نقد و بررسی لپ تاپ ideapad l340

نقد و بررسی لپ تاپ ideapad l340
  • 1400/4/20
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سری لپ تاپ ideapad l340 از شرکت لنوو طرفداران خود را دارد و با نقد و بررسی لپ تاپ ideapad l340 می‌ببنیم که کارایی این لپ تاپ چیست. محصولات لنوو مناسب برای کارهای مختلف هستند و با قیمت خوبی که دارند، می‌توانند نیاز کاربران را تامین کنند.

نقد و بررسی لپ تاپ ideapad l340

برای برخی افراد قیمت پایین به همراه کیفیت خوب، بزرگترین امتیاز است. بررسی لپ تاپ ideapad l340 نشان داده که این سری از تکنولوژی‌های روز بهره می‌برد و یک لپ تاپ گیمینگ خوب با قیمت ارزان است. اما به یاد داشته باشید که بازی‌های سطح بالا را پشتیبانی نمی‌کند. اگر شما به دنبال یک لپ تاپ خوب و اقتصادی هستید، می‌توانید با نقد و بررسی لپ تاپ ideapad l340 اقدام به خرید آن کنید.

آشنایی با مشخصات ideapad l340

در نقد و بررسی لپ تاپ ideapad l340 بهتر می‌شود با کارایی آن آشنا شد.

  • پردازنده: Intel Core i5-9300H
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 1650 Mobile – 4096 مگابایت
  • هسته: ۱۳۹۵ مگاهرتز
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت از نوع DDR4
  • حافظه داخلی: یک ترابایت هارد دیسک به همراه ۲۵۶ گیگ SSD
  • صفحه نمایش: غیر لمسی مات با اندازه ۱۵٫۶ اینچ با رزولوشن FHD|1920 *1080
  • ابعاد: ۲۲٫۹*۲۴۵٫۶*۳۶۳ میلیمتر
  • وزن: ۲۲۰۰ گرم

طراحی

در بررسی این لپ تاپ لنوو می‌بینیم که از قاب پلاستیکی ساخته شده است، طرز کار خوبی دارد و لبه‌های آن صاف و یکدست هستند. وزن پایه اجازه می‌دهد تا درب با یک دست باز شود. بعلاوه، زاویه باز شدن صفحه  ۱۸۰ درجه است و صفحه نمایش توسط حاشیه‌های باریکی احاطه می‌شود.
با بررسی لپ تاپ ideapad l340، تنها نقص آن حساسیت زیاد به اثر انگشت است که در قسمت بالای درب مشاهده شد.

لنوو مانند رقابت‌های ایسر و ایسوس، IdeaPad L340 را در یک شاسی مشکی تولید کرده و با نور صفحه کلید آبی رنگ غالب و کیفیت ساخت قابل قبول را ارائه داده است. حاشیه‌های کناری این لپ تاپ نازک نیستند، اما به اندازه کافی خوب هستند تا ظاهری مدرن به لنوو بدهند.

نمایشگر

صفحه نمایش این لپ تاپ از یک پنل ۱۵٫۶ اینچی IPS تشکیل شده و رزولوشن ۱۹۲۰x1080 پیکسل را ارائه می‌دهد. همچنین نمایشگر IdeaPad L340 همه چیزهایی را دارد که یک لپ تاپ مخصوص بازی باید داشته باشد.

در بررسی لپ تاپ ideapad L340 مشاهده شد که روشنایی به طور متوسط در میانه صفحه با ۲۵۳  سی دی در متر مکعب است که همین امر در توزیع روشنایی ۸۳٪ نیز صدق می‌کند.

طبق اندازه‌گیری‌ها، نمایشگر لپ تاپ لنوو فقط با شدت روشنایی زیر ۲۰٪ با فرکانس بسیار بالای ۲۵٫۹۱۰ هرتز شروع به سوسو زدن می‌کند. از آنجا که این مقدار بسیار زیاد است، حتی کاربران با چشمان حساس نیز در استفاده از این لپ تاپ مشکلی ندارند.

 

صفحه کلید

صفحه کلید این لپ تاپ با فشار کم و راحتی کار می‌کند که هنگام نوشتن، نوک انگشتان سطح خوبی را پیدا می‌کنند، اما کلیدهای جهت دار بالا و پایین در مقایسه با کلیدهای دیگر بسیار کوچک هستند.

با بررسی لپ تاپ lenovo l340 gaming مشخص شد که در تایپ کردن با آن احساس راحتی می‌کنید، حتی اگر کلیدهای جهت ‌دار از بقیه کلیدها کوچکتر باشند. لپ تاپ لنوو همچنین نور پس زمینه صفحه کلید تک رنگ دارد که به رنگ آبی درخشان است. روشنایی یکنواخت است و در دو مرحله تنظیم می‌شود. همچنین این یک صفحه کلید تمام اندازه با یک پد شماره استاندارد است.

صفحه لمسی

در زیر صفحه کلید یک ClickPad است که روی قاب آن قرار دارد، چیزی که هنگام استفاده از آن باعث ایجاد صدا می‌شود. به عنوان مثال، دکمه‌های ماوس فقط به فشار بیش از حد گوشه‌های پایین واکنش نشان می‌دهند و سطح آن هنگام کشیدن انگشتان و انجام حرکات کمی سرسختانه عمل می‌کند که ممکن است مورد پسند همه افراد نباشد.

ارتباطات

در بررسی لپ تاپ lenovo l340 gaming مشاهده شد که دارای یک درگاه گیگابیت اترنت و یک واحد Wi-Fi است که از استانداردها پشتیبانی می‌کند.

با این وجود، به دلیل فقدان فناوری آنتن ۲x2 MIMO،  سرعت انتقال به اندازه دستگاه‌هایی مانند HP Omen 15 نیست. سرعت انتقال این لپ تاپ برای دریافت داده فقط ۲۹۰ Mb / s و برای ارسال داده ۳۰۹ Mb / s است.

 

پردازنده

لنوو ideapad l340 را به عنوان یک لپ تاپ قدرتمند برای گیمرها ارائه می‌دهد. با این وجود، این پیکربندی بیشتر به دسته سطح ابتدایی تعلق دارد و برای اجرای روان بازی‌های مدرن کافی است.

در بررسی لپ تاپ lenovo l340 gaming مشخص شد که کاربران بدون تنظیمات گرافیکی بسیار بالا کار می‌کنند و همچنین نباید بخواهند با وضوح ۴K بازی کنند. در حالی که کارت گرافیک محدود به Nvidia GeForce GTX 1650 است، تنظیمات مختلفی برای RAM و همچنین حافظه ذخیره‌سازی وجود دارد.

در لنوو ideapad، دو نوع پردازنده را نصب می‌کند، بنابراین می‌توانید بین سه تا چهار گیگابایت حافظه ویدیویی انتخاب کنید. همچنین لنوو l340 ideapad در قلمرو یک لپ تاپ مخصوص بازی، بیش از ۶۰ FS در بازی‌های مدرن ارائه می‌دهد.

تجهیزات جانبی

خارج از جعبه، لنوو l340 ideapad فقط با خود لپ تاپ مخصوص بازی و آداپتور برق را به همراه دارد. لوازم جانبی دیگری مانند ایستگاه‌های اتصال USB Type-C، کیف‌های حمل، دستگاه‌های ورودی خارجی و سایر موارد را می‌توانید از وب ‌سایت‌های معتبر خریداری کنید.

تجهیزات داخلی

درپوش پایینی لنوو l340 ideapad پس از برداشتن تمام پیچ‌های صفحه پایه قابل جدا شدن است. به این ترتیب، کاربران به حافظه دسترسی پیدا می‌کنند. SSD نیز قابل تعویض است و همچنین می‌توانید به راحتی به فن‌ها برای تمیز کردن دسترسی پیدا کنید که این یک ویژگی مثبت است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *