از کجا مودم بخریم؟ نکات مهم خرید مودم وای فای یا همراه ارزان

از کجا مودم بخریم؟ نکات مهم خرید مودم وای فای یا همراه ارزان
  • 1400/6/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

از کجا مودم اینترنت بخریم؟ اگر قصد خرید یک مودم وای فای خانگی یا همراه ارزان قیمت دارید این سوال برای شما پیش می آید که از کجا می توانیم بهترین مودم را بخریم؟ در این مقاله قصد داریم مهمترین نکاتی که باید هنگام خرید مودم رعایت کنید را به شما عزیزان آموزش دهیم، همراه داتیس نتورک باشید.

مودم چیست؟

Modem واژه کوتاه شده عبارت Modulator-Demodulator است.

این کامپوننت سخت افزاری است که به یک کامپیوتر یا دستگاه دیگری مانند روتر یا سوئیچ اجازه می دهد تا به اینترنت متصل شود.

مودم سیگنال آنالوگ را از طریق تلفن یا سیم کابل به داده های دیجیتالی (۱ و ۰ ثانیه) تبدیل می کند یا آن را  اصطلاحا “modulates” می کند که یک کامپیوتر می تواند آن را تشخیص دهد.

به همین ترتیب ، داده های دیجیتالی را از رایانه یا دستگاه دیگر به سیگنال آنالوگ تبدیل می کند که می تواند از طریق خطوط تلفنی استاندارد ارسال شود.

انواع Modem

مودم های انواع مختلفی دارند که در اینجا به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مودم های Dial-up

اولین مودم ها “dial-up” بودند.

به این معنی که برای اتصال به یک ISP باید شماره تلفن را شماره گیری می کردند.

این مودم ها با خطوط تلفن استاندارد آنالوگ کار می کردند و از همان فرکانس های مکالمه تلفنی استفاده می کردند که حداکثر سرعت انتقال اطلاعات آنها به ۵۶ کیلوبیت بر ثانیه محدود می شد.

Modem های دایال آپ نیاز به استفاده کامل از خط تلفن محلی داشتند ، به این معنی که تماس های صوتی باعث قطع اتصال اینترنت می شد.

مودم ۴G و ۵G

با گسترش شبکه های موبایلی و راه اندازی سرویس های ۴G و ۵G و TD-LTE اکنون دیگر می توان به جرئت گفت سراسر کشور در پوشش اینترنت قرار دارد و برای اتصال به شبکه جهانی وب کافی است یک مودم با قابلیت ارسال و دریافت از طریق شبکه های موبایلی خریداری کنید.

مودم های ۴G و ۴٫۵G و ۵G و … در مدل های مختلف تولید و عرضه شده اند از انواع رومیزی تا مودم های جیبی و همراه که کاربر با توجه به شرایط خودش باید از بین آن ها انتخاب کند.

مثلا اگر برای استفاده در منزل می خواهید مودم تهیه کنید و سرویس ADSL/VDSL در منطقه شما پوشش ندارد به راحتی می توانید یک مودم رومیزی و دسکتاپ ۴G یا ۵G یا TD-LTE تهیه کنید و پس از خریداری بسته به اینترنت متصل شوید، اگر قرار نیست مودم را جا به جا کنید پس مودم های ثابت برای شما بهتر است زیرا هم ارزان تر است هم آنت دهی بهتری دارد.

اما اگر می خواهید به هرکجا سفر کردید اینترنت داشته باشید می توانید مودم های جیبی و همراه تهیه کنید.

مودم TD-LTE

Modem های ۴G LTE فناوری مورد نظر را در دستگاه های قابل حمل و همراه ارائه می دهند که می توان به گوشی های هوشمند نوین و مودم های اختصاصی اشاره کرد.

اما فناوری TD-LTE در حقیقت نسخه ثابت از فناوری LTE به شمار می رود و فقط با بهره گیری از مودم های اختصاصی قابل استفاده است.

فناوری TD-LTE توسط باند فرکانس ۲۰ مگاهرتز ارسال و دریافت می شود.

مودم های ADSL

مودم های مدرن معمولا مودم های DSL یا کابل هستند که دستگاه های “broadband” محسوب می شوند.

مودم های DSL از خطوط تلفن استاندارد کار می کنند ، اما از محدوده فرکانس وسیع تری استفاده می کنند.

این امر می تواند نرخ انتقال داده بالاتر از Modem های dial-up را فراهم کند و آنها را قادر به مداخله در تماس های تلفنی نمی کند.

مودم ADSL با استفاده از پورت تلفن یا همان RJ-11 به شبکه تلفن و در نهایت ISP (سرویس دهنده اینترنت) متصل شده و پس از تایید اطلاعات پیکربندی، شرایط لازم برای اتصال به اینترنت را ایجاد می کند.

انتقال داده های تحت شبکه از دو طریق سیمی با بهره گیری از پورت LAN یا همان RJ-45 و وایرلس به وسیله فناوری WiFi صورت می پذیرد.

مودم های VDSL

نحوه کار مودم VDSL شباهت فراوانی با مودم های ADSL دارند.

با این تفاوت که مسیر انتقال داده ها از ISP به منزل یا محل کار شما با استفاده از فناوری فیبر نوری انجام می شود.

در نتیجه پهنای باند و سرعت ارتباط تحت شبکه به مراتب بیشتر از فناوری ADSL است.

فناوری VDSL به دلیل عدم پشتیبانی و پوشش دهی مناسب در سراسر کشور، به فراموشی سپرده شد.

وقتی برای خرید مودم به فروشگاه های اینترنتی مثل داتیس نتورک مراجعه می کنید با انواع مختلفی از مودم ها مواجه می شوید که هرکدام برند و مودم و مشخصات خاصی دارند و شاید تشخیص اینکه کدام برای شما مناسب است کمی سخت باشد بنابراین لازم است درباره این موضوع اطلاعات خود را ارتقا دهید.

برندهای مختلف داخلی و خارجی مودم تولید می کنند از تی پی لینک و دی لینک و هواوی گرفته تا برند های معتبر داخلی همگی مودم های با کیفیتی تولید می کنند که استفاده از آن ها برای اتصال به اینترنت باعث محبوبیت آنها شده است.

در اولین نگاه بخش مشخصات فنی مودم ها را می بینیم که پر از اصطلاحات تخصصی و گنگ است که لازم نیست همه آن ها را بلد باشیم تا مودم مناسب خود را خریداری کنیم. بلکه باید بدانیم کدام ویژگی ها در خرید ما تاثیر گذار است. به عنوان مثال اگر قرار است مودم جیبی همراه تهیه کنید باید دقت کنید مودم مورد نظر باتری داشته باشد زیرا طبیعتا در خیابان تامین برق دستگاه امکان پذیر نخواهد بود.

با اگر در منطقه شما سرویس ADSL پشتیبانی نمی شود باید مواظب باشید اشتباها مودم با فناوری ای دی اس ال نخرید و به سمت انتخاب بهترین مودم ۴G و ۵G بروید که از اینترنت اپراتورهای داخلی پشتیبانی کند بروید.

بنابراین در ادامه مقاله قرار است به شما نکاتی را بگوییم که با رعایت آن ها می توانید مطمئن شوید خرید خوبی خواهید داشت.

از کجا مودم بخریم؟

برای ایتکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید لازم است از مراکز معتبر اقدام به سفارش مودم اینترنت کنید زیرا مودم های متفرقه و بی کیفیت با قیمت های ارزان خرید و فروش می شود و شما با خرید این مدل ها عملا پول خود را دور ریخته اید. به همین دلیل توصیه می کنیم حتما و حتما تنها از مراکز معتبر اقدام به خریداری مودم کنید.

هم اکنون میتوانید در فروشگاه آنلاین داتیس نتورک به آدرس Datisnetwork.com جدیدترین و بهترین مودم های اینترنت خانگی وای فای و همراه جیبی را مشاهده کنید و به سادگی سفارش دهید و در سراسر کشور درب منزل تحویل بگیرید.

داتیس نتورک دارای نماد اعتماد الکترونیک می باشد و تنها مودم های اصل و معتبر را برای فروش موجود می کند. برای سفارش به لینک “ خرید آنلاین مودم ” مراجعه کنید.

نکات مهم هنگام خرید مودم اینترنت

توصیه می کنیم حتما هنگام خرید به نکاتی که در این بخش اشاره می کنیم توجه کنید زیرا خرید بهتر در گرو دقت در مشخصات محصول است و در صورتی که به این موارد مسلط شوید این توان را خواهید داشت که بهترین مودم را با کمترین قیمت پیدا کنید و بخرید.

  • قابل حمل یا ثابت بودن مودم
  • برند سازنده مودم
  • تعداد پورت و آنتن بی سیم
  • پشتیبانی مودم از فناوری ارتباطی
  • امنیت مودم
  • دارا بودن رابط کاربری تحت وب برای مدیریت
  • قیمت مودم

جمع بندی

برای خرید بهترین مودم اینترنت باید حتما قبل از خرید مدل های مختلف را بررسی کنید و نکات مهم را در نظر بگیرید زیرا پس از خرید در صورتی که انتخاب شما اشتباه باشد مجبور به هزینه مجدد می شوید.

برای خرید آنلاین مودم می توانید از فروشگاه داتیس نتورک (www.datisnetwork.com) اقدام به سفارش کنید. داتیس نتورک نماد اعتماد الکترونیک دارد و تضمین می کند محصول باکیفیت و با تضمین اصالت برای هموطنان عزیز ارسال می کند.

توصیه می کنیم حتما قبل از خرید این نکات را در نظر داشته باشید زیرا اگر انتخاب اشتباهی داشته باشید طبیعتا مجبور هستید مجدد هزینه کنید. امیدواریم این مقاله مفید بوده باشد.

برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان داتیس نتورک با شماره تماس ۰۲۱۶۵۳۶۱۹۱۵ ارتباط برقرار کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *