علت کندی و اختلال اینترنت در ایران اعلام شد

علت کندی و اختلال اینترنت در ایران اعلام شد
  • 1400/7/21
  • الهه چگینی
  • 0

🔹با وجود گذشت چندین روز، اختلالات و کندی اینترنت کشور همچنان ادامه دارد که گروهی آن را به‌خاطر افزایش نیافتن پهنای باند بین‌الملل می‌دانند.
🔹درحالی‌که بعضی از کارشناسان از افزایش نیافتن پهنای باند بین‌الملل به‌عنوان علت کندی اینترنت نام می‌برند، برخی دیگر این موضوع را عامل کندی اینترنت نمی‌دانند.
🔹رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی علت این مسئله را آغاز سال تحصیلی و استفاده دانشجویان و دانش‌آموزان از اینترنت می‌داند.
🔹منتقدان این وضعیت، آغاز سال تحصیلی را موضوعی غیرقابل انتظار نمی‌دانند و بر این باورند که حتی اگر این ادعا درست باشد، پیش‌بینی‌های لازم برای این شرایط باید صورت می‌گرفت.
🔹پارسا یوسفی، عضو کمیته برنامه‌ریزی گروه گردانندگان اینترنت ایران می‌گوید: احتمال دارد که ارتقای سیستم فیلترینگ در جریان باشد یا تغییر در شبکه زیرساخت در حال رخ دادن است که باعث این اختلالات شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همین ارتباط گفت:
🔹حداکثر تا یک ماه آینده با توسعه زیرساخت‌ها مشکل کندی سرعت اینترنت برطرف می‌شود.
🔹به طور مشخص در ایام شیوع بیماری کرونا ما سالانه ۵ درصد رشد ترافیک داریم که با شروع سال تحصیلی در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در هفته اول به شدت ترافیک افزایش یافت و موجب شد در برخی ساعات اوج مصرف و در برخی نقاط کشور مشکل کندی اینترنت را داشته باشیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *