انواع ویزای کاری و فریلنسری کانادا

انواع ویزای کاری و فریلنسری کانادا
  • 1400/6/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

ویزای خوداشتغالی کانادا self employment visa

برنامه خود اشتغالی کشور کانادا به افرادی تعلق می‌گیرد که پیش از این، سابقه ای مرتبط با فعالیت های ورزشی و هنری و فرهنگی داشته باشند. افرادی که از طریق ویزای خود اشتغالی به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند، باید توانایی این را داشته باشند که حداقل برای خودشان ایجاد شغل نمایند. همچنین بیشتر فعالیت‌های این افراد باید پیرامون فعالیت ‌های ورزشی، هنری و فرهنگی باشد.

ویزای خود اشتغالی را می توان یک نوع از ویزای کاری به حساب آورد. افراد با ارائه مستندات و مدارک مرتبط با سابقه ورزشی، هنری و فرهنگی خود، می‌توانند اقدامات لازم را برای مهاجرت به کشورهای کانادا انجام دهند. فردی که قصد مهاجرت از طریق ویزای خود اشتغالی را دارد، باید اداره ی مهاجرت کانادا را قانع کند که فردی توانمند و بااستعداد است و سابقه ی کاری کافی را نیز در این زمینه دارد.

نکته ی مهم در این زمینه این است که اداره ی مهاجرت کانادا باید از سودآور بودن کسب وکار شما و تمکن مالیتان نیز اطمینان داشته باشد. این روش معمولاً یکی از مسیرهای آسان مهاجرت به کشور کانادا محسوب میشود و افراد زیادی که در حوزه های ورزشی، هنری و فرهنگی فعالیت می کنند، میتوانند از این مسیر استفاده نمایند.

مهاجرت هنرمندان از طریق ویزای خود اشتغالی

کانادا به عنوان یک کشور که به جنبه های مختلف فرهنگی خود اهمیت میدهد، سالانه مهاجران زیادی را می پذیرد. این کشور فرهنگها و هنرمندان مختلفی را در خود جای میدهد. بسیاری از شهرهای در کانادا مثل تورنتو، مونترال، اتاوا، ونکوور و وینیپگ به عنوان یک مقصد خوب برای هنرمندانی که قصد مهاجرت از طریق ویزای خود اشتغالی را دارند، محسوب میشود.

فعالیتهای هنری و فرهنگی مناسب برای ویزای خود اشتغالی

حوزه های هنری و فرهنگی مختلفی هستند که از آن طریق میتوانید با استفاده از ویزای خود اشتغالی، به کشور کانادا مهاجرت نمایید. از پرطرفدارترین و بهترین رشته های هنری و فرهنگی میتوان به نقاشی، رقص، روزنامه نگاری، نویسندگی، موسیقی، طراحی، مجسمه سازی، هنرهای تجسمی، نوازندگی و صنعت گری اشاره نمود.

به طور کلی باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای مهاجرت از طریق ویزای خود اشتغالی باید در رشته های هنری و فرهنگی گفته شده تسلط و سابقه ی کافی را داشته باشید تا بتوانید از این برنامه ی مهاجرتی به خوبی استفاده نمایید. در این برنامه ی مهاجرتی، سیستم رتبه بندی CRS تعریف میشود. در این سیستم معیارهای مختلفی مدنظر قرار میگیرد و بر آن اساس افراد متقاضی با یکدیگر در رقابت قرار میگیرند. هر چه در این سیستم امتیاز بالاتری کسب نمایید، شانس بیشتری برای اخذ ویزای خود اشتغالی دارید.

چه عواملی بر امتیاز CRS تاثیر میگذارند؟

در این سیستم امیازدهی عوامل و فاکتورهای مختلفی هستند که اداره ی مهاجرت کانادا آنها را در نظر میگیرد. یکی از این فاکتورها سن فرد متقاضی است. افراد جوان تر شانس بیشتری برای اخذ ویزای خود اشتغالی هنری و فرهنگی دارند؛ به این دلیل که افراد جوان تر می توانند با انرژی بیشتر و در مدت زمان طولانی تری فعالیت داشته باشند و باعث پیشرفت اقتصادی و فرهنگی کانادا شوند.

یکی از مهمترین امتیازها، سابقه کار است. هر چه شما سابقه کار بیشتری داشته باشید و آموزش های حرفه ای تری دیده باشید، شانس شما برای اخذ ویزای خود اشتغالی بالاتر میرود. اگر دستاوردی بین المللی در حوزه فعالیت خود داشته باشید، به عنوان یک عامل پیش برنده میتواند در این روند تاثیرگذار باشد. سطح تحصیلات نیز یکی دیگر از عوامل مهم در راستای مهاجرت از طریق ویزای خود اشتغالی است. اگر سن متقاضی پایین باشد یا سابقه کار بالایی نداشته باشد، میتواند از طریق سطح تحصیلات و یادگیری زبان انگلیسی و فرانسوی، روند مهاجرت خود را از طریق این ویزا، آسان تر نماید.

کانادا کشوری بزرگ است و مردم با فرهنگ ها و گرایش های گوناگونی در آن زندگی می کنند. این مسئله می تواند زندگی در این کشور را برای مهاجران آسان تر نماید. اما مسئله ای که برای این افراد مطرح میشود، سازگاری و دوام آوردن در کشور جدید است. سازگاری نیز یکی دیگر از عواملی است که اداره مهاجرت کانادا، در زمان بررسی مدارک شما برای صدور ویزای خود اشتغالی در نظر میگیرد. البته این مسئله در صورتی قابل بررسی است که شما یا همسرتان پیش از این مدتی را در کانادا زندگی کرده باشید و با شرایط زندگی در این کشور آشنایی داشته باشید.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای خود اشتغالی

ویزای خود اشتغالی کانادا یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به کشور کانادا است. این روش در مقایسه با روش های دیگر مثل کارآفرینی نیز، مزایای زیادی دارد. یکی از مهم ترین این مزایا این است که شما هنگامی که برای اخذ این ویزا اقدام می کنید، نیازی نیست چیزی به عنوان پیش شرط پرداخت نمایید. البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که در مهاجرت از طریق ویزای خوداشتغالی نیز باید تمکن مالی مناسبی داشته باشید و از پس هزینه های خود، همسر و فرزندانتان برآیید.

یکی از نکات مثبت ویزای خود اشتغالی این است که گزینه های مختلفی برای انتخاب دارید. به عنوان مثال میتوانید اگر اکنون در رشته نقاشی فعالیت می کنید، در رشته  هنری دیگری مانند عکاسی به فعالیت بپردازید و از آن طریق اقدام به اخذ ویزا نمایید.

البته باید این نکته را در نظر بگیرید که باید در رشته دوم نیز مهارت و سابقه کار کافی را داشته باشید. از دیگر مزایای ویزای خود اشتغالی سابقه کاری است. در واقع سابقه کاری مرتبط میتواند به عنوان یک عامل پیش برنده روند مهاجرت شما را آسان تر کند و سرعت بخشد. شما می توانید با کسب امتیاز بالاتر، شانس بیشتری برای دریافت ویزای خود اشتغالی داشته باشید.

بسیاری از افراد ترجیح میدهند تا در زمان مهاجرت، همراه با خانواده خود باشند و آنها را با خود ببرند. یکی از مزایای ویزای خود اشتغالی این است که شما میتوانید از آن طریق، همسر و فرزند زیر ۲۱ سال خود را به همراه ببرید و در شرایط بهتری پس از مهاجرت زندگی کنید. اما باید پیش از آن از تمکن مالی و شرایط خود پیش از مهاجرت، اطمینان حاصل نمایید.

مشاغل پرتقاضای فریلنسری در کانادا

مشاغلی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، با توجه به سازمان و شرکت مورد نظر و یا خواسته‌ی خود شخص، هم می‌توان به صورت دور‌کاری انجام شود و هم ممکن است شرکتی این مشاغل را به صورت حضوری نیاز داشته باشد و فرد را به صورت حضوری استخدام نماید. پس با توجه به نیاز شرکت‌ها و علاقه‌ی خود فرد کار کردن در این حوزه‌ها متفاوت است.

نکته‌ی مهم این است که این مشاغل فریلنسری در کانادا را می‌توان به صورت آنلاین و به شکل دور‌کاری نیز انجام داد.

  • توسعه دهنده‌ی نرم افزار
  • طراح و برنامه نویس سایت
  • مترجمی
  • تحلیلگران داده
  • طراحی گرافیک
  • حسابداری
  • تدریس آنلاین
  • ویراستاری
  • مربی ورزشی و موسیقی
  • ویرایش و تولید محتوا
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • دیجیتال مارکتینگ
  • نویسنده‌ی مقاله
  • مشاوره آنلاین
  • ادیتور عکس و فیلم

سیستم اکسپرس اینتری کانادا از سال ابتدای سال ۲۰۱۵ آغاز شده است و یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به کانادا است. قبل از تصویب این سیستم، متقاضیان باید از روش های دیگر مثل نیروی متخصص فدرال برای مهاجرت اقدام می کردند که در آن ابهامات زیادی وجود داشت و لازم بود تا زمانی طولانی صبر کنند تا نتیجه بگیرند.

اما، سیستم اکسپرس اینتری کانادا، همانطور که از نامش پیداست، سریعترین روش ممکن برای اخذ اقامت دائم کانادا است. شما می توانید با صرف کمترین هزینه و زمان و با استفاده از یکی از انواع روش های سیستم اکسپرس اینتری، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

سوال، اگر اینطور است، چرا همه به جای استفاده از سیستم اکسپرس اینتری، از روش های دیگری استفاده می کنند؟ پاسخ، شرایط اولیه خاص و سخت تری است که متقاضیان برای اقدام لازم دارند. در ادامه نوشتار به بررسی جزییات بیشتر این اولیه ها می پردازیم.

برنامه های سیستم اینتری کانادا

از طریق سیستم اکسپرس اینتری، به یکی از چهار برنامه زیر می توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید:

  1. برنامه فدرال اسکیل ورکر (Federal Skilled Worker Program)
  2. برنامه فدرال اسکیل ترید (Federal Skilled Trade Program)
  3. برنامه تجربه کار کانادایی (Canadian Experienced Class)
  4. برنامه های استانی (Provincial Nominee Program)

پیش نیازهای لازم برای سیستم اخذ ویزای کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری

  • مدارک تحصیلی شما باید معادلسازی با سیستم آموزشی کانادا شوند.
  • داشتن حداقل یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسه که در زیر نام برده شده است. توجه کنید که بدون آن نمی توانید هیچ درخواستی را ثبت کنید:
  1. IELTS
  2. CELPIP
  3. TEF
  4. TCF

مراحل لازم برای دریافت ویزای کانادا در سیستم اکسپرس اینتری

در مرحله اول، بایستی فرم های اولیه را سایت اداره مهاجرت کانادا پر نمایید. این فرم ها نشان دهنده علاقه مندی شما به استفاده از سیستم اکسپرس اینتری کانادا است که در آن ها اطلاعات شخصی شما شامل، سن، مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسه، مدارک تحصیلی و سوابق کاری شما بایستی بصورت آنلاین در وبسایت اداره مهاجرت کانادا وارد شوند.

به این مرحله Expression of interest گفته می شود. هرکدام از مواردی که اشاره شد، امتیاز مخصوص به خود را دارند و در مجموع امتیاز کل شما را رقم می زنند. بدیهی است که این امتیازها با توجه به شرایط هر فرد، متفاوت است؛ اما، برای استفاده از سیستم اکسپرس اینتری کانادا، حداقل هایی هم وجود دارد! یعنی امتیاز شما برای ورود به این سیستم بایستی، به کف امتیاز لازم برای ورود به سیستم اکسپرس اینتری برسد. در ادامه نوشتار، امتیازبندی بخش های مختف را بررسی خواهیم کرد.

در سازمان مهاجرتی SEP Immigration تمامی خدمات و سرویس‌های مربوط به ویزا، اقامت، سیتیزنشیپ، پناهندگی و دادگاه‌های تجدیدنظر به صورت کاملا حرفه‌ای ارائه می‌شود.

مطمئنا بزرگترین دغدغه‌ی افراد قبل از شروع کار با هر دفتر و سازمان مهاجرتی، اطمینان از رسمی بودن و مجوز‌دار بودن آن سازمان است. ما با افتخار دارای مجوز رسمی از شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاورین مهاجرت کانادا هستیم.

تمامی سعی ما در تیم SEP Immigration دادن اطلاعات دقیق، به روز و تخصصی به شما عزیزان می‌باشد. ما در این سازمان مهاجرتی همواره سعی می‌کنیم تمام شرایط شما را بررسی کرده و سپس بر اساس آن راهکارهای مهاجرتی مناسب را اعلام کنیم.

همراه شما در مسیر موفقیت هستیم!

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *