کوالکام نسل جدید حسگر زیر نمایشگر التراسونیک را معرفی کرد

کوالکام نسل جدید حسگر زیر نمایشگر التراسونیک را معرفی کرد
  • 1399/10/25
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

کوالکام قصد دارد اولین گوشی های با استفاده از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک جدید خود را در اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس قرار دهد. این شرکت از تولیدکنندگان یا دستگاه ها نام نبرد، اما اولین گوشی گلکسی S21 در ۱۴ ژانویه رونمایی شد.

کوالکام از نسل دوم حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک خود با نام ۳D Sonic Sensor Gen 2 رونمایی کرد. نسل جدید سنسور بزرگتری داشته و قفل موبایل را سریع‌تر از هر زمان باز می‌کند.

حسگر Gen 2 ابعادی برابر با ۸ در ۸ میلیمتر (در مقایسه با ۴ در ۹ میلیمتر نسل اول) داشته و ۷۷ درصد مساحت سطح بیشتری را ارائه می‌کند. در نتیجه خواندن اثر انگشت با دقت بیشتری انجام شده و به سنسور اجازه جمع‌آوری داده‌های بیشتر از نوک انگشت را می‌دهد. ترکیب سنسور بزرگتر و پردازنده سریع‌تر سبب شده تا حسگر Gen 2 به قول کوالکام ۵۰ درصد سریع‌تر قفل گوشی را باز کند.

نسل اول حسگر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام (۳D Sonic Sensor) دسامبر ۲۰۱۸ معرفی شد و برای اولین بار در سری گلکسی S10 به کار رفت. در آن زمان تقریباً تمام گوشی‌ها از حسگرهای اپتیکال استفاده می‌کردند که نسبت به نسخه اولتراسونیک سرعت و پایداری کمتری دارند.

کوالکام نسل جدید حسگر زیر نمایشگر التراسونیک را معرفی کرد

 

البته نسل اول سنسور ۳D Sonic یک مشکل امنیتی جدی داشت که قفل گشایی گلکسی S10 و نوت ۱۰ با تمام انگشت‌ها در صورت استفاده از محافظ صفحه را امکان پذیر می‌کرد. سامسونگ با انتشار بروزرسانی نرم افزاری این باگ را برطرف کرد. ۳D Sonic Sensor Gen 2 سومین حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر اولتراسونیک ساخت کوالکام به شمار می‌رود. این شرکت علاوه بر نسل اول این سنسور از حسگر دیگری به نام ۳D Sonic Max نیز در سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد که در واقع همان حسگر نسل اول با مساحت بسیار بزرگتر (۲۰ در ۳۰ میلیمتر) بود.

تعجب آور نخواهد بود اگر سامسونگ با توجه به سابقه این دو شرکت از جدیدترین سنسور اثر انگشت کوالکام در پرچمداران ۲۰۲۱ خود استفاده کند و انتظار داریم سایر سازندگان تلفن های اندرویدی نیز این روند را دنبال کنند.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *