نحوه نصب ویندوز ۱۱ + راهنمای گام به گام

نحوه نصب ویندوز ۱۱ + راهنمای گام به گام
  • 1400/6/27
  • ملیکا امامی
  • 0

نحوه نصب ویندوز ۱۱ + راهنمای گام به گام

ویندوز ۱۱ آخرین نسخه مهمی است که مایکروسافت قصد دارد تا قبل از پایان سال برای دستگاه های سازگار و جدید عرضه کند. به عنوان بخشی از فرآیند توسعه، شرکت اکنون در حال ارائه فایل ایزو از طریق برنامه داخلی ویندوز است که می‌توانید از آن برای نصب تمیز و یا ارتقا مکان یاب استفاده کنید.

در حال حاضر پیش نمایش Windows 11 Insider  برای کاربران موجود می‌باشد، در اینجا چگونگی به دست آوردن آن را مشاهده می‌کنید.

پیش نمایش ویندوز ۱۱ در حال حاضر در دسترس کاربران قرار دارد، اگر شما به اندازه کافی شجاع هستید که دانلود اولین ساخت پیش ‌نمایش آن را امتحان کنید، می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید و آن را نصب کنید. مایکروسافت به تازگی ویندوز ۱۱ را در برنامه Windows Insiders برای همه منتشر کرد و به شما فرصت داد تا نگاهی اولیه به نسل بعدی ویندوز داشته باشید، اما تنها در صورتی که مایل باشید که ریسک نصب یک سیستم ‌عامل ناتمام را بپذیرید.

اگر این ریسک را می‌پذیرید، یک پست وبلاگ جدید نشان می‌دهد که تعداد زیادی ویژگی جدید ویندوز ۱۱ از جمله منوی استارت آپ، نوار وظیفه و مرکز اعلانات و یک صدای راه‌اندازی جدید در حال حاضر در این پیش ‌نمایش برای Windows Insiders وجود دارد. با این حال هنوز از ویژگی‌های کامل فاصله دارد: ادغام بزرگ تیم‌های مایکروسافت در گپ و همچنین برنامه‌های اندروید ۱۱ ویندوز و بسیاری از تغییرات طراحی هنوز وجود ندارد. به علاوه شما احتمالا با برخی از مشکلات روبرو خواهید شد.

اگر شما خواستار درک بهتری از آنچه پیش از ورود به نسخه پیش نمایش Windows 11 Insider هستید باید با لیست مشکلات شناخته شده مایکروسافت از جمله تنظیم نشدن حالت در صفحه باتری و پاور و یا ظاهر شدن یک چشمک سبز هنگام راه اندازی برنامه تنظیمات، آشنا شوید.

 

بررسی کنید که رایانه شما دارای شرایط سخت افزاری است

اگر کامپیوتر شما در نهایت واجد شرایط برای ارتقای ویندوز ۱۱ نباشد، انجام این مراحل هیچ فایده‌ای ندارد. در حالی که اکثر نرم ‌افزارهای موجود در ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهند شد، اما این مورد برای همه دستگاه‌ها صدق نمی‌کند.

دلیل آن این است که مایکروسافت نیازمندی‌های سخت ‌افزاری را برای ویندوز ۱۱ به روز کرده ‌است. این تعداد زیادی از سخت‌افزار قدیمی‌تر را شامل می‌شود، از جمله کامپیوترهای خانگی از سال ۲۰۱۸ یا قبل‌تر.

مایکروسافت پیاده‌ سازی سخت ‌افزار را هنگامی که ساخت اولیه در کانال Dev موجود بود اجرا نکرد، اما حالا آن یک بتای رسمی است.

بررسی کنید که آیا سیستم شما می‌تواند از آن پشتیبانی کند یا خیر. در اینجا سیستم مورد نیاز سیستم عامل ویندوز ۱۱ را توضیح می‌دهم:

  • CPU: یک پردازنده دو هسته‌ای یا پردازنده بالاتر روی یک پردازنده و یا سیستم سازگار با ۶۴ بیتی و یا همچنین یک سیستم بر روی یک چیپ
  • حافظه: ۴ گیگابایت رم
  • فضای ذخیره سازی: ۶۴ گیگابایت
  • TPM: پیمانه پلتفرم مورد اعتماد (TPM) نسخه ۲
  • کارت گرافیک: گرافیک سازگار با DirectX 12، WDDM 2.x
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش ۹ اینچی یا بزرگ‌تر، با وضوح ۷۲۰p یا بالاتر

سپس اطمینان حاصل کنید که سیستم خود را به یک دیسک ذخیره خارجی یا یکی از بهترین خدمات پشتیبانی ابری در بازار متصل کرده‌اید: گرفتن یک نگاه اولیه به ویندوز ۱۱ بسیار جذاب و جالب است، اما می‌دانم اگر پیش‌ نمایش تصویر شما خراب شود، شما نمی‌خواهید همه داده‌های شخصی خود را از دست بدهید.

 

نحوه بارگیری و نصب پیش نمایش ویندوز ۱۱ (Windows 11 Insider)

بسیاری از افراد با ارتقاء نصب ویندوز ۱۰، رایانه‌های شخصی خود را به ویندوز ۱۱ منتقل می‌کنند. با این حال، برای انجام این کار ابتدا باید یک نسخه فعال از ویندوز ۱۰ با کلید محصول خاص خود در رایانه داشته باشید. اما اگر فقط بخواهید ویندوز ۱۱ را روی رایانه قدیمی یا آزمایشی امتحان کنید، بدون نیاز به نصب نسخه فعال سیستم عامل قبلی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

در ادامه می‌توانید با نحوه‌ی بارگیری و نصب ویندوز ۱۱ آشنا شوید.

در ابتدا شما باید مطمئن شوید که برای این کار آماده هستید.

قبل از اقدام برای پیوستن به برنامه Windows Insider مایکروسافت و بارگیری نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱، باید مطمئن شوید که کامپیوتر شما آماده است و تمام داده‌های شخصی شما ایمن هستند.

مرحله اول: اکنون در مرحله‌ی اول برای رسیدن به ویندوز ۱۱ در حال حاضر باید در برنامه داخلی ویندوز که می‌توانید از طریق وب‌سایت مایکروسافت به آن ملحق شوید، باشید.

مرحله دوم: در روش دیگر، شما می‌توانید با کلیک روی منوی استارت از طریق ویندوز ۱۰ به برنامه داخلی ملحق شوید.

مرحله سوم: اکنون روی Settings کلیک کنید.

مرحله چهارم: سپس Update & Security را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: برنامه داخلی ویندوز را از منوی چپ انتخاب کنید. اگر قبلاً با ارسال همه داده‌های تشخیصی ویندوز خود به مایکروسافت موافقت نکرده‌اید، باید این کار را قبل از اینکه اجازه دریافت نسخه‌های پیش نمایش ویندوز ۱۱ را دریافت کنید، انجام دهید.

شما نمی‌توانید تصمیم بگیرید که به این کار نیاز دارید یا نه چون مایکروسافت شما را وادار به انجام این کار در این مرحله می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا زمانی که داده‌های تشخیصی اختیاری را در بخش داده‌های تشخیصی، پنل تشخیص و در منوی تنظیمات خود فعال کنید، ادامه دهید.

بیش از حد برای تلاش رد کردن، نگران نباشید: اگر لازم باشد که این کار را انجام دهید، مایکروسافت به شما خواهد گفت و یک لینک مستقیم به منوی تشخیص و بازخورد ارائه می‌دهد.

مرحله ششم: زمانی که این کار انجام شد، شروع به کار را انتخاب کنید. اگر شما قبلا ثبت‌ نام کرده‌اید، می‌توانید به مرحله ۸ بروید.

مرحله هفتم: برای ایجاد یک حساب روی پیوند حساب کلیک کنید.

مرحله هشتم: انتخاب کنید که مایکروسافت به آن لینک داده باشد.

اگر شما یک حساب مایکروسافت ندارید، باید یک حساب بسازید.

مرحله نهم: اکنون Dev Channel را انتخاب کرده و Confirm را بزنید.

مرحله آخر: شما باید در ادامه دستورات بعدی را تایید کنید و اکنون شما وارد ویندوز ۱۱ می‌شوید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *