خبر بد برای دلالان خودرو | مالکین خودرو نمی توانند خودروی جدید ثبت نام کنند!

خبر بد برای دلالان خودرو | مالکین خودرو نمی توانند خودروی جدید ثبت نام کنند!
  • 1399/2/22
  • محمدرضا مرتضایی
  • 14

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در خصوص دلایل گرانی نامتعارف قیمت خودرو در بازار آزاد و نحوه ثبت نام متقاضیان جدید برای خرید خودروی جدید توضیحاتی ارائه کرد که به مذاق دلالان حوزه خودرو خوش نیامد و به همین دلیل از چند روز گذشته، قیمت بسیاری از خودروهای داخلی با افت محسوس مواجه شده اند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: ثبت‌نام کنندگان باید حتماً بالای ۱۸ سال سن داشته و دارای گواهینامه رانندگی باشند و در گذشته نیز از خودروی ثبت‌نامی استفاده نکرده باشند.

وی اضافه کرد: همچنین کسانی که دارای پلاک جاری هستند نمی‌توانند خودرو ثبت‌نام کنند و اگر خودرویی از زمان تحویل تا سه ماه به گارانتی اولیه نرود گارانتی آن باطل خواهد شد و سند خودروهای ثبت‌نامی تا یک سال در رهن قرار می‌گیرد.

به‌گفته تابش همچنین خودروسازان مکلف هستند ۶۰ درصد تولیدات خود را به تعهدات قبلی و ۴۰ درصد را به ثبت‌نام‌های فروش فوق‌العاده تخصیص دهند.

وی ابراز کرد: از وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز خواسته شده از صاحبان درآمدهای بالا و اتفاقی مالیات اخذ شود و اگر حتی یک خودرو توسط بازرسان سازمان حمایت در پارکینگ‌های عمومی و شرکت‌های خرید و فروش خودرو پیدا شود که بیش از سه ماه بلااستفاده بوده در حکم اختفا و احتکار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نباید خودرو که کالایی مصرفی است به کالایی سرمایه‌ای بدل شود ادامه داد: هنگام ثبت‌نام، خودروسازان مکلف هستند محدودیت‌هایی برای ثبت‌نام کنندگان ایجاد کنند تا مصرف کنندگان واقعی ثبت‌نام کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 14 دیدگاه
  1. خودتون رو مسخره کنید . دلال که ماشین نداره . از این دست میگیره از اون ور میفروشه . بیچاره مردمی هستند که یه لگن قراضه دارن میخوان نووش رو بخرن .

    1. حداقلش اینه که کلی از تقاضاهای صوری کم میشه با قانون حذف مالکین پلاک جاری از سامانه ثبت سفارش خودرو

    1. یعنی کسی که الان یه ماشین به نام خودش داره و پلاک به نام خودش هست دیگه نمیتونه ماشین صفر بنویسه و تهش میتونه ماشینای کارکرده بخره بازم به نام خودش

  2. یعنی اگه کسی ماشین کارکرده به اسم خودش داره باید ماشینشو بفروشه ؟؟ بعد ثبت نام کنه؟؟؟؟

    1. اگه واقعاً نیاز داره به ماشنی صفر باید اینکارو بکنه تا به نامش پلاکی نباشه . البته از یک خوان میگذره اینطوری و بازم خوان گذاشتن مثل در سه سال گذشته ثبت نام نکرده باشه + سند ماشین صفر جدید یکسال در رهن شرکت میمونه و تا سه سال بعد امکان فروش نداره.

  3. سلام دوست عزیز اقای مرتضایی،البته اگه ماشین رو بفروشی هم پلاک به اسم شخص باقی میمونه ،دوم اینکه ۱۴ سال از عمر ماشینم میگذره دیگ باید عوضش کنم ،کلا هم برای بار اول هست که میخام ثبت نام کنم که با این شرط پلاک جاری ،ایندفعه نشد///

    1. البته هنوز این سازوکار اجرایی نشده و از فروشهای بعدی این اتفاق میفته و الان فقط قانونش اومده

  4. فقط و فقط بازی بدین این ملت عوام رو
    کشورهای جهان سومی هم دیگه مثل اینجا نیست راستی جهان چندم هستیم؟
    این بازی ها چه معنی داره؟
    تولیدات این ارابه ها را افزایش بدن قیمت تمام شده را هم خودشان بگن ۲۰ میلیون پراید تمام دیگه این همه حیلگری چیه خودتان زیر نفع هستید.

  5. ماشینم مدل پایینه میخوام ثبت نام کنم پلاک جاری دارم اگر الان ماشینمو فروختم و تو قرعه کشی هم برنده نشدم تکلیفم چیه . بعد باید تو بازار همون ماشین خودمو دوبرابر بخرم . تازه پلاک هم خدا میدونه کی فک بشه . بابا این شرطو بردارید مسخره است

  6. سلام ما ی ماشین در مرحله فروش داریم اگه تمام مراحل فروششو انجام بدیم و پلاک بزنیم بازم خب پلاک به اسمم میمونه اونم پلاک جاری محسوب میشه ؟یعنی این طرح واسه کسانی هست که تا حالا ماشین نخریدن و ماشین اولشون هست یا اگه فقط ماشین به اسمت نباشه و ماشینو که فروختیم تعویض پلاک کنیم همه چی اوکیه؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *