فروش و نصب انواع دوربین مداربسته در فروشگاه ایمن سازگار

فروش و نصب انواع دوربین مداربسته در فروشگاه ایمن سازگار
  • 1400/7/11
  • مجید جعفری
  • 0

دوربین‌ مداربسته (CCTV) دسته ای از دوربین‌ها هستند که معمولاً برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند.

این دوربین‌ها به گروه‌های مختلفی مانند دوربین‌های آنالوگ، دوربین‌های دیجیتال و دوربین‌های تحت شبکه تقسیم می‌شوند.

 

انواع دوربین مدار بسته بر اساس تکنولوژی ساخت

دوربین مداربسته وسیله‌ای است که توسط آن می توانید نسبت به ضبط تصاویر در جهت اهداف نظارتی و شخصی اقدام نمایید. تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سال ۱۹۴۲ باز می‌گردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مدار بسته استفاده کرد. اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال ۱۹۴۹ در آمریکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه این عرضه تجاری، عدم نیاز به هر گونه مجوز دولتی برای استفاده از دوربین مداربسته بود.

دوربین های مدار بسته نسبت به ویژگی ها و کاربرد ها به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند که در ادامه به طور کامل شرح داده می شوند.

 

دوربین مداربسته آنالوگ معمولی :

این دوربین ها اولین نسل دوربین های مدار بسته و همچنین رایج ترین آن ها به حساب می آیند. دوربین های آنالوگ با توجه به قیمت کم، سیستم کوچک و نصب آسان یکی از انتخاب های کاربران خانگی و حتی کسب و کار های کوچک به شمار می روند.

سیستم دوربین های مداربسته آنالوگ از یک یا چندین دوربین آنالوگ، یک دستگاه DVR ( ضبط دیجیتال تصاویر ) و کابل کواکسیال جهت اتصال دوربین ها به DVR تشکیل شده است. تصاویر ضبط شده در دوربین مدار بسته به صورت آنالوگ به دستگاه DVR ارسال شده و در آنجا پس از پردازش، به فرمت دیجیتال تبدیل می شود. دوربین های آنالوگ حداکثر تا رزولوشن ۵۸۲*۹۶۰ قادر به ضبط تصویر هستند به همین جهت در مقایسه با دیگر دوربین های مداربسته از کیفیت پایین تری برخوردارند.

دوربین مدار بسته آنالوگ HD :

بزرگترین تفاوت این دوربین ها، رزولوشن و وضوح بالاتر تصاویر ضبط شده است به طوری که شما به راحتی در این تصاویر می توانید چهره افراد را تشخیص دهید و حتی از تصاویر به عنوان مدرک جرم نیز استفاده کنید. دوربین های آنالوگ HD به ۴ نوع HD-CVI ،AHD ،HD-SDI و HD-TVI تقسیم می شوند که همه آن ها قابلیت پشتیبانی از تصویربرداری با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ را دارند. با توجه به اختلاف قیمت کم و کیفیت بالای دوربین های مداربسته آنالوگ HD در مقایسه با دوربین های معمولی، این دوربین ها گزینه ی مناسبی برای کاربران خانگی و تجاری به حساب می آید.

در تصویر زیر به خوبی می توانید تفاوت کیفیت تصویر دوربین های آنالوگ معمولی با دوربین های آنالوگ HD را تشخیص دهید.

 

دوربین مداربسته تحت شبکه :

این دوربین ها با نام های دیگری از جمله دوربین IP یا دوربین اینترنتی نیز شناخته می شوند. ساختار سیستمی این دوربین ها به گونه ای است که شما می توانید با تنظیم آدرس IP بر روی آن ها، از طریق شبکه یا اینترنت به صورت آنلاین تصاویر ارسال شده از دوربین های مداربسته را دریافت و مشاهده نمایید.

 

در ساختار سیستمی دوربین مدار بسته تحت شبکه ، تجهیزات پسیو شبکه بیشتری به نسبت دوربین های آنالوگ احتیاج است، برای راه اندازی این دوربین ها نیاز به سوئیچ شبکه برای برقراری ارتباط بین دوربین ها و سیستم های اتصالی است هم چنین در صورتی که قصد داشته باشید به صورت آنلاین و از طریق اینترنت محل کار و زندگی خود را مشاهده کنید همانند دوربین های آنالوگ نیاز به یک مودم روتر دارید. دیگر تغییر دوربین های تحت شبکه، حذف دستگاه DVR و جایگزینی آن با NVR است که نمونه پیشرفته تر DVR محسوب می شود و امکانات بیشتری با خود به همراه دارد.یک دوربین تحت شبکه به طور کلی از لنز، سنسور تصویر، پردازشگر تصویر، چیپ فشرده سازی و چیپ شبکه تشکیل شده است. زمانی که نور از سنسور عبور می کند به سیگنال دیجیتال تبدیل شده و توسط پردازشگر تصویر پردازش می شود. سپس این دیتا فشرده سازی شده و روی شبکه ارسال می شود

چرا داشتن دوربین مدار بسته مهم است؟

از مهمترین نکات در داشتن و خرید دوربین مداربسته و دوربین امنیتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– می تواند از جرم جلوگیری کند.

– می تواند به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گیرد و بنابراین به عنوان یک نیروی اجرای قانون عمل می کند

-با جلوگیری از سرقت می تواند هزینه ها را کاهش دهد

-می تواند برای ایمنی دیگران استفاده شود. به عنوان مثال کمک به ردیابی افراد گم شده ، نظارت بر کارگرانی که در شرایط خطرناک کار می کنند.

 

نصب دوربین مدار بسته را به متخصصش بسپار

نصب دوربین مداربسته (cctv camera) و تنظیم دوربین مداربسته یکی از خدمات محبوب حوزه برقکاری‌ست، که توسط نصابان دوربین مداربسته ارائه می‌شود.

برخی تصور می‌کنند با مشاهده یکی دو فیلم آموزش نصب دوربین مداربسته، خود می‌توانند این سیستم‌های امنیتی ظریف را پیاده کنند. اما واقعیت این است که نصب دوربین مدار بسته در منزل و محل کار را باید به متخصصان مجرب سپرد؛ زیرا کوچکترین اشتباهات می‌تواند احتمال رخنه را شدیدا بالا ببرد.

نصب دوربین مداربسته برای ایجاد امنیت برای کارکنان

نصب دوربین مدار بسته در محل کار از چند جهت به شما و خود کارکنان کمک می‌کند، برای مثال:گاهی به سبب ماهیت شغل، مخاطراتی کارمندان را تهدید می‌کند. اجرای دوربین‌های مداربسته به جلوگیری از این خطرات و تامین امنیت کارکنان کمک می‌کند.در شرکت‌هایی که کارکنان زیادی دارد، ردگیری کارکنان به کاری به شدت دشوار تبدیل می‌شود. اما با اجرای این سیستم‌ها به راحتی می‌توانید ببینید فرد موردنظرتان کجا و در حال انجام چه کاری است.نصب دوربین مداربسته در محیط کار به صورت اصولی (با صورت کاملا مشخص و همچنین در تنها مکان‌های ضروری) باعث می‌شود تا کارکنان همواره حضور شما را حس کنند و با انگیزه بهتری به فعالیت بپردازند.

 

قیمت نصب دوربین مدار بسته چقدر است؟

عوامل متعددی روی قیمت نصب دوربین مدار بسته در منزل و اماکن دیگر مانند شرکت یا کارخانه موثر است. از جمله موارد اثرگذار بر هزینه نصب دوربین مداربسته می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

تعداد دوربین‌های مداربسته

محل نصب دوربین مداربسته

فواصل دوربین‌های مداربسته از دستگاه DVR

دستمزد نصاب دوربین مداربسته (و گاها هزینه ایاب و ذهاب)

 

 

گروه ایمن سازگار ارائه دهنده خدمات فروش دوربین مداربسته ، طراحی و نصب انواع دوربین های مدار بسته و سیستم های نظارت تصویری است. علاوه بر فروش دوربین مداربسته این شرکت فروش سایر تجهیزات حفاظتی از جمله انواع دستگاه ضبط سیستم مداربسته، کابل، مانیتور و… را نیز در لیست خدمات خود دارد. همچنین بهترین راه کارهای امنیتی را در انواع پروژه های سیستم مداربسته ارائه می دهد.

 

تلفن ثابت : ۰۲۱-۵۵۹۸۳۳۷۹
تلفن همراه : ۰۹۱۲۸۳۰۳۶۱۱ – ۰۹۱۲۸۳۶۷۳۳۹

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *