مقایسه نوت ۱۰ پلاس با اس ۲۰ پلاس سامسونگ : کدام را بخریم؟

مقایسه نوت ۱۰ پلاس با اس ۲۰ پلاس سامسونگ : کدام را بخریم؟
  • 1400/7/26
  • محمد عالی
  • 0

در این مطلب به مقایسه نوت ۱۰ پلاس با اس ۲۰ پلاس می پردازیم تا ببینیم کدام یک از پرچمداران سامسونگ در این رقابت برنده خواهد بود.

سامسونگ از آن دسته تولید کننده های گوشی هوشمند است که هر ساله افراد زیادی منتظرند تا از پرچمداران جدیدش رو نمایی کند. اگر قدری با گوشی های هوشمند این برند آشنا باشید، حتما می دانید که پرچمداران آن در دو خانواده گلکسی اس و گلکسی نوت به بازار عرضه می شوند. در سال های اخیر خانواده کهکشانی های سامسونگ مدل های بسیاری را با برچسب های قیمتی گوناگون به بازار عرضه کرده و دوستداران انواع گلکسی فراوانند، اما برخی افراد طرفداران سرسخت خانواده نوت و اس هستند. مدل هایی که هر ساله در این دو خانواده رونمایی می شود، دارای قوی ترین پکیج سخت افزاری، باکیفیت ترین نمایشگر، دوربین فوق العاده و امکانات ویژه ای هستند که به راحتی مخاطبان را به وجد می آورد.

در میان این دو مدل، نوت ۱۰ پلاس مدل پیشرو بود و شرکت تولید کننده در مراسم رونمایی به طرفداران نوید داد که نوت ۱۰ پلاس فقط یک گوشی هوشمند نیست و در هر بخش چنان قدرتمند ظاهر شده که می تواند عملکردی شبیه به کنسول بازی یا استودیو فیلم داشته باشد.

هیجان رو به رو شدن با غول های خانواده نوت هنوز از بین نرفته بود که در سال ۲۰۲۰ خانواده ۳ نفره جدید گلکسی اس که شامل گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا بود، پا به میدان رقابت گذاشت. سامسونگ برای آن که نشان دهد با محصول جدید انقلابی در طراحی پرچمداران به پا کرده، نام خانواده جدید را اس ۲۰ گذاشت این در حالی بود که سری قبلی اس ۱۱ نام داشت و این فاصله به صورت نمادین نشان دهنده ی حجم تغییرات و پیشرفت هایی است که مخاطبان قرار بود با آن رو به رو شوند. اس ۲۰ پلاس نیز در سرعت، قدرت و کیفیت حرف های بسیاری برای زدن دارد.

مقایسه نوت ۱۰ پلاس با اس ۲۰ پلاس از نظر نمایشگر

هر گاه که صحبت از یک پرچمدار می شود، اکثر مخاطبین از نمایشگر آن می پرسند و عموما تجربه کار کردن با صفحه نمایش با کیفیت پرچمداران ، حس خوبی را به کاربران منتقل می کند.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس دارای یک نمایشگر داینامیک آمولد ۶٫۸ اینچی است که وضوح و کیفیت تصویر در آن ۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ و تراکم پیکسلی ۴۹۸ پیکسل در اینچ خواهد بود. این صفحه نمایش به وسیله یک کورنینگ گوریلاگلس محافظت می شود و نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱ درصد است.

این در حالی است که گلکسی اس ۲۰ دارای یک نمایش داینامیک آمولد ۶٫۷ اینچی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰  وتراکم پیکسلی ۵۲۵ پیکسل در اینچ است . این نمایشگر ۹۰٫۵ درصد بدنه را فرا گرفته و با گوریلا گلس ۶ محافظت می شود.

برنده

در مقایسه نوت ۱۰ پلاس با اس ۲۰ اولترا متوجه می شویم که نمایند ی خانواده نوت نمایشگر بزرگ تری دارد که درصد بیشتری از بدنه را به خود اختصاص می دهد و در نتیجه حاشیه های آن باریک تر خواهد بود. کیفیت نمایشگر در نوت ۱۰ پلاس بیشتر بوده و تا این جا نوت ۱۰ پلاس در جایگاه بالا تری قرار گرفته است اما وقتی سرعت از نرخ تازه سازی می شود که تعیین کننده میزان روانی تصاویر است، نوت ۱۰ پلاس با رفرش ریت ۶۰ هرتز در جایگاه پایین تری قرار می گیرد، چرا که رفرش ریت اس ۲۰ پلاس ۱۲۰ هرتز بوده و مطابق استاندارد یک پرچمدار است.  پس می توان گفت در این قسمت اس ۲۰ پلاس پیشتاز است.

مقایسه نوت ۱۰ پلاس با اس ۲۰ پلاس از نظر قیمت صفحه نمایش

شاید با دیدن این عنوان تعجب کرده باشید چرا که این مورد را معمولا در سایت ها و منابع دیگر نمی بینید. اما از آنجایی که آوافیکس سالها تجربه کاری در حوزه تعمیرات موبایل دارد، دانستن این مورد را هنگام خرید موبایل ضروری می داند.

قضیه از این قرار است که شایع ترین خرابی گوشی های موبایل، شکستن یا سوختن صفحه نمایش در اثر ضربه ، نفوذ آب و اخیرا (بعد از کرونا) هم الکل است. از قضا گران ترین قطعه ی گوشی های سامسونگ نیز همین صفحه نمایش است. بنابراین اگر قیمت صفحه نمایش گوشی را ندانید، ممکن است بعدها با دیدن قیمت آن شوکه شوید و حتی از خیر تعمیر گوشی تان بگذرید. البته امیدواریم هرگز برای گوشی تان اتفاقی نیفتد مخصوصا با این نرخ ارز، اما بهرحال پیشنهاد می کنیم هنگام خرید گوشی نیم نگاهی هم به قیمت ال سی دی آن داشته باشید.

قیمت ال سی دی نوت ۱۰ پلاس

قیمت ال سی دی اس ۲۰ پلاس

راستی شما می دانید که آوافیکس یک شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیرات موبایل در منزل است؟ به این صورت که یک تکنسین را در زمان مورد نظر شما به منزل یا محل کار شما اعزام می کند و گوشی تان در حضور خودتان تعمیر می شود.
آوافیکس سرویس تعمیرات موبایل در محل

مقایسه دوربین نوت ۱۰ پلاس با اس ۲۰ پلاس

سامسونگ همیشه تلاش کرده است که پرچمدارانش از لحاظ دوربین از رقبای دیگر در بازار پیشی بگیرند و دارای آخرین تکنولوژی روز در عکاسی و فیلم برداری باشند. به همین جهت، هم از لنز های با کیفیت استفاده می کند و هم رابط کاربری با امکانات تازه و خاصی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

نوت ۱۰ پلاس دارای یک دوربین چهارگانه متشکل از یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی واید با قابلیت فوکوس خودکار، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت فوکوس خودکار، لرزه گیری اپتیکال و زوم دو برابری، یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید و در نهایت یک دوربین TOF برای تشخیص عمق است.

دوربین سلفی این گوشی یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی عریض دارد و مجموعه دوربین های پشت و جلو می توانند با حداکثر کیفیت ۲۱۶۰ فیلمبرداری کنند.

اما نوت ۲۰ پلاس دارای یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی واید با قابلیت فوکوس خودکار و لرزه گیری اپتیکال، یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی واید با قابلیت فوکوس خودکار، لرزه گیری اپتیکال و بزرگنمایی به همراه کراپ کردن تصاویر، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با قابلیت Super steady برای لرزه گیری در هنگام فیلم برداری و در آخر یک دوربین TOF برای تشخیص عمق است.

دوربین سلفی این مدل ۱۰ مگاپیکسلی است که می تواند با کیفیت ۲۱۶۰ فیلم برداری کند و حداکثر کیفیت ممکن در فیلم برداری با دوربین های پشتی ۸k خواهد بود.

برنده

باید گفت که مجموعه دوربین های این دو کهکشانی بسیار خوب عمل می کنند و تقریبا مقایسه آن ها بر روی کاغذ بی معنی است و تنها تجربه کاربری است که می تواند مدل برتر را مشخص کند.

مقایسه نوت ۱۰ پلاس با اس ۲۰ پلاس از نظر پردازنده

در گلکسی نوت ۱۰ پلاس پکیج سخت افزاری نسخه جهانی با نسخه چین و امریکا متفاوت است. در نسخه جهانی از تراشه اگزینوس ۹۸۲۵ استفاده شده در حالی که نسخه چین و آمریکا دارای تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ است. پردازنده گرافیکی این دو مدل به ترتیب Mali G76 MP12 و Adreno 640 است و در مجموع نسخه اختصاصی چین و آمریکا دارای سخت افزاری با قدرت و سرعت بالا تری است.

فضای ذخیره اطلاعات در این مدل یک رم ۱۲ گیگابایتی با حافظه های داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ مگابایت است.

در گلکسی اس ۲۰ پلاس  در نسخه گلوبال از یک تراشه اگزینوس ۹۹۰ و در نسخه چین و امریکا از اسنپ دراگون ۸۶۵ بهره برده اند. پردازنده های گرافیکی این دو نسخه به ترتیب mali G76 MP11 و adreno 650  هستند.

در این مدل نیز مسلما نسخه دارای اسنپ دراگون سرعت و قدرت بیشتری دارد.

فضای ذخیره اطلاعات در اس ۲۰ پلاس در یک مدل، رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگا بایتی و در دیگری رم ۱۲ گیگابایت با حافظه های داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی است.

برنده

باید توجه داشت که در مقایسه ی نوت ۱۰ پلاس با اس ۲۰ پلاس نسخه های گلوبال را با هم و نسخه های اختصاصی چین را نیز با هم مقایسه کرد. نتایج نشان می دهد که اس ۲۰ پلاس از تراشه و پردازنده های نسل جدید و قوی تری استفاده نموده است.

مقایسه نوت ۱۰ پلاس با اس ۲۰ پلاس از نظر باتری

باتری استفاده شده در نوت ۱۰ پلاس یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی است که به وسیله یک شارژر، فست شارژ ۲۵ واتی شارژ می شود. این در حالی است که باتری استفاده شده در اس ۲۰ پلاس یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است اما در این جا نیز یک شارژر ۲۵ واتی برای شارژدهی استفاده شده است.

تست های مقاومت باتری انجام شده بر روی اس ۲۰ پلاس نشانگر عملکرد بهتر آن است که با توجه به ظرفیتش همین نیز انتظار می رفت.

بالاخره نوت ۱۰ پلاس بهتر است یا اس ۲۰ پلاس ؟ کدام را بخریم؟

با توجه به نرخ نوسازی بالاتر و پردازنده قوی تر اس ۲۰ پلاس اگر اهل بازی و نصب برنامه های سنگین هستید، این گوشی برای شما انتخاب بهتری است اما اگر قلم نوت ۱۰ پلاس برای شما کاربرد دارد، قطعا نوت ۱۰ پلاس برای شما مناسب تر است. از سایر جهات اختلاف فاحشی ندارند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *