رزرو ویلا در نمک آبرود، شهر طبیعت و هیجان

رزرو ویلا در نمک آبرود، شهر طبیعت و هیجان
  • 1400/4/15
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

نمک آبرود زیبا، در تمام فصل های سال بهترین میزبان برای مسافران جاده های شمال است. این منطقه به دلیل این که در میانه مسیر شهرهای ساحلی و پایتخت در جاده چالوس، قرار گرفته و همچنین به خاطر آنکه توسعه امکانات تفریحی و رفاهی در آن بسیار مطلوب بوده، از قطب های گردشگری ایران محسوب می شود. از این رو بسیاری از مسافران مناطق شمالی ترجیح می دهند که در همین شهر اسکان کنند. برای این منظور طیف گسترده ای از اقامتگاه ها و ویلاها در این ناحیه ایجاد شده و همچنان در حال توسعه هستند، از این رو اجاره ویلا در نمک آبرود برای همه گردشگران بسیار آسان و در دسترس می باشد.

 

افزون بر این اجاره ویلا نمک آبرود لب دریا نیز از مزایایی است که سکونت گاه های این منطقه توریستی در اختیار بازدیدکنندگانش قرار می دهند. شما می توانید با انتخاب و رزرو محلی مناسب در منطقه نمک آبرود، هم از منظره جنگل، ساحل و کوهستان لذت ببرید و هم از امکانات و تفریحات مدرن این شهرک توریستی استفاده کرده و سفری هیجان انگیز را تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری نمک آبرود

شهرک جدید نمک آبرود، با وسعت تقریبی ۵۰ هکتار، از شمال به دریای خزر و از جنوب به بلندی های مدوبن از رشته کوه البرز می رسد. پارک های جنگلی شمشاد و بنفشه چشم انداری بدیع در آن به وجود آورده و از دیدنی های نمک آبرود به شمار می آیند. این منطقه به دو بخش گردشگری و مسکونی تقسیم شده و بخش توریستی آن امکانات متنوعی دارد که در ادامه برخی از آنها را ذکر خواهیم کرد.

 

سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود، که ۱۲۵۰ متر طول دارد، طولانی ترین مسیر سورتمه ای ایران به حساب می آید. سرعت این سورتمه ها ۲۵ کیلومتر در ساعت و ساخت کشور آلمان بوده و از میان جنگل حرکت می کنند. با این حال می توان سرعت آن را از طریق ترمزهای هر سورتمه کنترل کرد. البته استفاده از سورتمه های نمک آبرود محدودیت سنی داشته و کودکان زیر ۵ سال اجازه سوار شدن در آن را ندارند. همچنین در طول مسیر نیز نمی توان، از سورتمه ها پیاده شد یا سوار آنها گردید.

همچنین این سورتمه در روزهای بارانی کار نمی کند. بهای بلیط این سورتمه برای بزرگسالان، ۲۵ هزار تومان و برای کودکان بین ۵ تا ۱۰ سال به همراه والدینشان، ۳۵ هزار تومان خواهد بود. برای ورود به پارکینگ مجموعه نیز باید مبلغی حدود ۱۰ هزار تومان پرداخت.

پیست کارتینگ

این جاذبه گردشگری هیجان انگیز، در هر منطقه ای که باشد، افراد زیادی از طیف ها و سنین مختلف را به خود می خواند. کارتینگ نمک آبرود نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کارتینگ دو بخش یکی برای بزرگسالان و یکی برای کودکان، دارد. طول این کارتینگ برای نوجوانان، ۲۰۰ متر بوده و برای بزرگسالان، ۶۰۰ متر است. البته استفاده از کارتینگ برای نوجوانان محدودیت هایی نیز دارد از جمله اینکه قد آنها باید دست کم ۱۳۰ سانتی متر بوده و سن آنها ب بالای ۸ سال باشد. علاوه بر این موارد در این کارتینگ ویدئوی ۴ دقیقه ای به افراد نمایش داده می شود تا مهارت لازم را به دست بیاورند.

این پیست در بخش پایینی شهرک توریستی و مسکونی نمک آبرود قرار داشته و برای رسیدن به آن، نیازی به سوار تله کابین شدن نیست. از جهت نکات ایمنی و استانداردهای لازم برای استفاده از کارتینگ، می توانید خیالی راحت داشته باشید و به آسودگی از امکانات آن استفاده کنید. سرعت ماشین در پیست بزرگسالان، باید حداکثر ۸۰ کیلومتر در ساعت و برای نوجوانان بیشینه سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت می باشد. برای برنامه ریزی استفاده از کارتینگ، به این نکته هم باید توجه داشت که ساعات کار این مجموعه در روزهای عادی بین ده و نیم صبح تا ده شب و در روزهای تعطیل یا روزهای پیک مسافر، متفاوت است.

 

تله کابین نمک آبرود

طول خط یک تله کابین ساخت سوئیس، ۲۱۰۰ متر بوده و تا بلندای ۱۰۵۰ متری قله مدوبن اوج می گیرد. طی کردن این مسیر، ۱۵ دقیقه به طول می انجامد. خط دوم این تله کابین، تا ارتفاع ۷۰۰ متری سطح آب های آزاد بالا رفته و در قله دیو حمام از ارتفاعات منطقه به اتمام می رسد. سرعت تله کابین در این بخش از مسیر دو برابر بخش نخست است. در ایستگاه های تله کابین، اماکن تفریحی همچون رستوران، کافی شاپ و آلاچیق برای استراحت و لذن بردن از مناظر زیبای اطراف بر فراز بلندی ها وجود دارد.

از جهت امنیت نیز همه بخش های تله کابین و قطعات آن توسط کارشناسان به شکل سالانه و روزانه بازدید شده و از این جهت این تله کابین بسیار امن تلقی می شود. در مواقع قطعی برق در منطقه، موتوری اضطراری و یک دستگاه ژنراتور تعبیه شده تا در صورت لزوم با امنیت و آرامش مبادرت به تخلیه مسافران شود. با اتمام دو خط مسیری تله کابین، در انتها دو تفریح هیجان انگیز و ماجراجویانه نمک آبرود مسافران را به خود می خواند. این دو عبارتند از زیپ لاین و پل معلق.

اجاره سوئیت در نمک آبرود

اگر بخواهیم دوباره به بخش مسکونی شهرک توریستی نمک آبرود بازگردیم، باید از اقامتگاه های متنوع این شهر همچون، سوئیت، آپارتمان و هتل نام ببریم. با این حال برای خیلی از مسافران این شهر، استفاده از ویلا نمک آبرود انتخاب اول است. طبیعی ایست که بسیاری از افراد ترجیح دهند با رزرو ویلا، فضایی مستقل، دربست و با امکانات رفاهی خوب را در طی سفر در اختیار داشته باشند.

لوکس ویلا، همراه سفرهای شما در ایران

بدون شک یکی از بزرگ ترین دغدغه های همه مسافران در طول سفر خود، در اختیار داشتن مکانی مناسب برای سکونت می باشد. بدیهی است که ما نمی توانیم در همه مناطق گردشگری و دیدنی، اقامتگاهی شخصی داشته باشیم. در راستای کاهش دغدغه شما توریست های ایرانی، لوکس ویلا در کنار شما خواهد بود تا با ارائه گسترده ترین سرویس های مربوط به اجاره ویلا و سوئیت این دغدغه شما را به راحتی از بین ببرد. با لوکس ویلا هیچکس در طی سفر، نگران اقامتگاه خود نخواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *