ابزارهای مدرن کسب و کار اینترنتی

ابزارهای مدرن کسب و کار اینترنتی
  • 1399/4/30
  • فربد محمدی
  • 0

وضعیت دنیای امروز به گونه‌ای است که بسیاری از صاحبان کسب و کار را به سمت اینترنتی کردن کسب و کارهایشان کشیده است. امروز هر کارآفرینی را که ببینید به شما خواهد گفت که دیگر دوران اتکای محض به کسب و کارهای حضوری به پایان رسیده و دوران رویایی کسب و کارها و بیزنس‌های مبتنی بر اینترنت و فضای مجازی فرارسیده است.

در حال حاضر ابزارهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم کسب و کارهای خودمان را راه اندازی کنیم و به درآمد رویایی و ایده‌آل خودمان برسیم. در این مقاله ابتدا می‌خواهیم دلایل اینترنتی شدن کسب و کارها را توضیح دهیم و سپس بگوییم که چه ابزارهایی وجود دارد که به ما کمک می‌کند کسب و کار خودمان را اینترنتی کنیم. در صورتی که قصد دارید کسب و کار خودتان را اینترنتی کنید تا پایان این مقاله با ما همراه شوید؛ چون قرار است با ابزارهای شگفت انگیزی آشنا شوید.

چرا باید کسب و کار خودمان را اینترنتی کنیم؟

زمانی اگر یک کسب و کار حضوری در یک شهر پر‌جمعیت داشتیم واقعاً عالی بود؛ زیرا پس از مدتی بازاریابی دهان به دهان باعث می‌شد که به یک برند عالی تبدیل شویم و همه از اقصی نقاط شهر سراغ ما می‌آمدند تا محصولات ما را خریداری کنند. بنابراین در گذشته نیازی به اینترنت نبود و مردم به صورت حضوری کسب و کار خودشان را راه اندازی می‌کردند و به جلو می‌برند ولی امروز اوضاع فرق کرده است و اگر کسب و کار اینترنتی نداشته باشیم ممکن است خیلی زود از گردونه رقابت خارج شویم. اگر تمایل دارید که به موفقیت برسید لازم است کسب و کار خودتان را هر چه سریع‌تر و با کمک گرفتن از ابزارهای مدرن اینترنتی کنید. در ادامه به چند مورد از دلایل اینترنتی کردن کسب و کارها اشاره شده است:

۱٫ دسترسی بیشتر مشتریان بالقوه به شما

روزگاری بود که مشتریان بالقوه شما تنها آن مشتریانی بودند که در موقعیت جغرافیایی شما زندگی می‌کردند. به بیان ساده‌تر تنها مشتریانی که نزدیک شما بودند ممکن بود از شما خرید کنند و به مشتریان وفادار تبدیل شوند ولی اگر کسب و کار خودتان را اینترنتی کنید دیگر تمام ایران و بهتر است بگوییم تمام جهان مشتری شما خواهند شد و از شما خرید خواهند کرد. بنابراین مرزهای جغرافیایی و مسافت طولانی از میان برداشته می‌شود و کل جهان به نوعی مشتری بالقوه شما خواهند بود. حال به این موضوع فکر کنید که اگر چنین اتفاقی بیفتد درآمد شما چقدر تفاوت خواهد کرد؟ مسلماً صدها برابر خواهد شد.

۲٫ نمایش خدمات و محصولات به مشتریان بیشتر

دومین دلیل برای اینترنتی کردن کسب و کارها این است که وقتی شما یک وب‌سایت راه اندازی کنید و محصولات و خدمات خود را در آن نمایش دهید قاعدتاً مشتریان بیشتری می‌توانند با شما و محصولاتی که به بازار عرضه می‌کنید آشنا شوند.

وقتی کسب و کارتان حضور بود هر کس وارد مغازه شما می‌شد می‌توانست ببیند که چه محصولاتی دارید ولی اگر وارد مغازه نمی‌شد چنین امکانی وجود نداشت ولی امروز مخاطب یا مشتری بالقوه در یک شهر یا استان دیگر نشسته است و دارد محصولات شما را در فروشگاه اینترنتی که به کمک ابزارهای مدرن راه اندازی کرده‌اید تماشا می‌کند.

۳٫ ارتباط دائمی و ۲۴ ساعته با مشتریان وفادار و بالقوه

باز هم به مثال فروشگاه حضوری باز می‌گردیم. وقتی فروشگاه شما باز بود می‌توانستید با مخاطب خودتان ارتباط برقرار کنید و محصولات خودتان را به او بفروشید. حال همه چیز ف۱رق کرده است اگر کسب و کار شما اینترنتی باشد دیگر هیچ محدودیتی از نظر مکانی و زمانی وجود نخواهد داشت. مشتری از هر جای دنیا و هر ساعتی که پیام بدهد شما هر جا که باشید می‌توانید به او پاسخ بدهید و نیاز او را برطرف کنید.

با افزایش ارتباط با مشتریان مسلماً طرفداران شما زیاد خواهند شد و می‌توانید فروش و درآمد بیشتری از طریق فروش اینترنتی خود داشته باشید.

۴٫ می‌توانید از مزایای بازاریابی اینترنتی بهره‌مند شوید

بسیاری از متخصصان و دانشمندان علم بازاریابی بر این باور هستند که بازاریابی محتوا یکی از انواع معدود بازاریابی است که باقی مانده است. با تولید محتوای باکیفیت در سایت خود موتورهای جستجو به شما توجه خواهند کرد و شما را در آن کلمات کلیدی که روی آن‌ها کار کرده‌اید بالا می‌آورند.

مزایای زیادی برای بازاریابی اینترنتی وجود دارد که یکی از آن‌ها دسترسی به مشتریان بالقوه فراوان و در نتیجه فروش بالا است. یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی اینترنتی برندسازی است. شما می‌توانید با تکیه بر اینترنت برند شگفت انگیز خودتان را بسازید. این برندسازی با کار روی سئوی سایتتان و فعالیت مداوم در شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آید.

وقتی برندسازی انجام شد خواهید دید که فروش شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و پس از برندسازی می‌توانید حتی محصولات خودتان را با قیمت بالاتری نسبت به سایر رقبا به بازار عرضه کنید و چون برندتان معروف است خیلی راحت مشتریان محصول شما را خریداری خواهند کرد.

۵٫ بودجه محدود برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

شما برای راه اندازی یک کسب و کار حضوری لازم است یک فضا برای کسب و کار خودتان اجاره کنید یا بخرید، سپس هزینه دکوراسیون بدهید، محصول را خریداری کنید و سپس به مشتری بفروشید ولی در خرید اینترنتی نیازی به فضا ندارید. تنها با راه اندازی یک وب سایت با هزینه مناسب و یادگیری کار با آن می‌‎توانید محصولات خودتان را به بازار عرضه کنید و در اختیار مشتریان قرار دهید.

جالب است یک سری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی حتی محصول هم خریداری نمی‌کنند و وقتی مشتری خرید اینترنتی را انجام داد، نزد تأمین کننده می‌روند و محصول را با پول مشتری می‌خرند. بنابراین راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هیچ احتیاج به سرمایه فراوان و قابل توجه ندارد.

حال که به دلایل و مزایای راه اندازی کسب و کار اینترنتی اشاره کردیم زمان آن فرارسیده است که کسب و کار اینترنتی خودمان را رشد و پیشرفت بدهیم و اینترنتی کنیم ولی سوال است که به چه ابزارها و دانشی برای اینترنتی کردن کسب و کار خودمان احتیاج داریم؟ در ادامه این مقاله قصد داریم به سه مورد از مهم‌ترین ابزارها برای اینترنت کردن کسب و کار اشاره کنیم:

ابزارهای مدرن برای اینترنتی کردن کسب و کار

سه مورد از مهم‌ترین ابزارها که به ما کمک می‌کند کسب و کار خودمان را اینترنتی کنیم عبارت است از:

۱٫ وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا و یک سایت‌ساز رایگان است که کاربردهای فراوانی دارد و می‌توانید به راحت‌ترین شکل ممکن فروشگاه اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید. کار با وردپرس بسیار آسان است البته این آسان بودن به شرطی است که آموزش‌های لازم را در رابطه با آن دیده باشید.

اولین مزیت وردپرس، رایگان بودن آن است. دومین مزیت آن سازگاری با سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) است. دومین مزیت آن راحتی استفاده از آن است. سومین مزیتی که دارد این است قابلیت سفارشی‌سازی دارد به این معنا که می‌توانید همه بخش‌های سایت خود را اختصاصی کنید.

در صورتی که بخواهید فروشگاه و کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید لازم است این کار را بر بستر وردپرس انجام دهید. تیم همیار آکادمی یک دوره آموزشی بی‌نظیر برای وردپرس راه اندازی کرده است که در صورت تمایل برای شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن کافی است به دوره آموزش وردپرس مراجعه کنید.

۲٫ ووکامرس، فروشگاه‌ساز وردپرس

وقتی بخواهید کسب و کار خودتان را بر بستر وردپرس راه اندازی کنید، در صورتی که لازم باشد یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، این کار توسط قالبی به نام ووکامرس انجام می‌شود. این قالب تمام امکانات مورد نیاز برای یک فروشگاه را در اختیار شما قرار می‌دهد ولی برای کار با این افزونه باید نکات و جزئیات لازم را یاد بگیرید تا همه کارها برای شما آسان شود و بتوانید تمام محصولات خود را به وب‌سایت فروشگاهی خود اضافه کنید و یک درگاه بانکی برای سایتتان بگذارید.

همیار آکادمی برای تمامی کسانی که کسب و کار سنتی دارند و می‌خواهند فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند و همچنین برای کسانی که می‌خواهند یک کسب و کار اینترنتی برای خودشان راه بیندازند، یک دوره بی‌نظیر برای آموزش ووکامرس راه اندازی کرده است. در صورت تمایل به شرکت در این دوره شکفت انگیز توصیه می‌کنیم به دوره آموزش ووکامرس مراجعه کنید.

۳٫ گوگل ترندز

گوگل ترندز یکی از بهترین و جذاب‌ترین ابزارهایی است که در تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت به شما کمک خواهد کرد. در صورتی که بخواهید در موتورهای جستجو رتبه عالی به خودتان اختصاص دهید لازم است کلمات کلیدی پرطرفدار مرتبط با کسب و کار خودتان را پیدا کنید و محتوای عالی برای آن‌ها تولید کنید تا گوگل از محتوای شما خوشش بیاید و در آن کلمه کلیدی جایگاه خوبی به شما اختصاص دهد.

حال گوگل ترندز دقیقاً همان ابزاری است که کلمات کلیدی پرطرفدار را به شما نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند میزان محبوبیت این کلمات کلیدی و همچنین موقعیت جغرافیایی که در آن این کلمات کلیدی پرطرفدار است را بفهمید. در صورتی که می‌خواهید آشنایی بیشتری در مورد این ابزار کسب کنید کافی است به مقاله  گوگل ترندز مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *