معرفی کامل هندهول کامپوزیت

معرفی کامل هندهول کامپوزیت
  • 1400/6/15
  • علی رفیعی
  • 0

در راستای اطلاع رسانی در رابطه با دریچه کامپوزیت بر آن شدیم تا در این قسمت بیشتر در رابطه با هندهول توضیح داده و به تفاوت آن با منهول ها بپردازیم. منهول ها در سیستم های آب و فاضلاب و نفت و پتروشیمی برای ایجاد دسترسی مناسب جهت حفظ و نگهداری سیستم و تجهیزات استفاده می شود. از منهول ها اغلب به عنوان نقطه دسترسی برای خدمات عمومی زیرزمینی مورد استفاده قرار می گیرند که امکان بازرسی، تعمیر و نگهداری و ارتقاء سیستم را فراهم می کنند. اکثر خدمات زیرزمینی دارای منهول هایی از جمله آب، فاضلاب، تلفن، برق، زهکشی، گرمایش منطقه ای و گاز  و.. دارای منهول و در سالهای اخیر دریچه منهول کامپوزیت است.

منهول ها عموماً در مناطق شهری، خیابان ها و گاهی زیر پیاده روها یافت می شوند و حتما آنها را دیده اید. در مناطق روستایی و توسعه نیافته، خدمات مانند تلفن و برق معمولاً به جای زیر زمینی روی ستون های برق و یا حتی دکل ها انجام می شود. کاربرد هندهول ها نیز شباهت زیادی به منهول ها دارد با این تفاوت که فضایی که در اختیار کارشناسان قرار می گیرد تا به تجهیزات دسترسی پیدا کنند در منهول ها به اندازه یک انسان بالغ است اما در هندهول ها همانگونه که از نام آنها مشخص می باشد به اندازه یک دست ایجاد دسترسی می کنند.

هندهول کامپوزیت

دریچه منهول و هندهول

بیان شد که هندهول و منهول ها فضایی را ایجاد می کنند تا به سیستم های زیرزمینی دسترسی آسان تری داشته باشیم. حال ممکن است این حفره ها در مکان هایی قرار داشته باشند که خطر ایجاد سقوط داخل آنها وجود داشته باشد برای مثال در سطح بزرگراه ها یا داخل پیاده رو ها از این روی نیاز به دریچه منهول یا هندهول احساس می شود تا از سقوط اشیا داخل حفره های زیرزمینی جلوگیری شود. چگونگی ساخت و جنس دریچه های منهول و هندهول اهمیت زیادی دارد زیرا باید ویژگی هایی مانند مقاوت بالا در برابر خوردگی، ضد سرقت بودن و… را داشته باشد تا در محیط های گوناگون و شرایط آب و هوایی و فشار زیاد دچار آسیب نشود. حضور دریچه های هندهول و منهول کامپوزیتی باعث شد تا با ایجاد مزایای متعدد سایر متریال های دریچه کم کم از بازار کنار رفته و دریچه های منهول جای آنها را بگیرند در ادامه به این مزایا اشاره می کنیم.

هندهول

مزایای دریچه های منهول و هندهول کامپوزیت

مقاومت در برابر خوردگی: مواد کامپوزیتی در برابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و در اثر تماس مداوم با عوامل جوی دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند.

عایق بندی الکتریکی: دریچه های ساخته شده از مواد کامپوزیت به خصوص برای نصب در محل های عابر پیاده مناسب می باشند زیرا این دریچه ها عابرین پیاده را به خصوص در محیط های مرطوب محافظت می کنند.

سبکی و قابلیت حمل: وزن دریچه های کامپوزیتی ۷۰% کمتر از وزن دریچه های چدنی می باشدلذا قابلیت حمل و نصب آسانی دارند که این امر منجر به صرفه جویی در هزینه های مربوط به نیروی انسانی و ابزارآلات و کاهش صدمات در طول نصب و راه اندازی و تعمیر و نگهداری می شود.

کاهش صدا: از دیگر مزایای استفاده از دریچه های منهول کامپوزیتی در مقایسه با دریچه های منهول چدنی، کاهش صدا در محیط های ترافیکی و محل عبور عابرین پیاده است.

کنترل بو: سیستم های فاضلاب و جمع آوری می توانند مشکلات قابل توجهی با سولفید هیدروژن(H2S) و دیگر بوها داشته باشند.

سازگار با محیط زیست: تولید دریچه ها از مواد کامپوزیت کاهش قابل توجه انتشار CO2را در مقایسه با دریچه های چدنی تضمین می کند.

ضد سرقت: ارزش آهن غراضه به طور فزاینده ای رو به افزایش است و در نتیجه تعداد سارقان این دریچه ها نیزروزبه روز به افزایش می یابداز این رو هر روز تعداد دریچه هایی که دزدیده شده اند تا به فروش رسیده و ذوب شوندنیز روبه افزایش است.

دریچه هندهول کامپوزیت

آب صنعت، تولیدکننده هندهول و منهول های کامپوزیتی در ایران

با وجود آن که بر متخصصان روش است که در حال حاضر متریال های کامپوزیتی از نظر کیفیت، هزینه و مقاومت بهتر از سایر همنظیران خود عمل کرده اند با این وجود نباید از یاد برد که همواره تولیدکننده معتبر است که با تولید کالاها با استانداردهای جهانی سبب کسب اعتماد می شود. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع محصولات مرتبط با نفت، گاز پتروشیمی و… با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در ایران هستید از وب سایت آب صنعت تهران دیدن کرده یا با استفاده از راه های ذکر شده از مشاوره رایگان این مجموعه استفاده نمایید:

آدرس وب سایت آب صنعت تهران: https://www.absanatco.com/

شماره تلفن آب صنعت: ۰۲۱۲۲۵۵۳۹۵۵

آدرس آب صنعت تهران: تهـران، پـاسـداران، بــرج سفیـد، طبقه ۷، واحـد ۷۰۸

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *