زرپرفود تولید کننده اوتمیل فوری شیر شتر و محصولات غذایی فراسودمند

زرپرفود تولید کننده اوتمیل فوری شیر شتر و محصولات غذایی فراسودمند
  • 1400/7/20
  • لادن عوائدی
  • 0

شرکت شهاب انرژی صبح

این شرکت در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در خصوص نصب و راه اندازی خطوط تولید صبحانه های آماده برپایه غلات، غلات فرآوری شده آمده مصرف و میوسلی بار آغاز و طی انجام کلیه امور مربوط به خریداری ماشین آلات، آماده سازی ساختمانهای مربوطه، تهیه و طراحی بسته بندی های مناسب، آموزش پرسنل متخصص، نصب و راه اندازی ماشین آلات، تولید آزمایشی و اخذ مجوزات لازم در بهمن ماه ۱۳۸۷ مجموعه به بهره برداری رسید. و همیشه در طی این سالیان هدف اصلی خود را در راستای تولید محصولات سلامت محور تا حد امکان ارگانیک و رعایت بهداشت تولید قرار داده استو آخرین پروژه اجرایی این شرکت که کلید اجرای آن از آبان ماه سال۱۳۹۹ خورده شد و در خردادماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید محصول ارگانیک و سلامت محور پودرخشک شیر شتر می باشد.

اوتمیل

این مقاله شامل معرفی کسب و کار محصولی جدید توسط شرکت شهاب انرژی صبح برای تولید یک محصول سلامت محور و ارگانیک به نام پودر خشک شیر شتر – اوتمیل می باشد.

استراتژی تبلیغات: تبلیغات دیجیتال، تبلیغات محیطی و رسانه های جمعی و پروموشنهای جذاب فروش و بازاریابی اینترنتی هدفهای تبلیغات هستند.در همین راستا ، وب سایتی با نام زرپرفود راه اندازی شده است که در بخش اخبار آن مقالات آموزشی نیز منتشر می شوند.

استراتژی مشتریان: دیابتیها،کودکان اوتیسم و علاقه مندان به لاغری وتقویت ایمنی بدن مشتریان ویژه محصول هستند.

توصیف کسب وکار

چشم اندازشرکت: شرکت شهاب انرژی صبح چشم انداز خود را  رشد این شرکت جهت رسیدن به برترین تولید کننده ملی طی دو سال آینده به عنوان بزرگترین تولید کننده پودر خشک شیرشتر و همچنین دستیابی به بازارهای بزرگ چین ،حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا  تعریف نموده است.

ماموریت شرکت:ارتقاء و گسترش تکنولوژی تولید و به تبع آن افزایش حجم تولید و ایجاد پایگاهی جهت توزیع، بسته بندی و گردش مالی مناسب در کشور امارات که بتواند از این طریق سیاست تحریم را به حداقل تاثیر خود برساند می باشد و به موازات آن فرهنگ سازی و توزیع گسترده و ترجیحا کاهش قیمت تمام شده محصول برای مصرف کننده در بازار داخل از اهداف این شرکت است.

از نظر جغرافیایی،ارائه محصولات این شرکت در سطح کشوری با هدف در دسترس بودن محصول و سهل و آسان مصرف کردن آن می باشد که مصرف این ماده ارزشمند (شیرشتر) برای عموم مردم در اقصی نقاط کشور با حفظ ارزش صددرصدی غذایی اولیه و مدت نگهداری طولانی مدت یک ساله می باشد و رسیدن به این مهم را بر اساس یک تعهد سازمانی بر پایه صداقت و مشارکت کارکنان و بهینه مصرف کردن منابع بالقوه پایه گذاری نموده است.

شایستگی ممتاز این شرکت نسبت به تولید کنندگان خارجی که همان حفظ کامل ارزش غذایی و نگهداری بلند مدت شیر می باشد و به علت عدم تولید پس آب صنعتی و کمترین آسیب به محیط زیست سلامت جامعه را نیز مد نظر خود قرار داده است.

تحلیل بازار

 راهبرد بازاریابی

مشتریان: افراد دیابتی ، افرادی که علاقه به کم کردن وزن دارند، افراد مبتلا به اوتیسم ،افراد مشتاق به تقویت ایمنی بدن گروههای هدف اصلی این محصول می باشند.

زعفران زرپرفود

اندازه بازار : فرهنگ سازی و شناسایی محصول به دلیل عدم وجود محصول مشابه در سطح کشوری از اهداف اساسی این شرکت و به موازات آن صادرات جهت استفاده در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی می باشد. ایران چهارمین کشور تولید کننده در دنیا جهت تولید پودر خشک شیر شتر و دومین کشور در این زمینه در روش فریزدرایینگ می باشد (محصول به دو صورت اسپری دراینگ و فریزدرایینگ تولید می شود که روش دوم به سبب سبک تولید ارزش غذایی بالاتری را نسبت به روش اول دارد) و دارای پتانسیل خیلی خوب از لحاظ منابع اولیه و امکان تولید با هزینه پایین نسبت به بقیه کشورهای رقیب می باشد و لذا گسترش صادرات در اولویت های کاری این شرکت قرارگرفته است.

سهم بازار فروش: افزایش روز افزون افراد دیابتی که بر اثر گسترش ژنتیکی و فرهنگ غذایی در ایران رو به گسترش است نیاز به مصرف شیرشتر به عنوان یک ماده طبیعی در دنیا که دارای انسولین طبیعی می باشد را گسترش میدهد.

فرهنگ سازی درست می تواند جایگاه ویژهای را جهت پیشگیری بیماری و یا حتی به عنوان مکمل درمان در سبد غذایی افراد قرار دهد. رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید در سال اول در دستور کار قرار گرفته است و امیدوارم که با بازاریابی و توزیع صحیح محصول بتوانیم به این مهم دست پیدا کرده و قدمهای صادرات را در فازهای بعد به مرحله اجرا بزاریم.

تحلیل ریسک: تولید این محصول در دنیا بسیار محدود، های تک و بدلیل عدم دسترسی به شیر شتر در همه مناطق تولید آن سخت و پر هزینه می باشد و این ریسک شرکت را جهت نرسیدن به موفقیت بسیار کاهش میدهد.

تقسیم بازار، اقتصاد:براثر تورم های متوالی و سالیانه ای که بر مردم وارد میشود سبد خانوارها جهت تامین مایحتاج کوچکتر شده که با توجه به این روند سیاست شرکت در خصوص کاهش قیمت تمام شده محصول و بسته بندی های کوچکتر و مقرون به صرفه تر می باشد.

تغییرات جمعیتی: افزایش آمار افراد مبتلا به دیابت نیاز به چنین محصولات طبیعی و استراتژیهای تولید و قیمت گذاری مناسب تر را اقتضا میکند و رسیدن به این دستاورد جزو اصول اولیه سیاستهای راهبردی و مدیریتی شرکت با اتکا به منابع و محدودیتهایی که دارد می باشد.

بازاریابی:

مرور صنعت: محصول پودر خشک شیر شتر از نوپاترین محصولات تولیدی در کشور می باشد و این شرکت با اخذ پروانه بهداشتی خود را به نام اولین تولید کننده بهداشتی در کشور معرفی و زمینه را برای گسترش هر چه بهتر و بیشتر آن محیا نموده است.شما عزیزان می توانید انواع محصولات پودر خشک شیر شتر را بخش فروشگاه زرپر مشاهده نمایید.

فروشگاه زرپرفود

راهبرد محصول: برای این محصول دو نوع بسته بندی جهت توزیع و در مراکز خرده فروشی اعم از داروخانه ها، مراکز دیابتی و برخی فروشگاههای خاص با وزن ۲۵۰گرم و ماندگاری یک سال و بسته بندی ۲٫۵ کیلوگرمی در فویلهای آلومینیومی بزرگ تحت خلا جهت صادرات در نظر گرفته شده است که تولید در بسته بندی های کوچکتر و جهت یک بار مصرف نیز در دستور کار قرار دارد.

راهبری قیمت: درصد تخفیف مناسب از قیمت درج شده بر روی بسته بندی جهت خرده فروشی و همچنین شرکتهای پخش در نظر گرفته شده است و همچنین قیمت حدود ۴۰ دلار در کیلو جهت صادرات که از قیمت جهانی آن که حدود ۵۰ دلار (قیمت در زمان نگارش مقاله مهرماه سال ۱۴۰۰) در حال حاظر می باشد بسیار پایین تر بوده که محصول را رقابت پذیر تر می کند.

راهبرد توزیع: صادارت مستقیم از طریق شرکت و توسط تیم بازارگانی مجرب و همچنین توزیع به خرده فروشیها از طریق شرکتهای پخش و همچنین فروش مستقیم از طریق وبسایت شرکت و وبسایتهای معتبر صورت خواهد پذیرفت.

راهبرد ارتقا: شرکت در نمایشگاههای اگروفود و شیرینی شکلات و همچنین نمایشگاههای خارجی از جمله گلف فود و کشورهای همسایه و به موازات آن پروموشنها و تخفیفات فروش مناسب و همچنین تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام در دستور کار شرکت قرار دارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *