مزیت های دارالترجمه آنلاین

مزیت های دارالترجمه آنلاین
  • 1400/2/22
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امروزه بسیاری از مشاغل بصورت آنلاین و اینترنتی فعالیت می کنند. خدمات ترجمه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در سال های اخیر، دارالترجمه‌ های آنلاین متعددی تاسیس شده اند که خدمات خود را بصورت اینترنتی و غیرحضوری ارائه می‌ دهند. اما ارائه خدمات در دارالترجمه آنلاین به چه صورت است و چه مزیت هایی دارد؟ در ادامه به بررسی مزایای استفاده از خدمات دارالترجمه آنلاین می پردازیم.

 

دارالترجمه رسمی آنلاین چیست؟

امروزه بسیاری از کسب ‌وکارها و خدمات به‌ صورت الکترونیک و از طریق اینترنت انجام می‌ شوند. مردم نیز برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه و … از خدمات آنلاین این شرکت‌ ها استقبال بیشتری می‌ کنند. از این رو،  وجود دارالترجمه رسمی آنلاین نیز به یک ضرورت تبدیل شده است. اکثر افرادی که متقاضی خدمات ترجمه هستند، با جستجو در اینترنت به دنبال یافتن دارالترجمه رسمی تهران یا دیگر شهرهای ایران هستند، تا روند ترجمه مدارک خود را طی کنند.

سامانه‌ ترجمه آنلاین اسناد رسمی ساترا (https://satraa.com/) با ایجاد بستر ارائه خدمات با کیفیت به صورت آنلاین، قدم بزرگی برای رسیدن به این هدف برداشته است. لذا افراد می‌ توانند به‌ راحتی با مراجعه به سایت دارالترجمه به صورت کاملا آنلاین سفارش ترجمه رسمی خود را ثبت و نسبت به ارسال مدارک خود برای ترجمه‌ رسمی اقدام نمایند.

دارالترجمه رسمی آنلاین چه تفاوتی با دارالترجمه سنتی دارد؟

در دارالترجمه‌ های سنتی کلیه خدمات عمدتا به صورت حضوری انجام می‌ شود. فرد با مراجعه حضوری به دفتر، مدارک موردنظر خود را تحویل داده و بعد از چند روز مجددا برای تحویل اسناد ترجمه شده می‌ بایست به دفتر دارالترجمه مراجعه کند یا با استفاده از پیک، مدارک ترجمه شده خود را تحویل بگیرد.

این در حالی است که در در دارالترجمه‌ های  رسمی آنلاین، ثبت سفارش الکترونیکی بوده و این زمان اضافی حذف می‌ شود و سرعت تحویل ترجمه افزایش پیدا می‌ کند. این نکته مهم ترین تفاوت دارالترجمه رسمی آنلاین با موسسات ترجمه سنتی می باشد.

فرایند ثبت سفارش و ترجمه در دارالترجمه آنلاین به چه‌ صورت است؟

 

  • در مرحله اول دارالترجمه آنلاین بعد از دریافت سفارشات مشتری اقدام به بررسی سفارش و برآورد هزینه می کند.
  • در مرحله دوم سفارشات بعد از تایید توسط کاربر به مترجم ارائه می شود.
  • در مرحله سوم فایل ترجمه در موعد مقرر از طریق همان پلتفرم ها و یا با ارسال به نشانی ایمیل کاربر در اختیار مشتری قرار می گیرد.

 

لازم به توضیح است که در این روش اگر مشتری احساس کند فایل ترجمه نیاز به اصلاحات دارد، می تواند از طریق همان کانال‌ های ارتباطی از دارالترجمه آنلاین درخواست اصلاح ایرادات ترجمه را نماید.

 

مزیت های استفاده از خدمات دارالترجمه رسمی آنلاین چیست؟

صرفه جویی در وقت و هزینه

مهمترین مزیت کسب و کا‌رهای اینترنتی صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان است. این مزیت باعث شده تا افراد بیشتری مایل به استفاده از خدمات آنلاین ترجمه باشند. در واقع، در دارالترجمه آنلاین شما خیلی سریعتر از آنچه که تصور می‌ کنید، می‌ توانید به متخصصین ترجمه دسترسی داشته باشید.

به عبارت دیگر، در موسسات ترجمه اینترنتی با یک سرچ ساده می‌ توانید به گروهی از مترجمان متخصص در زبان مورد نیاز خود مانند انگلیسی یا مترجم رسمی روسی متصل شوید. به این ترتیب، ترجمه شما راحت تر و زودتر به دستتان می رسد که این مزیت موجب صرفه جویی در زمان و هزینه شما خواهد شد.

از آنجایی که هزینه‌ های جاری یک وب سایت دارالترجمه رسمی آنلاین بسیار کمتر از هزینه اجاره ملک است. مدیران این دفاتر می‌ توانند قیمت خدمات ترجمه آنلاین‌ خود را پایین‌تر بیاورند. البته قیمت پایین به معنی کاهش کیفیت ترجمه نمی‌ باشد.

عدم نیاز به مراجعه حضوری

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، در ترجمه آنلاین، مشتری نیازی به مراجعه حضوری به دفتر دارالترجمه ندارد. با چند کلیک ساده از طریق کامپیوتر یا حتی گوشی همراه می‌ توانید وارد سایت دارالترجمه آنلاین شوید و سفارش خود را ثبت نمایید. این مزیت، در سال های اخیر و با توجه به گسترش بیماری واگیردار کرونا ارزش بیشتری پیدا کرده است.

دریافت فایل ترجمه به صورت تایپ شده

در دارالترجمه‌ های سنتی معمولا کار تایپ فایل بر عهده دارالترجمه نمی‌ باشد و در صورتی که مشتری تقاضای تایپ ترجمه را داشته باشد، هزینه‌ آن جدا محاسبه می‌ شود. اما خدمات برگردان دارالترجمه های آنلاین بصورت فایل تایپ شده در اختیار مشتری قرار می‌ گیرد.

این موضوع در مورد ترجمه اسناد اهمیت بیشتری پیدا می‌ کند. زیرا متون و اسناد رسمی از ابتدا با استانداردهای مورد نیاز مقصد مانند سفارتخانه، دانشگاه‌ های خارج از کشور و یا …. تایپ خواهد شد.

قیمت‌ گذاری سریع

در دارالترجمه رسمی آنلاین در کمتر از چند دقیقه پیشنهاد ترجمه مشتری بررسی و هزینه ترجمه به اطلاع وی می‌ رسد. علاوه بر این، تعرفه‌ های ترجمه در بسیاری از وب سایت‌ های دارالترجمه اینترنتی وجود دارد. به‌ این ترتیب، شما می توانید تعرفه‌ ها را مشاهده کنید. پروژه خود را در سایت ثبت نمایید و سپس از زمان تحویل ترجمه مطلع شوید.

دسترسی به گروه بزرگی از مترجمین

به دلیل ماهیت کسب و کارهای اینترنتی و عدم محدودیت مکانی و زمانی در این نوع مشاغل، بیشتر دارالترجمه‌ های آنلاین به گروه وسیعی از مترجمین در اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور دسترسی دارند. بنابراین مشتری می‌ تواند مناسب‌ ترین مترجم را با توجه به نیاز خود، زمان تحویل، هزینه و…به‌ راحتی انتخاب نماید.

امکان مقایسه سریع مراکز ترجمه

تمامی وب‌سایت های ترجمه آنلاین با چند سرچ ساده به راحتی قابل دسترسی هستند. مشتریان می‌ توانند با مقایسه اجمالی مناسب‌ ترین مرکز خدمات ترجمه آنلاین را به‌ عنوان مجری پروژه ترجمه‌ خود انتخاب نمایند. مقایسه مراکز ترجمه بر اساس چندین فاکتور مختلف می‌ باشد. مهم‌ ترین آنها اعتبار مرکز، هزینه پروژه ، زمان تحویل ترجمه، تعداد نیروی هر موسسه یا دارالترجمه ، سابقه کاری مرکز و … می‌ باشد.

ارائه خدمات به‌صورت شبانه‌ روزی

یکی دیگر از مزیت‌ های دارالترجمه رسمی آنلاین این است که فعالیت این مراکز تقریبا شبانه‌ روزی می‌ باشد. پروژه های ترجمه در هر ساعتی دریافت می‌ شوند و به درخواست‌ های مشتریان در اسرع وقت رسیدگی می‌ شود.

متقاضیان ترجمه در اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور می‌ توانند در زمان‌ های مختلف پروژه های ترجمه‌‍ خود را در وب‌ سایت های ترجمه آنلاین ثبت و در کمترین زمان ممکن ترجمه خود را تحویل بگیرند.

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *