راهنمای خرید مبل چیست؟ نکات مهم در خرید مبل

راهنمای خرید مبل چیست؟ نکات مهم در خرید مبل
  • 1400/7/21
  • علی رفیعی
  • 0

خرید مبل می تواند کمی خسته کننده باشد. گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب آن وجود دارد اما بهتر است از کجا شروع کنیم؟ ایران چوب در نظر دارد سالها راحتی و لذت را برای شما به ارمغان آورد. بنابراین با ارائه ی راهنمای خرید مبل برای شما این امکان را فراهم کرده است که قبل از خرید مبل، بهترین طرح را برای خود و متناسب با محل مورد نظرتان انتخاب کنید.

سبک زندگی و محل کار شما در هنگام انتخاب مبل بسیار مهم است. این که بدانید چه کسی و چند وقت یک بار از مبل استفاده می کند ،  هنگام انتخاب مبل مهم است. پاسخ به این سوال به شما در تعیین شکل ، ارتفاع ، مواد روکش و عملکرد مبل کمک می کند. با این حال ایران چوب تمامی این نکات را به طور جداگانه برای شما مورد بررسی قرار داده است تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید .

اول از همه لازم است بدانید به طور کلی مبل ها شامل چه قسمت هایی می شوند و چه نکاتی لازم است در مورد آن ها بدانید. مبل ها معمولاً دارای سه قسمت مهم هستند ؛

  • چارچوب: چوب طبیعی با دوام ترین چارچوب است ، قابل ذکر است ام دی اف تخته فیبر با چگالی متوسط کمتر قابل اعتماد است. پس به هنگام خرید حتما از جنس چارچوب مبل انتخابی خود اطلاع پیدا کنید.
  • تثبیت کننده ها: توجه داشته باشید که مبل جمع شده با رولپلاک یا چسب به تنهایی به اندازه یک مبل با ترکیب و یا اضافه کردن پیچ قوی نخواهد بود.
  • پرکننده: مبل با پرکننده طبیعی گران تر از پرکننده الیاف مصنوعی است. پرکننده ها معمولا باید از فوم پلی اورتان با تراکم حداقل ۲۵ یا بلوک فنری ساخته شوند. شما باید از لاستیک فوم با چگالی کم ارزان اجتناب کنید ، چرا که در ۲ هفته کوچک می شوند و قابل ترمیم نیست!

در هنگام انتخاب مبل باید به چه نکاتی توجه شود :

  • کیفیت :

اول از همه ، به کیفیت خیاطی نگاه کنید و مشخص کنید که قاب و پرکننده از چه چیزی ساخته شده اند. شما قادر نخواهید بود آنچه زیر روکش پوشیده شده است را ببینید ، بنابراین کیفیت درزها به شما در مورد کیفیت کلی محصول می گوید. در صورت شل بودن ، کنترل کیفیت در تولید مناسب نمی باشد.

  • جنس :

حتماً از فروشنده بپرسید که مبل انتخابی شما از چه جنسی ساخته شده است. معمولا سه نوع اصلی قاب وجود دارد: نئوپان (خاک اره فشرده) ، تخته سه لا (لایه های چسبیده از چوب طبیعی) و قاب فلزی. قاب های ساخته شده از نئوپان بسیار غیر قابل اعتماد هستند ، زیرا این مواد برای استفاده در سازه های سبک بارگذاری شده در نظر گرفته شده است.

  • نوع پارچه :

یکی دیگر از نکات راهنمای خرید مبل ، توجه به جنس پارچه و رنگ آن است . ما به شما توصیه می کنیم پارچه را به سلیقه خودتان انتخاب کنید و فقط به ضخامت آن توجه کنید. روکش بسیار نازک راه دیگری برای صرفه جویی در هزینه است ولی به احتمال زیاد ، به سرعت کشیده می شود و زیبایی خود را از دست می دهد!

  • نحوه انتخاب مبل مناسب بر اساس اندازه­ اتاق :

معیار اصلی برای انتخاب مبل بر اساس اندازه اتاق ، به احتمال زیاد پیکربندی مبل و موقعیت آن است. اگر یک گوشه آزاد وجود داشته باشد ، مبل گوشه ای این فضا را کاملاً پر می کند و فضای گرانبها را در مرکز اتاق اشغال نمی کند. اگر منطقه بسیار کوچک است ، بهتر است یک مبل مستقیم دو یا سه نفره انتخاب کنید. برای آپارتمان های کوچک ، در حال حاضر تعداد زیادی کاناپه جمع و جور با عرض دو متر وجود دارد ، در حالی که به یک تخت دونفره کامل تبدیل شده است. این راه حل ، همانطور که فروش نشان می دهد ، بیشتر مورد علاقه خریداران آپارتمان های کوچک است.

  • آیا نیاز به ضمانت دارد؟ مدت زمان برای ضمانت چقدر است ؟

هر تولید کننده موظف است حداقل یک سال ضمانت بدهد. سوال اصلی اینجاست که فروشنده چگونه به تعهدات گارانتی خود عمل می کند؟ . اگر از نمایندگی فروش خرید می کنید ، به احتمال زیاد ، اگر مشکلات کیفیتی وجود داشته باشد ، به سازنده ارجاع می شوید و دردسر شروع می شود. اطمینان حاصل کنید که فروشنده بخش خدمات خود را دارد و در صورت شکایت ، با او برخورد خواهید کرد ، نه با سازنده.

متأسفانه شکایت از مبلمان روکش دار یک امر رایج است ، زیرا تولید مبل ها بیشتر کار دستی است و جدیدترین فناوری ها به ندرت این منطقه را لمس کرده است. نکته اصلی این است که فروشنده در عیب یابی مسئول وظیفه دارد تمام بررسی های لازم را انجام دهد. ما با ارائه ی راهنمای خرید مبل و نشان دادن کیفیت های مبل ایران چوب به شما در این زمینه  اطمینان خاطر می دهیم که به مشکل برنخورید.

  • مبل با کیفیت چقدر باید هزینه به همراه داشته باشد؟

ایران چوب معتقد است محدوده قیمت در حال حاضر نسبت میان قیمت و کیفیت مطلوب است! سازندگانی که سطح مناسب خدمات و کیفیت محصول را ارائه می دهند ، می توانند متناسب با نیاز همه، محصولاتی با کیفیت در اختیار آنها قرار دهند.

 

علاوه بر نکات بالا لازم است انواع مبل ها را و کاربرد آن در مکان های مختلف نیز بشناسید که در زیر برای شما چندی از آن ها را آورده ایم :

با وجود طیف گسترده ای از مبل ها ، تعدادی از دسته بندی های آن را در زیر برای شما آورده ایم:

  • سنتی: شامل یک مبل مستقیم معمولا سه نفره است که برای هر فضای داخلی مناسب می باشد.
  • مقطعی ، یا مدولار: به عنوان مثال مبل های L شکل نوعی از آن می باشد که مناسب برای یک خانواده بزرگ نیز می باشند.
  • مبل تختخواب شو : مدل چند منظوره ، در عین حال مکانی برای استراحت و محل خواب می باشد. یک گزینه عالی برای یک آپارتمان ، که در آن هر متر مهم است.
  • صندلی دو نفره یا مبل دو نفره: این مدل یک گروه مبلمان با صندلی و میز قهوه خوری تشکیل می دهد.
  • مبل های گوشه ای: مناسب برای اتاق نشیمن ، می تواند به راحتی چندین نفر را در خود جای دهد و در شب به راحتی به یک مکان بزرگ دو تخته تبدیل می شود.
  • صندلی ها و پاف ها: به شما امکان می دهد با ترکیب و تطبیق رنگ ها و سبک ها ، بداهه پردازی کنید .

کجا باید به دنبال مبل بود : فروشگاه های آنلاین یا آفلاین ؟

شاید به طور قطع بهترین راه حل برای اطمینان خاطر در خرید مبل ، استفاده از بهترین برند و بالاترین کیفیت می باشد. اگر به دنبال مبل  راحتی خاص با کیفیت برتر هستید ، ایران چوب این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید به سرعت، مدل مناسب و با قیمت مشخص و با کیفیتی بی نظیر پیدا کنید. چرا که هم خرید حضوری و هم خرید غیر حضوری را برای مشتریان خود فراهم کرده است و راهنمای خرید مبل را در اختیار شما گذاشته تا بتوانید با بررسی همه ی نکات ، از هر جای ایران ، به راحتی خرید خود را انجام دهید .

 

سخن آخر :

ما در این مقاله به بررسی راهنمای خرید مبل پرداختیم . البته لازم به ذکر است تولیدکننده ی بزرگ مبل ایران چوب با دفاتر طراحی و متخصصان خوب، انواع مدلهای جدید مبل با کیفیت بالا را تولید کرده و در ارتقاء مدل های خود سرمایه گذاری های بسیاری نیز کرده است. بنابراین به شما توصیه می کنیم از محصولات باکیفیت ایران چوب خریداری کنید ، چرا که خیال شما را نسبت به هر کدام از دغدغه های ذکر شده در بالا را راحت می کند.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *