سرور اچ پی DL380 G10

سرور اچ پی DL380 G10
  • 1399/11/5
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سرور اچ پی DL380 G10

سرور اچ پی مدل DL380 G10 یکی از سرورهای پرفروش شرکت اچ پی است که در نسل ۱۰ تولید و به بازار عرضه شده است.

سرورهای HPE ProLiant DL380 Gen 10 محبوب ترین سرور کنونی در میان کاربران ایرانی است. این سرورها در اکثر شرکت های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه آن پردازش و ذخیره داده ها و اطلاعات درون شبکه است.

شرکت اچ پی تلاش بر این داشته که سرورهای خود را در این نسل، با افزایش کارایی و کیفیت بالاتر تولید کند.

سرورهای اچ پی در نسل ۱۰، از قابلیت های بیشتری نسبت به نسل نهم برخوردار بوده و امنیت، کارایی بالا و انعطاف پذیری بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این مدل از سرورها با اشغال فضای ۲ یونیت، در داخل رک Rack قرار می گیرند.

سرورهای اچ پی مدل DL380 G10، قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده را دارا هستند. این سرورها از ۲۴ اسلات رم DIMM تشکیل شده اند. در قسمت جلوی سرور از نوع ۲٫۵ اینچی یا همان SFF تعداد ۳ عدد Bay (جهت قرار دادن ۸ هارد در هر Bay) وجود دارد. کنترلر به کار رفته در سرورهای DL380 G10 به صورت پیش فرض P408i/2G است. این سرورها دارای ۶ اسلات PCIe می باشند.

سرورهای اچ پی DL380 G10 نسبت به سایر مدل های موجود در بازار، از قیمت به نسبت بالاتری برخوردارند.

مشخصات و قابلیت های سرور اچ پی DL380 G10

-ظرفیت بالاتر این مدل نسبت به نسل های قبل

-پردازنده های به کار رفته درسرور اچ پی DL380 G10: در سرورهای DL380 G10 از پردازنده های پر قدرت اینتل از سری خانواده Scalable استفاده شده است (که با استفاده از آنها امکان اجرای نرم افزارهای سنگین به صورت همزمان و سرویس دهی به تعداد زیاد کاربران ایجاد می شود). این پردازنده ها با قدرت پردازشی که دارند زمان انتظار کاربران را به صورت قابل توجهی کاهش می دهند. پردازنده های اینتل سری Scalable باعث ۶۰ درصد افزایش کارایی می شوند. این پردازنده ها، قابلیت پشتیبانی از رم های ECC را دارند.

عملیات سرور اگر به صورت موازی صورت گیرد سرعت بالاتری را به سیستم می دهد. جهت انجام عملیات موازی هرچه تعداد هسته ها بیشتر باشد سرعت انجام کار بالاتر خواهد بود. سرورهای DL380 G10 از پردازنده های ۴ تا ۲۸ هسته ای پشتیبانی می کنند.

سوکت پردازنده تعبیه شده در سرور اچ پی DL380 G10 از نوع FCLGA3647 میباشد و سرعت پردازنده در این نسل، حداکثر ۳٫۸ گیگاهرتز است.

– رم های قابل پشتیبانی: سرورهای اچ پی DL380 G10 با داشتن ۲۴ اسلات رم، حداکثر ۳ ترابایت فضا را در اختیار کاربران قرار می دهند. رم های قابل پشتیبانی در این سرورها از نسل  DDR4 Smart Memory میباشند.

سرور های اچ پی مدل DL380 G10 تا حداکثر سرعت باس (Bus) 2933mh/s را پشتیبانی می کنند.

-فضای ذخیره سازی: سرورهای DL380 G10 با استفاده از رابط SAS و با سرعت ۱۲ گیگابیت بر ثانیه، امکان بازیابی و ذخیره سازی سریع داده ها و اطلاعات را ایجاد می کنند. علاوه بر پشتیبانی از این هارد دیسک ها، امکان پشتیبانی از هارد دیسک های قدیمی بر روی این سرورها وجود دارد. سرورهای اچ پیG10  DL380 با بهره گیری از حافظه های NVMe و DS یا Persistent سرعت ذخیره سازی داده ها و اطلاعات را سریعتر کرده و اجرای نرم افزارها را بر روی سرور با اطمینان بالا انجام می دهند بدون اینکه کاهش سرعتی برای کاربران دیگری که از آن سرور استفاده می کنند به همراه داشته باشد.

حافظه های NVMe از سرعت لودینگ Loading بسیار بالایی برخوردارند و تعداد ۲۰ عدد از این حافظه ها در سرورهای اچ پی DL380 G10 به خوبی پشتیبانی می شوند.

ریدکنترلرهای Smart Array هوشمند قابل پشتیبانی: مدیریت ذخیره سازی و رید Raid با استفاده از رید کنترلرهای اچ پی در نسل ۱۰ صورت می گیرد، این کنترلرها در سرور نهایت کارایی را فراهم می کنند.

از ویژگی های رید کنترلر میتوان به سرعت ۱۲ گیگابیت بر ثانیه، پشتیبانی از حافظه Cache کش ۴ گیگابایت و پشتیبانی از اتصال PCIe 3.0 اشاره کرد.

بعضی از رید کنترلرها در نسل ۱۰، قابلیت نصب به صورت مستقیم به تعداد ۲۴ عدد هارد و بدون نیاز به SAS Expander را دارا میباشند.

-نرم افزار مدیریتی ILO: سرورهای اچ پی DL380 G10 با استفاده از تکنولوژیILO5 امکان مدیریت کامل و از راه دور را با اتصال به مرورگر برقرار می کنند. با دسترسی از این طریق می توان عملیاتی از قبیل روشن یا خاموش کردن سرور، نصب نرم افزار، تنظیمات پیکربندی و … را بر روی سرور انجام داد. نسخه پیشرفته این نرم افزار نیازمند تهیه لایسنس است.

سرورهای اچ پی DL380 G10 از امن ترین سرورها محسوب می شوند. این سرورها قابلیت شناسایی و مقابله با هکرها را دارا می باشند. استفاده از قابلیت جدید Silicon Root Of Trust امنیت و رمزنگاری را ایجاد می کند.

کارت گرافیک: کارت های گرافیک جهت پردازش مولتی مدیا و گرافیک های تحت سرور طراحی شده اند و در گیم سرورها و رندرینگ های سنگین کاربرد دارند.

اطلاعات کلی سرور اچ پی ای مدل DL380 G10:

برند: اچ پی

نسل: ۱۰

فضای اشغالی: ۲ یونیت

تعداد پردازنده قابل پشتیبانی: ۱ یا ۲ عدد

حداقل تعداد هسته: ۴ هسته

حداکثر تعداد هسته: ۵۶ هسته

نوع پردازنده: Intel Xeon Scalable Platinum / Gold / Silver / Bronze

حداکثر ظرفیت حافظه: ۳ ترابایت

تعداد اسلات حافظه: ۲۴ اسلات

نسل حافظه های پشتیبانی شده: DDR4

تعداد منبع تغذیه  Power Supplyپشتیبانی شده: ۲ عدد با قابلیت HotPlug

نرم افزار مدیریتی: HPE ILO5 Manager

کنترلرهای قابل پشتیبانیEssential : HPE Smart Array E208i-a / E208i-p / E208e-p

کنترلرهای قابل پشتیبانی Performance: HPE Smart Array P408i-a / P408i-p / P408e-p / P816i-a

کارت گرافیک قابل پشتیبانی:  NVIDIA / AMD

جهت امنیت در سرورهای اچ پی G10 DL380 از کیت های Locking Bezel (درپوشی فلزی که در جلوی سرور قرار می گیرد)، کیت Intrusion Detection  (کیتی که به محض مشاهده تغییر در سرور، آن را ثبت کرده و هشدار می دهد) و چیپست HPE TPM2 (ماژولی که قابلیت رمز گذاری را در سرور ایجاد می کند و از ورود غیر به سرور جلوگیری می کند.) استفاده شده است.

شرکت پردازش رایان پژواک سرورهای شرکت اچ پی را با کانفیگ های تخصصی متفاوت در اختیار شما کاربران قرار خواهد داد و شما میتوانید با دریافت مشاوره از کارشناسان فروش ما، از انواع مدل ها و کانفیگ های ارائه شده مطلع شوید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *