تابلو های تبلیغاتی تمام رنگ

تابلو های تبلیغاتی تمام رنگ
  • 1400/7/28
  • زهرا معبودی
  • 0

دنیای امروز انسانها مملو از رنگ ها می باشد و این تنوع رنگ هاست که به زندگی هر انسانی زیبایی و امید بخشیده است؛ به طور کل باید در یک تعریف کوتاه و عامیانه از رنگ اینطور نوشت که رنگ در چشم و دید انسان عنصری است که می توان با آن تفاوت را احساس و درک کرد و جهان هستی را به همان زیبایی و عظمتش رویت نمود.

تابلو های تبلیغاتی تمام رنگ
یکی از کاربرد های رنگ امروزه در صنعت تبلیغات به چشم می خورد و در حقیقت این تنوع رنگ است که تبلیغات را به طور چشم گیری تغییر و تحول داده است؛ به عنوان مثال تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات بنری، تبلیغات بیلبورد و بسیاری دیگر از روش های تبلیغاتی بصری، کاملا ادغام شده با رنگ ها هستند.

در ادامه این مطلب می خواهیم به موضوع اصلی، تحت عنوان تابلو های تبلیغاتی تمام رنگ بپردازیم تا در نهایت به درک این موضوع برسیم که تنوع رنگ تا چه حدی روی تابلو های تبلیغاتی و جذب مشتری تاثیر دارد.

نقطه مثبت تنوع رنگ در تابلو سازی و جذب مشتری

نقطه مثبت تنوع رنگ در تابلو سازی و جذب مشتری
امروزه تولید تابلو های تبلیغاتی به روش ها و انواع مختلفی صورت می گیرد که مراحل تولید و ساخت آنها نیز به عهده صنفی با نام تابلو سازی می باشد؛ نکته مثبتی که می توان امروزه در تابلو سازی به آن اشاره کرد این است که وجود متریال های مختلف همراه با تنوع رنگ بالا در تابلو سازی یکی از اصلی ترین و هدفمند ترین موارد در ساخت تابلو بشمار می روند که می توان با در نظر داشتن آن، مشتریان بسیاری را جذب نمود.
در یک مثال ساده فرض کنید که یک مغازه اسباب بازی فروشی قصد سفارش یک تابلو مغازه را دارد؛ مسلما تابلو های متفاوتی هستند که مدیر اسباب بازی فروشی می تواند مبادرت به سفارش آنها داشته باشد؛ اما جهت بازخورد مناسب و هدفمند از یک تابلو تبلیغاتی می تواند اقدام به سفارش تابلو های جدید و یا انواع حروف برجسته با تنوع رنگ بالا نماید.
به عنوان مثال ساخت یک تابلو تبلیغاتی نئون پلاستیک با رنگ های متنوع پلکسی گلاس به همراه لوگو باکس های عروسک می تواند گذینه بسیار مناسبی برای ساخت یک تابلو تبلیغاتی اسباب بازی فروشی باشد که از مهمترین موارد مثبت آن هم این است که مشتریانی که به دنبال خرید اسباب بازی هستند می توانند با کمی دقت به تابلو های تبلیغاتی مغازه ها، مغازه مورد نظر خود را بیابند.

تابلو های تمام رنگ

تا این بخش از مطلب به این موضوع پرداختیم که می توان در تابلو سازی تابلو های تبلیغاتی را در رنگ های مختلفی تولید نمود؛ اما در ادامه می خواهیم به نکته قابل توجهی در تابلو سازی بپردازیم که وجود تکنولوژی و علم روز در آن موج می زند و به خوبی قابل رویت است و آن هم تابلو های تبلیغاتی تمام رنگ یا full color است.
دنیای بزرگ رنگ ها که در جهان مشاهده می شود حاصل وجود سه رنگ قرمز، سبز و آبی است؛ در حقیقت باید گفت که تمام رنگ ها با ترکیب رنگ های قرمز، سبز و آبی به وجود می آیند؛ به عنوان مثال ترکیب رنگ قرمز و سبز می شود رنگ زرد، ترکیب رنگ قرمز و آبی می شود رنگ بنفش، ترکیب رنگ آبی و سبز می شود رنگ فیروزه ای و …
اما مبحث تمام رنگ در تابلو سازی بیشتر مربوط می شود به ساخت تابلو هایی که با استفاده از المانهای نوری، نور پردازی می شود که در همین راستا باید عنوان کرد که یکی از مواردی که با استفاده از آن، تابلو های امروزی تمام رنگ نور پردازی می شوند اس ام دی ها هستند.
اس ام دی ها در انواع مختلفی تولید می شوند که در دو نوع تک رنگ و تمام رنگ در بازار موجود می باشند و در تابلو سازی بیشتر به عنوان ساخت تابلوهایی مانند تابلو روان، تابلو پیکسلی و حروف های برجسته تمام رنگ استفاده می شود.

عملکرد اس ام دی ها در تابلو های تمام رنگ

عملکرد اس ام دی ها در تابلو های تمام رنگ
اس ام دی های تمام رنگ از سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی تشکیل شده اند؛ در واقع هر یک از اس ام دی ها بصورت یک بلوک ساخته می شوند که داخل آنها ۳ عدد اس ام دی وجود دارد که یکی از آنها قرمز، دیگری سبز و اس ام دی دیگر آبی می باشد.
اما نکته قابل توجه و بحث بر انگیز در رابطه با عملکرد این نوع از اس ام دی هاست که باید گفت، جهت تولید رنگ های متفاوت از اس ام دی های فوق نیازمند یک بورد کنترل هستیم.
وظیفه بورد کنترل که اصطلاحا به آن درایور نیز گفته می شود، تولید ۱۶ میلیون رنگ با استفاده از سه رنگ اصلی اس ام دی ها می باشد؛ اگر بخواهیم به طور مختصر در رابطه با اینکه چگونه می شود که بورد کنترلر ها ۱۶ میلیون رنگ را تولید می کنند توضیح دهیم می توانیم به این صورت شرح دهیم:
فرض کنید یک تابلو چلنیوم که یکی از انواع حروف برجسته است ساخته ایم و قصد داریم که روشنایی حروف چنلیوم بنفش باشد؛ در این هنگام بورد کنترل به اس ام دی بلوکی دستوری ارسال می کند مبنی بر اینکه تنها دو اس ام دی قرمز و سبز روشن شوند که با این عمل و ترکیب دو رنگ قرمز و سبز، رنگ بنفش به وجود خواهد آمد.
مورد دیگری که باید به آن اشاره نمود این است که بورد کترلر ها این قابلیت را هم دارند که به عنوان مثال رنگ بنفش یا دیگر رنگ ها را کم رنگ تر یا پر رنگ تر کنند به این صورت که درجه رنگ های اصلی را کاهش یا افزایش دهند.

در این مطلب با تابلو های تبلیغاتی تمام رنگ یا همان فولکالر آشنا شدیم و به این موضوع پی بردیم که این نوع از تابلو ها با استفاده از اس ام دی و بورد کنترل یا درایور ساخته می شوند و قادر به تولید ۱۶ میلیون رنگ نیز هستند؛ حتی این نوع از اس ام دی ها اگر با تراکم کمی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، قابلیت پخش فیلم را هم دارند؛ پس با توجه به این مورد بر کسی پوشیده نیست که چنین قابلیت بالایی در ساخت یک تابلو تبلیغاتی می تواند در جذب مشتری بسیار حائز اهمیت باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *