نکات مهم و کاربردی و راهنمای خرید سرور مجازی آلمان چیست

نکات مهم و کاربردی و راهنمای خرید سرور مجازی آلمان چیست
  • 1400/7/26
  • فرید دانشفر
  • 1

وب سایت هایی که امکان دارد در آینده ای نزدیک با ترافیک بالای کاربر مواجه شوند بهتر است از خرید هاست های اشتراکی اجتناب کنند. هاست های اشتراکی مزیت های زیادی دارند اما زمانی که سایت با ورود تعداد زیادی کاربر مواجه می شود قادر نیست آن طور که باید و شاید به مخاطبان خود سرویس دهی کند و امکان دارد سایت از دسترس خارج شود. به همین دلیل اگر فکر می کنید که در آینده، سایت شما پیشرفت خواهد کرد و افرادی زیادی از آن بازدید به عمل خواهند آورد بهتر است از همین ابتدا به سراغ سرورهای مجازی بروید. این سرورها امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند و می توانند تمام نیازهای مخاطب را به خوبی برطرف کنند.

سرور مجازی آلمان

انواع متفاوتی از سرور در دنیا ارائه می شود. این گروه بندی های متفاوت هر کدام بر اساس فاکتورها و پارامتری های خاصی انجام شده است. یکی از انواع دسته بندی های سرور مجازی بر اساس موقعیت جغرافیایی صورت می گیرد و سرورها را به دو گروه ایرانی و خارجی طبقه بندی می کند. سرور مجازی آلمان یکی از سرورهای ارائه دهنده خدمات میزبانی در دنیاست و در کشور آلمان واقع شده است. این سرور مزیت های زیادی دارد و به همین دلیل برخی افراد برای میزبانی سایت خود به دنبال سرورهای کشور آلمان هستند.

نکات مهم در هنگام خرید سرور مجازی آلمان

به هنگام خرید سرور مجازی آلمان باید به برخی نکات مهم و حیاتی توجه داشته باشید. این نکات مهم به شما کمک می کند تا سروری که بهترین خدمات و امکانات را در اختیار شما قرار می دهد، انتخاب کنید. از جمله مهم ترین نکات خرید سرور آلمان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

موقعیت جغرافیایی

به صورت کلی یکی از مهم ترین مسائلی که به هنگام خرید سرور مجازی باید به آن توجه کنید این است که سرور در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارد. وب سایت هایی که مطمئن هستند کاربران آنها تنها از داخل کشور به بازدید از سایت می روند، بهتراست خرید سرورهای خارجی را فراموش کنند و به سراغ سرورهای ایرانی بروند. وب سایت هایی که کاربران خارجی نیز از آنها بازدید می کنند بهترین گزینه برای خرید سرور مجازی آلمان به شمار می روند. به همین دلیل موقعیت جغرافیایی سرور از جمله مهم ترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه کرد.

مجازی ساز

موضوع دیگری که به هنگام خرید سرور مجازی آلمان باید مورد توجه قرار داده شود، مجازی ساز است. انواع متفاوتی از مجازی سازها توسط شرکت های هاستینگ ارائه می شود که هر کدام از آنها برتری ها و معایبی دارند. در اینجا مساله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است برخی از مجازی سازها با توجه به ساختار و عملکردی که برای آنها تعریف شده است، بیشترین سهم سرور را در اختیار سایتی قرار می دهند که از منابع، بیشتر استفاده می کنند. از جمله مجازی سازهایی که به این شکل عمل می کند، می توان openVZ را نام برد. این مجازی ساز با خصوصیاتی که دارد عملکرد سایر سرورهای مجازی را تحت تاثیر قرار می دهد. البته همه مجازی سازها به این شکل نیستند و برخی از آنها مانند kvm شرایط خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

این مجازی ساز، منابع سرور را بین سرورهای مجازی تقسیم می کند و اگر به عنوان مثال یک سرور مجازی تنها حق استفاده از ۲ گیگ رم را داشته باشد، چنانچه بخواهد سهم بیشتری را مصرف کند، اجازه این کار به او داده نخواهد شد. با مجازی ساز kvm عملکرد سایر سرورهای مجازی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. پس خوب است زمانی که قصد دارید سرور مجازی آلمان را خریداری کنید به این موضوع بسیار مهم هم توجه داشته باشید.

ذخیره کردن اطلاعات

نکته مهم دیگری که باید به هنگام خرید سرور مجازی آلمان به آن توجه کنید این است که ذخیره سازی داده ها در سرور بر روی چند دیسک انجام می شود. برخی سرورها اطلاعات را بر روی ۴ دیسک ذخیره می کنند. بدین شکل اگر یکی از دیسک ها با اختلال مواجه شده و نتواند عملیات خواندن دیتا را به خوبی انجام دهد، دیسک دگیری را جایگزین می کنند و عملکرد سایت نیز دچار مشکل نخواهد شد.

در ضمن وجود چندین دیسک در سرور، می تواند سرعت لود سایت را افزایش داده و به هنگام پردازش دیتا و اطلاعات، به یک دیسک، فشار کمتری اعمال خواهد آمد.

نوع هارددیسک

از دیگر مسائل مهمی که باید به هنگام خرید سرور مجازی آلمان مورد توجه قرار داد، هارددیسک است. انواع هارددیسک در سرورها مورد استفاده قرار گرفته و اطلاعات و دیتای وب سایت ها بر روی آنها قرار داده می شود. از جمله انواع هارد مورد استفاده در سرورها می توان به هاردهای SSD،SATA و NVMe اشاره کرد. NVMe یک استاندارد جهت دسترسی پیدا کردن به حافظه و هارد SSD می باشد. هاردهایی که جدیدا توسط سرور مجازی آلمان به کار گرفته شده است پاسخگویی بالایی داشته و این موضوع بر روی افزایش سرعت لود سایت تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

آپتایم سرور

از دیگر موضوعات بسیار مهمی که باید در هنگام خرید سرور مجازی آلمان مورد توجه قرار داده شود، آپتایم سرور است. آپتایم به مدت زمانی که یک سایت در طول سال آنلاین است، گفته می شود. این مدت زمان به صورت درصد بیان می شود و هر چه عدد بیان شده به ۱۰۰ نزدیک تر باشد، سرور کارایی بالاتری از خود نشان خواهد داد. این موضوع نشان می دهد که وب سایت شما در طول سال چند بار از دسترس خارج شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *