۵ دلیل برای اینکه ساعت هوشمند بخریم

۵ دلیل برای اینکه ساعت هوشمند بخریم
  • 1400/7/21
  • فرید دانشفر
  • 1

گجت‌های پوشیدنی بعد از ورود به بازار، توانسه‌اند توجه کاربران را بیش از پیش به خود جلب کنند. در سال ۲۰۱۵ این گجت‌ها مجموعا ۱/۷۸ میلیون یعنی ۶/۱۷ درصد بیش‌تر از سال ۲۰۱۴ فروش داشتند. در واقع می‌توان گفت فروش ابزارهای پوشیدنی در حال رشد با سرعت زیادی می‌باشد. ساعت‌های هوشمند را می‌توان جزوی از لوازم جانبی گوشی در نظر گرفت که خرید آنلاین آن روز به روز افزایش چشمگیری دارد. ساعت‌های مچی هوشمند جز پرفروش‌ ترین محصولات فروشگاه‌ اینترنتی هستند که از محبیوبیت بالایی برخوردارند. در ادامه ۵ دلیل اصلی خرید ساعت هوشمند را بررسی می‌کنیم تا علت جذابیت این لوازم جانبی الکترونیکی مشخص شود.

۱- مشاهده نوتیفیکیشن‌ها با استفاده از ساعت هوشمند

ما هر روزه زیر بمباران تعداد زیادی نوتیفیکیشن هستیم. هر چند می‌توانیم این نوتیفیکیشن‌ها را خاموش کنیم، ولی باز هم آن‌هایی که برایمان مهم هستند، باعث ویبره‌های متعدد گوشی‌مان می‌شوند. ساعت‌های هوشمند کمک می‌کنند کنترل و امکان انتخاب بیش‌ تری روی نوتیفیکیشن‌هایمان داشته باشیم. در واقع مشاهده اعلان‌ های مختلف را می‌توان دلیل اصلی خرید ساعت هوشمند دانست. مشاهده آن ها از روی مچ دست بدون آنکه نیاز به خارج کردن گوشی تلفن همراه از جیب یا کیف باشد بی شک باعث سرعت شما شده و زندگی را ساده می‌کند. با ساعت‌های هوشمند وقتی نوتیفیکیشنی برایتان ایجاد می‌شود، به ‌جای اینکه فوری سراغ گوشی‌تان بروید می‌توانید به‌ راحتی مچ دستتان را بچرخانید، نگاهی سریع به آن بیندازید و تصمیم بگیرید آن نوتیفیکیشن مهم است یا نه و یا وقتی در کنار افراد دیگری هستید نیز می‌توانید صبر کنید تا در زمان مناسبی نگاه سریعی به ساعتتان بیندازید. هم‌چنین این ویژگی باعث صرفه جویی در زمان نیز می‌شود. اپلیکیشن‌هایی مانند Foursquare ،Dark Sky و پیش‌بینی هوای یاهو نوتیفیکشین‌هایشان برای ساعت‌های هوشمند را با فرستادن اطلاعاتی مفید برای وقت‌هایی که شاید نیازتان باشد همراه کرده‌اند. اپلیکیشن‌های دیگر مانند Outlook،ebay و اینستاگرام هم نوتیفیکشین‌هایشان را به شکل تعاملی درآورده‌اند؛ یعنی شما می‌توانید بدون اینکه نیازی به گوشی‌تان داشته باشید به آن نوتیفیکیشن‌ها واکنش نشان دهید. به هر حال داشتن یک ساعت هوشمند که با گوشی شما همگام‌سازی شده مشکلاتی از این قبیل را برطرف می‌سازد. چک کردن گوشی در یک جمع می‌تواند بی ادبی باشد. اما اگر این کار را با یک نگاه سریع به مچ دست جایگزین کنید قطعا سریع‌تر، ساده‌تر و مودبانه‌تر است.

۲- مسیریابی از طریق ساعت هوشمند

مسیریابی روی گوشی قدمی بزرگ بود ولی مانند دوران استفاده از نقشه کاغذی نیازمند به استفاده گوشی است. مسیریابی صوتی اوضاع را بهتر کرد و توانست گوشی را در جیبتان نگه دارد. هر کسی که در شهر زندگی می‌کند و تا به حال از مسیریابی صوتی برای رفتن به جایی استفاده کرده است می‌داند چه ویژگی کاربردی جالبی است. اما هم‌چنان امکان گم‌ کردن مسیر وجود دارد، چون گاهی عملا نمی‌توانید از آن استفاده کنید. حرکت و گشت و گذار در یک شهر غریبه با استفاده از ساعت هوشمند بسیار راحت می‌باشد و مسیریابی از این طریق از هر روش دیگری لذت بخش‌تر خواهد بود. در این روش مسیرها به مچ دست شما ارسال می‌شوند و به شما می گویند که چه موقع باید تغییر مسیر دهید و یا بچرخید. امنیت مسیریابی با ساعت خیلی بیش‌تر از موبایل است. زیرا هنگامی که سرتان را پایین گرفته و مسیرها را در موبایل دنبال می‌کنید ممکن است با مانعی تصادف کنید. ساعت‌های هوشمند شما را با توانایی راه رفتن آزادانه همراه با تپ‌های هوشمند مسیریاب روی مچ دستتان شگفت زده می‌‌کنند.

۳- افزایش طول عمر باتری تلفن همراه با استفاده از ساعت هوشمند

یکی دیگر از دلایل اصلی خرید ساعت هوشمند کمک آن به عمر باتری تلفن همراه است. از دلایل عمده تمام شدن باتری تلفن همراه، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت آن است. با توجه به اینکه ساعت هوشمند میزان استفاده از موبایل را کاهش می‌دهد، باعث افزایش طول عمر باتری نیز می‌شود. پیش از آنکه بپرسید که آیا باتری خود ساعت تمام نمی‌شود باید بگویم که باتری ساعت‌های هوشمند حداقل چند روز دوام داشته و نیاز به شارژ ندارند. زیرا این ساعت‌ها از بلوتوث کم مصرف ۴٫۰ استفاده می‌کنند.

۴- ساعت هوشمند و تناسب اندام

ردیاب‌های تناسب اندام را می‌توانید با یک ساعت هوشمند جایگزین کنید. بیش‌تر این ساعت‌ها قادر به شمارش قدم‌ها هستند و اکثر برنامه‌های بدنسازی مانند Endomondo و Strava بر روی آن‌ها قابل اجرا می‌باشند. همه ما می‌دانیم که نیازمندیم سالم‌تر زندگی کنیم. می‌دانیم که باید روزانه ۱۰ هزار قدم راه برویم. می‌دانیم که نیاز داریم فعال‌تر باشیم. سنسورهای تناسب اندام موجود در ساعت هوشمند به ما می‌گویند که چطور حرکت کنیم، بخوابیم و غذا بخوریم. این روش امروزه به یکی از راهکارهای قدرتمند برای رسیدن به سلامتی تبدیل شده‌ است.

۵- انجام کارهای روزمره با استفاده از ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند از جمله لوازم جانبی هستند که زندگی را برای ما راحت‌تر می‌کنند. انجام کارهای روزمره با استفاده از ساعت هوشمند یکی دیگر از دلایل مهم خرید آن است. با استفاده از ساعت هوشمند می‌توانید پاسخگوی تماس‌های مختلف باشید. پاسخگویی به تماس در تلفن‌های مختلف متفاوت است به عنوان مثال در ساعت هوشمند می‌توان تماس‌ها را پاسخ داد یا رد کرد، اما برای اکثر آن‌ها برای صحبت یا شنیدار به میکروفن و هندزفری نیاز دارید. این ویژگی به هنگام رانندگی یا پیاده روی کار شما را بسیار ساده می‌کند. در برخی دیگر از ساعت ها مانند ساعت‌های هوشمند اپل، امکان پاسخگویی مستقیم با خود ساعت وجود دارد. البته این روش برای پاسخگویی به هر تماسی ایده آل نیست، اما برای مکالمات فوری و ضروری و در مواقعی که نمی‌توانید به تلفن همراه دسترسی داشته باشید می‌تواند موثر باشد. شما می‌توانید در شهر قدم زده و آهنگ مورد علاقه خود را از طریق گوشی که در جیب دارید گوش دهید. اما این کار را با استفاده از ساعت هوشمند نیز می‌توانید انجام دهید. اگر به آهنگی رسیدید که دوست ندارید تنها با یک ضربه به ساعت می‌توانید آن را رد کنید. حتی می‌توانید مکث کرده یا صدا را کم و زیاد کنید. شاید در ظاهر این موضوع پیش پا افتاده و کم اهمیت به نظر برسد اما واقعا گوش دادن به موسیقی با ساعت‌های هوشمند بسیار ساده‌تر است.

جمع بندی

درست است که استدلال اصلی درباره ساعت‌های هوشمند این است که آن‌ها قادرند تمامی کارهای تلفن همراه را انجام دهند اما این وسایل جایگزینی برای تلفن های همراه نیستند. ساعت‌های هوشمند قرار است تلفن های همراه را تکمیل کنند و زندگی شما را راحت تر کنند. واضح است که این گجت و تکنولوژی هنوز خیلی جدیدتر از آن است که مردم با آن خو گرفته باشند. اما باید در نظر داشت ابزارهایی که ما این روزها به طور معمول استفاده می‌کنیم شاید در سال‌هایی نه چندان دور تبدیل به نوستالوژی شوند. ساعت‌های هوشمند نیز نقش مهمی را در آینده ارتباطات و ابزارهایی که استفاده می‌کنیم بازی خواهند کرد. البته شاید همه مردم تمایلی به استفاده از این حجم از تکنولوژی را نداشته باشند، اما قابل پیش‌بینی است که خرید ساعت هوشمند برای بسیاری از افراد علاقه‌مند به تکنولوژی جذاب خوهد بود.
شما می‌توانید انواع مختلف ساعت‌های هوشمند را از برندهای مختلف به صورت اینترنتی از فروشگاه آنلاین بالاکا خریداری کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. بسیار ممنون بابت خبر ها و نوشته های جذابتون، من خرید کردم و راضی بودم خیلی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *