۵ تا از مهم‌ترین مزایای هوشمندسازی منازل

۵ تا از مهم‌ترین مزایای هوشمندسازی منازل
  • 1400/4/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

فناوری خانه‌های هوشمند روزبه‌روز فراگیرتر و جذاب‌تر می‌شوند هرروز که می‌گذرد، به شمار کسانی که دوست دارند خانه‌‌ای هوشمند داشته باشند اضافه شده و گجت‌های هوشمند هم به موازات استقبال کاربران، مقرون‌به‌صرفه‌تر و پیشرفته‌تر می‌شوند.

اگر هنوز با تکنولوژی خانه‌های هوشمند ارتباط برقرار نکرده‌اید و ضرورت هوشمندسازی خانه‌ها هنوز هم برای شما یک علامت سوال بزرگ است، حتما باید تا انتها با ما همراه باشید. در این نوشته با شما از پنج مزیت استفاده از ابزار هوشمندسازی خانه مانند قفل دیجیتال درب ورودی، چشمی دیجیتال، ای‌ای‌دی و لامپ‌های هوشمند و… صحبت خواهیم کرد.

مزیت شماره یک: قفل‌ دیجیتال قهرمان شماره یک امنیت

قدیم‌ترها همه‌چیز فرق می‌کرد. ما در دهه‌های گذشته ارتباطات بیشتری با همسایه‌ها و اقوام داشتیم و این ارتباط حتی در زندگی شهری هم برقرار بود. وقتی در یک محله یا خیابان، همه با هم آشنا بودند، بخشی از مسئله امنیت خانه‌ها حل می‌شد.

به‌این ترتیب همه می‌دانستند که در هر خانه چه کسانی زندگی می‌کنند و چه کسانی به آنجا رفت‌وآمد دارند. ورود یک غریبه به محله همه را هشیار می‌کرد و کمتر کسی جرات می‌کرد به همین سادگی به امنیت و حریم شخصی خانه‌ای تجاوز کند.

اما در زندگی مدرن امروز، افراد ارتباطات محدودی دارند و کمتر از حال همسایه خود باخبر هستند. اما تکنولوژی هوشمند امروز، خلا امنیتی که در این وضعیت به وجود آمده است را جبران می‌کند.

قفل‌ دیجیتال قهرمان شماره یک امنیت امروز خانه‌های هوشمند محسوب می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید براساس نظرسنجی وبسایت Xfinity Home، ۶۳درصد کاربران اظهار کرده‌اند که مسئله تامین امنیت، مهم‌ترین دلیل آن‌ها برای پذیرش فناوری خانه‌های هوشمند بوده است.

قفل دیجیتال می‌تواند تا حدود زیادی خیال شما را از بابت امنیت راحت سازد. این قفل‌ها با استفاده از فناوری پیشرفته و حسگرهای مدرن، امکان هک شدن یا باز شدن توسط افراد بیگانه را به صفر رسانده‌اند و علاوه‌بر آن، شما با داشتن قفل می‌توانید به سادگی ورود و خروج از خانه را مدیریت و کنترل کنید.

کنترل ورود و خروج از راه دور، حتی زمانی که مسافرت هستید تنها روی گوشی هوشمند شما انجام می‌شود. قفل دیجیتال هوشمند تمام اطلاعات را با استفاده از شبکه اینترنت روی اپلیکیشن مخصوصی که قبلا در تلفن همراه نصب کرده‌اید ارسال می‌کند.

به این ترتیب خیال شما را از هرجهت درباره امنیت خانه راحت خواهد کرد.

اگر با مطالعه این مقاله، به قفل‌های دیجیتال علاقه مند شدید، می‌توانید با سر زدن به سایت pcmag با بهترین قفل‌ های دیجیتال در دنیا آشنا شوید.

هشدار ضربه به قفل یا تلاش ورود مهاجم به خانه، هشدار حریق، قفل کودک و گزینه‌های مختلف برای باز شدن از مزایایی هستند که قفل دیجیتال در اختیار شما قرار خواهد داد.

مزیت شماره دو: مدیریت همه دستگاه‌های خانه تنها با یک دستگاه

می‌خواهم از گزینه محبوب همه کسانی که دچار غلبه تنبلی هستند صحبت کنم! فکر کنید بتوانید تمام دستگاه‌های هوشمند خانه خود را از طریق یک رابط مدیریت کنید و مجبور نباشید که برای هر کاری، از جای‌تان بلند شوید! جذاب نیست؟

حتی فکر اینکه قبل از خواب مجبور نباشید از تخت بیرون بیایید و کلید برق را بزنید هم هیجان‌انگیز است. خبر خوب اینکه با هوشمندسازی خانه، این امکان را خواهید داشت که چنین رویایی را به واقعیت تبدیل کنید.

تقریبا تمام گجت‌های هوشمند این گزینه را دارند که به تلفن همراه شما متصل شوند و شما به سادگی خواهید توانست با تلفن همراه یا تبلت‌تان عملکرد دستگاه‌های خانه را کنترل کنید. این گجت‌ها می‌توانند شامل چشمی دیجیتال، یخچال هوشمند، سیستم روشنایی هوشمند، قفل دیجیتال، سیستم صوتی و حتی سیستم مدیریت انرژی خانه باشند.

مزیت شماره سه: صرفه‌جویی در مصرف انرژی

یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم خانه هوشمند، به حداکثر رساندن بهره‌وری انرژی است. استفاده از لامپ‌های هوشمند یا سیستم گرمایش و سرمایش یکپارچه، این مزیت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

زمانی که از سیستم هوشمندی برای روشن کردن منازل خود استفاده می‌کنید، علاوه‌بر اینکه ظاهر زیبایی به خانه بخشیده‌اید، می‌توانید به‌صورت چشم‌گیری مصرف انرژی‌تان را مدیریت کنید.

لامپ‌های هوشمند این امکان را دارند که در اوقات مختلف روز با توجه به میزان روشنایی محیط، روشنایی خانه را تنظیم کنند و با بهینه‌سازی مصرف انرژی، امکان صرفه‌جویی در مصرف برق را در اختیارتان قرار دهند.

گذشته از آن، همه ما می‌دانیم که بخش عظیمی از هزینه‌ای که هر ماه برای قبض‌های خود درنظر می‌گیریم، به‌خاطر مسئله گرمایش یا سرمایش است. زمانی که سیستم تهویه هوا و همچنین سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند باشند، درصد زیادی از مصرف انرژی کاهش پیدا خواهد کرد.

شما می‌توانید با استفاده از این سیستم هوشمند، دمای منزل خود را در یک محدوده دمایی خاص نگه دارید و سیستم هوشمند خانه شما، وسایل سرمایشی و گرمایشی را با دمای موردنظرتان تنظیم خواهد کرد.

به این ترتیب می‌توانید فشار زیادی که بر بخش انرژی خانه شما وارد می‌شود را کاهش دهید و در مصرف آن صرفه‌جویی کنید.

مزیت شماره چهار: زیبایی خانه‌های مدرن

بسیاری از کاربران عاشق طراحی ابزار مدرن و زیبایی منحصر به‌فرد آن‌ها هستند. اگر به طراحی‌های مدرن علاقه دارید، باید از همین حالا به فکر هوشمندسازی خانه‌های خود باشید. ابزار مدرن می‌توانند شکل خانه‌های شما را به‌صورت اعجاب‌آوری عوض کنند و حتی ارزش آن‌ها را هم بالاتر ببرند.

می‌توانید تغییر دکوراسیون به سمت مدرنیته را از ورودی خانه‌های خود شروع کنید. با نصب یک چشمی دیجیتال روی درب خانه، یا دستگیره هوشمند به هرکسی که قرار است وارد خانه شود نشان بدهید که چه سلیقه خوبی در طراحی خانه خود دارید.

چشمی دیجیتال علاوه‌بر تغییر ظاهر خانه و درب ورودی شما، امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان قرار‌می‌دهد. افزایش ضریب امنیت خانه، کنترل از راه دور رفت‌وآمد، برقراری تماس با کسی که پشت در خانه شماست و زنگ خانه را می‌زند، ضبط تصویر کسی که پشت در است و… همه از امکاناتی هستند که این گجت هوشمند محبوب در اختیارتان قرار خواهد داد.

مزیت شماره پنج: مدیریت بهتر خانه و وسایل آن

هوشمندسازی خانه می‌تواند امکانات وسیع و متنوعی از مدیریت وسایل خانه را در اختیارتان قرار دهد. یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال جالب‌ترین کارکرد ابزار هوشمند این است که به‌صورت منظم، گزارش عملکرد و میزان مصرف خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

به‌این ترتیب شما هر ماه، هر روز یا هر هفته می‌توانید به‌سادگی بررسی کنید که از هرکدام از ابزار هوشمند خانه، چقدر استفاده کردید و بتوانید برای مدیریت بهینه گجت‌های منزلتان تصمیمات بهتری بگیرید.

از طرفی، مدیریت هوشمند گجت‌ها به شما این امکان را می‌دهد که از هر ابزار به‌درستی و به بهترین شکل استفاده کنید. مثلا استفاده از تلویزیون هوشمند و مدیریت آن به شما این امکان را می‌دهد که لیست کانال‌ها و میزان دسترسی به شبکه‌ها یا زمان استفاده از آن برای کودکانتان را تنظیم کنید.

یا استفاده از یخچال و اجاق گاز هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که آن‌ها را در بهترین حالت خود تنظیم کنید و یا غذایتان هیچ‌وقت نسوزد.

استفاده از سیستم مدیریت یکپارچه هوشمند ابزار هوشمند، اثربخشی آن‌ها را بهبود خواهد داد و به‌صورت کلی زندگی شما را در خانه بسیار آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

منبع قفل دیجیتال یوکا

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. بسیار عالی.با خواندن این نوشته ترغیب شدم حتما چند مورد از این وسایل هوشمند رو امتحان کنم.علی الخصوص قفل دیجیتال و اینکه بتونم وسایل هوشمندم رو تنها با یه گوشی کنترل کنم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *