می توانید گزینه های بیشتری برای کپی کردن صفحه داشته باشید.

کپی کردن صفحه

ابتدا محتوای صفحه خود را انتخاب کنید. می توانید این کار را با استفاده از ماوس یا با فشار دادن Ctrl + A انجام دهید تا همه موارد موجود در صفحه را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی باید محتوای صفحه خود را کپی کنید. Ctrl + C را روی صفحه کلید خود فشار داده یا روی محتویات انتخاب شده راست کلیک کرده و در عوض “Copy” را بزنید.

کپی کردن یک صفحه در پیج جدید در ورد

افزودن صفحه جدید و paste کردن صفحه اصلی

تا به این لحظه یک کپی از صفحه ای که دارید در کلیپبرد تان ذخیره شده است. نیاز به صفحه جدید دارید ( که در بالا روش انجام آن را گفتیم ) و بعد عملیات انتقال که در نهایت برای شما ۲ صفحه عینا مثل هم ایجاد می کند.

در صفحه خالی خود ، Ctrl + V را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا محتوای صفحه اول خود را روی یک سند دوم بچسبانید. همچنین می توانید بر روی راست کلیک کرده و یکی از گزینه های “Paste” را فشار دهید.

اگر می خواهید همان قالب بندی را حفظ کنید، روی دکمه Keep Source Formatting کلیک کنید.

افزودن صفحه جدید و paste کردن صفحه اصلی

بعد از این کار مشاهده می کنید که محتوای صفحه کپی شده، عینا با تمام جزییات، به داخل صفحه جدید منتقل می شود.

 

کپی کردن صفحات در سند های چند صفحه ای ورد

وقتی که می خواهید در یک سند چند صفحه ای، تعدادی صفحه، خواه پشت سر هم و خواه غیر متوالی را با هم عینا کپی کنید، نیز لازم است که، ابتدا جایگاه این صفحات را با insert page مشخص کنید.

همانند اسناد تک صفحه ای، ابتدا باید محتوای صفحه مورد نظر را کپی کنید. شما نمی توانید از دستور Ctrl + A برای انتخاب محتویات استفاده کنید ، زیرا این کار همه چیز را در سند ورد شما انتخاب می کند.

برای انتخاب محتویات یک صفحه واحد باید از مکان نما موس استفاده کنید. نشانگر ماوس در سند خود را در ابتدای صفحه قرار دهید و سپس به سمت پایین بکشید.

هنگامی که به انتهای صفحه رسیدید استاپ کنید ( صبر کنید! بایستید .. )

کپی کردن صفحات در سند های چند صفحه ای ورد

وقتی صفحه مورد نظر را انتخاب کردید حالا نوبت به کپی کردن می رسد: Ctrl+C یا  راست کلیک و انتخاب Copy کاری است که باید انجام دهید.

حالا دوباره باید Insert > Blank Page را بزنید و یک صفحه خالی ایجاد کنید. در ادامه با یکی از دو روش های Ctrl+V یا راست کلیک و انتخاب Keep Source Formatting محتویات کپی شده را منتقل کنید.

با این روش حتی می توانید چند صفحه پشت سر هم را با هم، با یک بار کپی کردن، منتقل کنید. در این جا دیگر نیازی نیست برای هر تعداد صفحه، به همان میزان، صفحه سفید ایجاد کنید. بلکه ایجاد یک صفحه سفید کافی است و بعد از آن ورد اتوماتیک صفحات بعدی را ایجاد می کند.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام با تشکر از این مطالب جالب و آموزنده حالا اگر بخواهیم صفحه ورد از این حالت خارج کنیم چه کاری باید انجام دهیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *