خطراتی و تهدیداتی در مورد اینترنت اشیا (IOT) که باید بدانید.

خطراتی و تهدیداتی در مورد اینترنت اشیا (IOT) که باید بدانید.
  • 1400/7/20
  • ملیکا امامی
  • 0

خطراتی و تهدیداتی در مورد اینترنت اشیا (IOT) که باید بدانید.

دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا (IOT) در حال ایجاد تجربه‌های عالی برای مصرف کنندگان هستند، اما آنها همچنین اهداف جدیدی برای هکرها قرار می‌دهند. اینترنت اشیا (IOT) و فعالیت‌های مجرمان سایبری دو ویژگی مهم را به اشتراک می‌گذارند: تا حد زیادی نامرئی هستند و هر لحظه ما را محاصره می‌کنند.

دلایلی برای ترسیدن از اینترنت اشیا (IOT) وجود دارد، یک نام که شبکه‌های دستگاه‌های تعبیه‌ شده، از کنتورهای هوشمند تا خودروهای متصل را پوشش می‌دهد، که با یکدیگر به روشی خودکار ارتباط برقرار می‌کنند تا به زندگی ما کمک کنند.

تا زمانی که اینترنت اشیا (IOT) به گسترش خود ادامه دهد، تعداد تهدیدها همچنان افزایش خواهد یافت. توانایی شناسایی و درک انواع مختلف تهدیدها و آسیب ‌پذیری‌های مربوط به اینترنت اشیا (IOT) می‌تواند به طور قابل ‌توجهی خطر رخنه در داده‌ها را در سازمان شما کاهش دهد. اجازه دهید نگرانی‌های اصلی اینترنت اشیا (IOT) را بررسی کنیم:

 

عدم استحکام فیزیکی:

عدم استحکام فیزیکی همواره برای دستگاه‌ها در اینترنت اشیا مورد توجه بوده ‌است. از آنجا که اغلب دستگاه‌های اینترنت اشیا (IOT) از راه دور استقرار یافته‌اند، هیچ راهی برای ایمن کردن وسایلی که به طور مداوم در معرض سطح وسیع‌تر حمله فیزیکی قرار دارند، وجود ندارد. دستگاه‌های بدون مکان امن و ناتوانی در نظارت مستمر به مهاجمان بالقوه اجازه می‌دهد تا اطلاعات ارزشمندی در مورد توانایی‌های شبکه خود به دست آورند که می‌تواند به حملات از راه دور و یا به دست آوردن کنترل بر روی دستگاه کمک کند.

به عنوان مثال، هکرها می‌توانند حذف یک کارت حافظه برای خواندن محتویات آن و دسترسی به اطلاعات خصوصی که ممکن است به آنها اجازه دسترسی به سیستم‌های دیگر را بدهد، تسهیل کنند.

 

ذخیره داده و انتقال اطلاعات ناامن:

در حالی که افراد بیشتری از ارتباطات مبتنی بر ابر و ذخیره داده استفاده می‌کنند، ارتباط متقابل بین دستگاه‌های هوشمند و شبکه اینترنت اشیا (IOT) افزایش می‌یابد. با این حال، هر زمان که داده‌های این شبکه‌ها منتقل، دریافت یا از طریق این شبکه‌ها ذخیره می‌شوند، پتانسیل نقض یا اطلاعات در خطر افتاده نیز افزایش می‌یابد. این به علت عدم وجود کنترل‌های رمزنگاری و دسترسی قبل از وارد شدن داده‌ها به اکوسیستم اینترنت اشیا (IOT) است. به همین دلیل، تضمین انتقال ایمن و ذخیره داده‌ها از طریق ابزارهای مدیریت امنیت شبکه قوی مانند فایروال‌ها و کنترل‌های دسترسی شبکه بسیار مهم است.

 

عدم قابلیت دید و مدیریت دستگاه:

بسیاری از دستگاه‌های اینترنت اشیا (IOT) بدون نظارت، ردیابی، مدیریت نادرست و نامناسب هستند. از آنجا که دستگاه‌ها به شبکه اینترنت متصل و قطع می‌شوند، تلاش برای نظارت بر آنها می‌تواند بسیار دشوار شود. عدم قابلیت دید در وضعیت دستگاه می‌تواند از شناسایی و یا حتی واکنش به تهدیدات بالقوه جلوگیری کند. زمانی که ما نگاهی به بخش مراقبت‌های بهداشتی می‌اندازیم ممکن است، این خطرات به تهدیدات زندگی تبدیل شوند.

ضربان سازهای اینترنت اشیا (IOT) و دفیبریلاتورها در صورت عدم ایمن سازی مناسب می‌توانند دستکاری شوند و هکرها می‌توانند باتری‌ها را به طور هدفمند تخلیه کرده و یا گام و شوک‌های نادرست را اجرا کنند. سازمان‌ها باید سیستم‌های مدیریت ابزار را پیاده کنند تا به درستی ابزارهای اینترنت اشیا (IOT) را تحت نظارت قرار دهند، بنابراین همه راه‌هایی که برای نقض بالقوه ایجاد می‌شوند، در نظر گرفته می‌شوند.

 

بات نت‌ها:

بات نت‌ها مجموعه‌ای از ابزارهای متصل به اینترنت هستند که برای سرقت داده‌ها، شبکه‌های خطر یا ارسال هرزنامه‌ها ساخته شده‌اند. بات نت‌ها حاوی بدافزارهایی هستند که به حمله‌ کننده اجازه دسترسی به دستگاه اینترنت اشیا (IOT) و اتصال آن برای نفوذ به شبکه یک سازمان را می‌دهد و این تبدیل به یکی از تهدیدات بزرگ برای کسب و کارها می‌شود.

آنها در لوازمی که در ابتدا به طور ایمن ساخته نشده بودند (مثلا یخچال‌های هوشمند)، برجسته‌تر هستند. این دستگاه‌ها به طور مداوم در حال تغییر شکل خود و سازگاری هستند. بنابراین، نظارت بر تغییرات و شیوه‌های تهدید برای اجتناب از حملات ضروری است.

 

رمزهای عبور ضعیف:

اگر چه رمزهای پیچیده و سخت می‌توانند ثابت کنند که برای بسیاری از وسایل اینترنت اشیا (IOT) ایمن باشند، یک رمز عبور ضعیف تنها چیزی است که برای باز کردن دروازه شبکه سازمان لازم است. مدیریت نادرست و ناسازگار رمزهای عبور در سراسر محل کار هکرها را قادر می‌سازد تا کل شبکه کسب ‌و کار شما را به خطر بیاندازند.

اگر فقط یک کارمند به سیاست‌های مدیریت گذرواژه پیشرفته پایبند نباشد، احتمال حمله به رمز عبور افزایش می‌یابد. استفاده از بهداشت گذرواژه خوب برای اطمینان از اینکه کسب ‌و کار شما تمام پایه‌ها را در روش‌های امنیتی استاندارد پوشش می‌دهد، ضروری است.

 

رابط‌های ناامن اکوسیستم:

رابط‌های برنامه‌ نویسی برنامه (API) واسطه‌های نرم ‌افزاری هستند که به دو برنامه اجازه می‌دهد با یکدیگر صحبت کنند. با اتصال دو سرور، APIها می‌تواند یک ورودی جدید برای مهاجمان ایجاد کنند تا به دستگاه‌های اینترنت اشیا (IOT) تجارت دسترسی داشته و یک مسیریاب شبکه، رابط وب، سرور و غیره را نقض کند. درک پیچیدگی‌ها و سیاست‌های امنیتی هر دستگاه در اکوسیستم پیش از اتصال آنها به تضمین امنیت کامل شبکه حیاتی است.

 

حملات مبتنی بر هوش مصنوعی:

در حالی که حملات هوش مصنوعی از سال ۲۰۰۷ تاکنون وجود داشته ‌است، تهدیدهایی که در اینترنت ارائه می‌دهند به طور فزاینده‌ای برجسته‌تر شده‌اند. امروزه هکرها می‌تواند ابزار قدرت هوش مصنوعی بسازد که سریع‌تر، آسان‌تر و کارآمدتر از انسان‌ها باشند تا حملاتشان را اجرا کنند. این یک تهدید جدی در اکوسیستم اینترنت اشیا (IOT) است. در حالی که تاکتیک‌ها و عناصر تهدیدهای سنتی اینترنت اشیا (IOT) ارائه‌ شده توسط مهاجمان سایبری یکسان به نظر می‌رسند، بزرگی، اتوماسیون و سفارشی سازی حملات با استفاده از هوش مصنوعی، آنها را سخت و به شدت درگیر مبارزه خواهد کرد.

 

SecurityScorecard Sentinel چگونه می‌تواند، کمک کند؟

مبارزه و نظارت بر تهدیدات علیه کسب‌ و کار شما برای تداوم کسب ‌و کار و امنیت، ضروری می‌باشد. با این حال، این فرآیند بسیار پیچیده و زمان‌بر است. انتشار اخیر در SecurityScorecard کاربران را قادر می‌سازد تا عمل کنند و گزارش خود را در مورد خطرات آن بر روی ریسک اینترنت اشیا (IOT) در سازمان خود گزارش دهند.

Sentinel SecurityScorecard نسل بعدی موتورهای اسکن است که از رتبه بندی‌های درخواستی SecurityScorecard پشتیبانی می‌کند و به مشاغل اجازه می‌دهد تا خطر امنیت سایبری را به نحو احسن مدیریت کرده و آنها را گزارش دهند، در عین حال دستورات دولتی استانداردهای مدیریت ریسک شرکت و آگاهی از تهدیدهای مداوم در حال تغییر سایبری را نیز حفظ کنند.

سازمان‌ها نیاز به رتبه‌ بندی امنیتی مدرن و پیچیده و پلتفرم‌های ارزیابی برای پرداختن به تهدیدات امروز و پیش‌ بینی نیازهای فردا دارند. SecurityScorecards Sentinel این کار را انجام می‌دهد.

شما می‌توانید از یک نمونه آزمایشی درخواست کنید تا ببینید SecurityScorecards Sentinel چگونه می‌تواند برای کسب ‌و کار شما کار کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *