ارتباط تجربه‌ی کاربری و میزان فروش آنلاین

ارتباط تجربه‌ی کاربری و میزان فروش آنلاین
  • 1400/7/7
  • الهه چگینی
  • 0

تجربه‌ی کاربری اصطلاحی است که با حروف اختصاری ux نیز شناخته می‌شود.  ux  در واقع به میزان رضایت کاربر به هنگام استفاده از فضای وب‌سایت‌ها و محیط‌های دیگری است که برنامه‌نویسی شده‌اند. توجه به عوامل مطلوب‌سازی تجربه‌ی کاربری سبب می‌شود اجزاء و ابزارهای یک وب‌سایت به راحتی در دسترس قرار بگیرد تا کاربر هنگام استفاده، دارای حد رضایتمندی بالایی باشد. اما در عین‌حال، ساده‌سازی محیط وب‌سایت هدف دیگری را نیز دنبال می‌کند و آن هدایت آسان کاربران به صفحات دلخواه دیگر است.  در ادامه به بررسی ارتباط تجربه‌ی کاربری با میزان فروش بالای سایت‌ها خواهیم پرداخت.

ملاک‌های کلی تجربه‌ی کاربری

اصولا تجربه کاربری دارای ملاک‌هایی کلی است که شامل: سادگی استفاده از خدمات و امکانات موجود در فضای سایت و همچنین برخورداری دسترسی‌های آسان می‌باشد. اما برای این‌که معیارهای یاد شده را تقویت کنید و سبب بالا بردن حد کیفیت تجربه‌ی کاربری سایت تجاری خود بشوید، باید اصول و ترفندهایی را به کار ببندید.

کالاها را تا حد امکان واقعی تصویر کنید

در خرید اینترنتی که به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، از جمله بزرگ‌ترین دغدغه‌های مشتریان، عدم لمس کالا و محصولی‌ است که خریداری می‌کنند. آن‌ها همواره نگران‌اند کالایی که می‌خرند، در هنگام تحویل تفاوت زیادی با تصویر مجازی کالایی داشته باشد که در سایت دیده‌اند. بنابراین برای رفع این دغدغه‌ی مشتریان خود، تا حد امکان واقعی‌ترین تصاویر را از کالاهای مورد نظر در اختیار آن‌ها قرار دهید. مثلا برخی از وب‌سایت‌ها امکان بازدید ۳۶۰ درجه از محصولات را برای کاربران فراهم می‌کنند. این فرآیند علاوه‌بر این‌که سبب جلب اعتماد مشتریان شما خواهد شد، تجربه‌ی کاربری مطلوبی را نیز برای آن‌ها رقم خواهد زد. در نهایت نیز این تجربه‌ی کاربری مطلوب، مشتری را ترغیب به تکرار خرید از وب‌سایت شما خواهد کرد.

اهمیت بارگذاری مطالب به صورت خوانا

سایتی که خواندن مطالب در آن برای کاربران سخت باشد، معمولا نمی‌تواند مخاطب زیادی را جذب کند. پر واضح است که خوانا بودن مطالب سایت به شکل مستقیمی با تجربه‌ی کاربری در ارتباط است. استفاده از فونت خوانا و مناسب، استفاده از المان‌های تزیین متن و دیگر ترفندهایی که هر چه بیش‌تر به خوانا شدن و سادگی مطالعه‌ی مطالب کمک کند، در مطلوب شدن تجربه‌ی کاربری اثر مثبت خواهد داشت. همچنین محتوای مطالب نیز باید تا حد امکان ساده و قابل فهم باشد. این نکته نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا حتی مطالب تخصصی نیز در صورتی خوانده خواهند شد که زبان ساده و روانی داشته باشند.

اهمیت تعیین مراحل هر فرآیند

به لحاظ روان‌شناختی هر کاربری علاقه دارد، پیش از ورود به یک فرآیند، از تعداد مراحل آن فرآیند مطلع باشد. اطلاع تعداد مراحل فرآیند برای کاربر نوعی آسودگی خاطر و امکان انتخاب ایجاد می‌کند و در نهایت به تجربه‌ی کاربری مطلوب‌تری ختم می‌شود. این امر در واقع سبب می‌شود کاربر هر لحظه بداند که در چه فاصله‌ای از هدف غایی فرآیند قرار دارد. با این وصف توصیه می‌کنیم علاوه‌بر این‌که در ابتدای هر فرآیندی، تعداد و مشخصات مراحل آن را در اختیار مخاطب قرار دهید، بهتر است در طول مسیر نیز مراحل باقی‌مانده را به اطلاع او برسانید. در ضمن این نکته نیز در این زمینه حائز اهمیت است که این مراحل تا حد امکان بهتر است ساده و کوتاه باشند. در این صورت است که تجربه‌ی کاربری مطلوبی هنگام استفاده از سایت شما برای کاربر رقم خواهد خورد.

فرآیند پرداخت را آسان کنید

در فرآیند خرید اینترنتی، یکی از مراحلی که برای کاربران بسیار حساس و مهم است، مرحله‌ی پرداخت وجه می‌باشد. با این وصف برای ایجاد یک تجربه‌ی کاربری مطلوب، بهتر است با استفاده از ابزارها و امکانات نوین پرداخت مانند درگاه پرداخت اینترنتی ، این فرآیند را برای مشتریان‌تان آسان کنید. درگاه پرداخت اینترنتی با بهره‌گیری از سرویس‌های مانیتورینگ خودکار و روش‌های هوشمند انتخاب گیت، بیش‌ترین درصد موفقیت پرداخت را برای کاربران شما به ارمغان می‌آورد. این نکته نیز در نهایت به بالا رفتن حد مطلوب بودن تجربه کاربری ختم خواهد شد و یکی از دغدغه‌های اصلی مشتریان خریدهای اینترنتی را مرتفع می‌نماید.

اهمیت استفاده از ابزارهای نوین پرداخت

مدیران وب‌سایت‌های تجاری برای جلب اعتماد مشتریان و ایجاد یک تجربه کاربری مطلوب برای آن‌ها، لاجرم باید از ابزارهای نوین پرداخت بهره ببرند. درگاه پرداخت اینترنتی امکانات ویژه‌ای دارد که مدیران وب‌سایت‌ها را نیز در مسیر مدیریت بهتر سایت و دستیابی به میزان فروش بالاتر، یاری خواهد نمود. برای نمونه درگاه پرداخت در هر دو نوع درگاه مستقیم و درگاه واسط دارای پنل مدیریتی با امکان گزارش‌گیری تراکنش‌ها است. این امکان در نهایت سبب رسیدن به یک آنالیز فروش دقیق‌تر خواهد شد. اما مزیتی که درگاه پرداخت مستقیم به درگاه واسط دارد، برندینگ و حس اعتماد بیش‌تر مشتری در زمان خرید از وب‌سایت شما خواهد بود. در واقع چنان‌چه سایتی به درگاه پرداخت مستقیم مجهز باشد، کاربران با حس اعتماد بیش‌تری خرید خود را انجام خواهند داد. همچنین در زمان ارسال پیامک برای رمز پویا، در جهت افزایش امنیت خرید اینترنتی، نام پذیرنده نیز در متن پیام وجود دارد که مشخص می‌کند، کاربر از چه فروشگاهی خرید اینترنتی خود را انجام می‌دهد. همین ویژگی خود عاملی برای ایجاد تجربه‌ی کاربری مطلوب‌تر خواهد بود.

اگرچه در زمینه درگاه پرداخت مستقیم و شرایط استفاده از آن، نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید به اینجا مراجعه نمایید.

کاربر را برای بازدید معطل نکنید

یکی از عواملی که سبب افت کیفیت تجربه‌ی کاربری می‌شود، بارگذاری کُند صفحات سایت است. این کُندی همواره سبب ایجاد دافعه در مخاطب خواهد شد. بنابراین سرعت بارگذاری برای دستیابی به تجربه‌ی کاربری مطلوب،  بسیار با اهمیت است. سرعت بارگذاری حتی می‌تواند نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را نیز بالا ببرد. به عبارت بهتر، خریدار واقعی معمولا حاضر نیست خیلی پشت درهای سایت شما معطل بماند. بنابراین برای تسریع فرآیند بارگذاری کدهای سایت خود را مدام اصلاح و مرتب کنید. همچنین برای این منظور تصاویر را تا حد ممکن فشرده کنید و در عین‌حال طراحی واکنشگرا را برای سایت‌تان انتخاب نمایید. این نوع طراحی سبب می‌شود سایت شما بر روی هر دستگاهی در بهترین حالت ممکن نمایش داده شود. از این طریق نیز به تجربه‌ی کاربری بهتر مخاطب سایت‌تان کمک خواهید کرد.

سرعت بارگذاری سایت

برای مشاوره رایگان و راهنمایی در مورد درگاه پرداخت، افزایش فروش از طریق پرداخت آنلاین، حتی راه اندازی کسب وکار به سایت www.rayanpay.com  مراجعه کنید یا از طریق روش‌های زیر با رایان پی در ارتباط باشید :

تلفن مشاوره : ۰۲۱۸۹۷۱۷۷۱۷

واتس آپ : ۰۹۰۲۲۲۳۳۱۰۸

ایمیل :  info@rayanpay.com

نشانی :  تهران بزرگ، اتوبان حقانی، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی، بن بست لاله، پلاک ۱۰، طبقه سوم، واحد شرقی

*لازم به ذکر است استفاده از خدمات به مدت دو هفته رایگان می‌باشد. تا آخر مهرماه فرصت دارید از این ویژگی استفاده نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *