شناسه اپل (Apple ID) چیست؟ هر چیزی که باید در مورد آن بدانید.

شناسه اپل (Apple ID) چیست؟ هر چیزی که باید در مورد آن بدانید.
  • 1400/6/4
  • ملیکا امامی
  • 4

شناسه اپل (Apple ID) چیست؟ هر چیزی که باید در مورد آن بدانید.

 

چگونه می‌توانیم یک کارت شناسایی یا Apple ID آیفون ایجاد کنیم؟

ایجاد Apple ID می‌تواند هنگام راه‌اندازی یک دستگاه جدید با استفاده از گزینه‌ی بازگردانی رمز عبور یا فاقد کارت اعتباری اپل و بعد از مراحل لازم راه‌اندازی انجام شود، همچنین این کار می‌تواند در فروشگاه App Store روی یک دستگاه آی پد و یا یک دستگاه مک انجام شود.

ساخت یک کارت شناسایی اپل یا Apple ID بر روی یک کامپیوتر شخصی و در وب امکان پذیر است، بنابراین اساسا شما می‌توانید یک شناسه اپل (Apple ID) را روی هر یک از دستگاه‌های خود بسازید.

 

آیا ما واقعاً به یک شناسه اپل (Apple ID) نیاز داریم؟

بله، اگر از یک دستگاه اپل و یا سرویس اپل مانند Apple TV یا Apple Music استفاده می‌کنید، شما به یک کارت شناسایی اپل (Apple ID) نیاز دارید.

در یک دستگاه اپل، داشتن یک شناسه اپل (Apple ID) به شما اجازه می‌دهد تا به iCloud، ردیابی و حفاظت از آیفون خود با پیدا کردن تنظیمات همگام‌ سازی من دسترسی داشته باشید، اگر شما بیش از یک دستگاه اپل داشته باشید، می‌توانید خرید برنامه‌های کاربردی را با App Store انجام دهید، عکس‌ها را با iCloud همگام سازی کنید و دیگر موارد.

یک شناسه اپل (Apple ID) که به یک دستگاه اپل متصل است برای شما و دستگاه شما بسیار کاربردی و ارزشمند است، به صورتی که اگر دستگاه شما گم و یا دزدیده‌ شود می‌توان آن را با برنامه‌ی پیدا کردن من یا Find My پیدا کرد. یک ویژگی به نام Activation Lock که به شناسه اپل (Apple ID) متصل است، به صورتی عمل می‌کند که شخصی که گوشی آیفون شما را دزدیده است، نمی‌تواند در گوشی یک حساب جدید ایجاد کند و از آن استفاده کند و این ویژگی آن را بی فایده نشان می‌دهد.

 

اگر گذرواژه شناسه اپل (Apple ID) خود را فراموش کردم، چه کنم؟

اگر گذرواژه شناسه اپل خود را فراموش کردید، می‌توانید از مشخصه رمز عبور فراموش ‌شده در آیفون، آی پد، مک و یا وب برای برگرداندن گذرواژه استفاده کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که شناسه اپل شما با تکرار دفعات زیاد برای تلاش‌های ورود به سیستم قفل شود، اما اپل برای باز کردن آن یک فرآیند دارد.

 

آیا می‌توانم چند کارت شناسایی اپل داشته باشم؟

می‌توانید چندین شناسه اپل ایجاد کنید، اما بهترین راه استفاده از یک حساب است. اگر می‌خواهید همه سرویس‌های اپل شما به درستی کار کنند و دستگاه‌های خود را با هم هماهنگ کنید، باید مطمئن شوید که از یک شناسه اپل در هر سیستمی که می‌خواهید استفاده کنید.

 

شناسه اپل (Apple ID) برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

شناسه اپل شما دروازه ورود به دستگاه اپل شما است و این شناسه و حسابی است که برای تمامی خدمات و دستگاه‌های اپل شما استفاده می‌شود. ما تعدادی از روش‌های استفاده از شناسه اپل را در پایین فهرست کرده‌ایم.

  • هنگامی که خدمات iCloud فعال می‌شود، همگام سازی محتوا مانند مخاطبین، عکس‌ها، فایل‌ها، پیام‌ها، پشتیبان گیری و موارد دیگر نیز فعال می‌شوند.
  • پیدا کردن یک دستگاه اپل گم شده یا دزدیده شده با Find My.
  • ساخت برنامه‌های خرید App Store.
  • انجام خریدهای فروشگاه Apple.
  • استفاده از خدماتی مانند Apple Music ، Apple Arcade و Apple TV+.
  • فعال سازی قفل به طوری که اگر یک دستگاه به سرقت رفته باشد، نتوان از آن استفاده کنند.

 

برای دریافت شناسه اپل (Apple ID) باید چند سال داشته باشید؟

در ایالات‌ متحده، حداقل نیاز به سن برای دریافت یک شناسه اپل مستقل ۱۳ سال می‌باشد. کودکانی که کوچک‌تر هستند نیز می‌توانند یک کارت اعتباری اپل برای دستگاه‌های اپل داشته باشند، اما Apple ID باید با استفاده از Family Sharing تنظیم شود تا والدین بتواند بر فعالیت کودک خود نظارت داشته باشد.

کودکان باید بخشی از گروه تقسیم خانواده (Family Sharing) باقی بمانند تا اینکه ۱۳ ساله شوند و هیچ گزینه‌ای برای داشتن یک شناسه اپل مستقل برای یک کودک وجود ندارد. توجه داشته باشید که محدوده سنی بر اساس کشور و منطقه فرق می‌کند.

 

چگونه می‌توانم شناسه اپل (Apple ID) خود را ایمن کنم؟

شناسه اپل شما درگاه بسیاری از اطلاعات شخصی در مورد شما است، چرا که این سیستم برای دسترسی به همه موارد ذخیره ‌شده در ابر از اطلاعات خرید گرفته تا عکس‌ها استفاده می‌شود. ایده خوبی است که با سیستم تأیید صحت دو مرحله‌ای اپل، یک لایه امنیتی اضافی به حساب خود اضافه کنید.

در تأیید صحت دو مرحله‌ای از یکی از دستگاه‌های اپل یا شماره تلفن شما برای تأیید هویت شما استفاده می‌شود، همچنین شما تا قبل از اینکه اجازه داشته باشید در حساب خود تغییراتی ایجاد کنید، وارد iCloud می‌شوید یا از یک دستگاه جدید خریدهای App Store یا iTunes را انجام دهید.

این ویژگی همچنین شامل یک کلید بازیابی برای نگهداری است که به شما امکان می‌دهد در صورت گم شدن گذرواژه یا دستگاه اپل خود به شناسه اپل خود دسترسی پیدا کنید. بهتر است که این کد را در یک مکان امن قرار دهید، چرا که اغلب هیچ راهی برای بازیابی شناسه اپل که کلید بازیابی موجود و هیچ رمز عبوری برای آن داشته باشد، وجود ندارد.

هنگامی که یک کارت شناسایی اپل ایجاد می‌کنید، خوب است که از یک گذرواژه امن و ایمن استفاده کنید که ترکیبی از حروف، اعداد و علائم را بکار می‌برد و برای سایت‌های دیگر استفاده نمی‌شود و همچنین باید به سراغ انتخاب سوالاتی امنیتی بروید که حدس زدن آنها دشوار است.

اپل اطلاعات شناسه اپل را درخواست نمی‌کند، بنابراین هرگز اطلاعات شناسه اپل (Apple ID) را در اختیار هر کسی از جمله دوستان و اعضای خانواده قرار ندهید. اپل همچنین هرگز از کلمه عبور، پرسش امنیتی، کدها، یا کلیدهای بازیابی استفاده نخواهد کرد، که باید به خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید که هرگز دچار هیچگونه کلاهبرداری فیشینگ نمی‌شوید.

 

آیا می‌توانم حساب کاربری و اطلاعات شناسه اپل خود را حذف کنم؟

اگر دیگر از شناسه اپل (Apple ID) خود استفاده نمی‌کنید و یا اگر می‌خواهید شرکت دستگاه تلفن همراه خود را با یک شرکت دیگر تعویض کنید، می‌توانید شناسه اپل خود را حذف کنید. به صورتی می‌توان گفت، اگر نمی‌خواهید اپل اطلاعاتی در مورد شما داشته باشد، می‌توانید آن را حذف کنید.

حذف یک حساب کاربری اپل و داده‌های مرتبط آن یک مشکل بزرگ است و اگر می‌خواهید با استفاده از دستگاه‌های اپل ادامه دهید، نباید این کار را انجام دهید. حساب‌هایی که حذف می‌شوند را نمی‌توان دوباره باز یا دوباره فعال کرد و حذف یک حساب، دسترسی به عکس‌ها، حساب‌های iMessage، همه خدمات اپل از جمله iCloud، فروشگاه اپل، همه محتویات iCloud و دیگر موارد را منع می‌کند.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. ازشما بابت کمک رسانی به کاربران وهمچنین تلاش برای امنین اطلاعات شخصی کاربران تشکرمیگنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *