ایده های خلاقانه برای عکاسی تبلیغاتی

ایده های خلاقانه برای عکاسی تبلیغاتی
  • 1400/8/1
  • زهرا معبودی
  • 0

امروزه در دنیای تبلیغات استفاده از عکس و فیلم حرف اول را می‌زند. تاثیری که عکس و فیلم در جذب مخاطب در نگاه اول دارند بر هیچ کسی پوشیده نیست. از این رو، عکاسی تبلیغاتی بخش پررنگی را در فضای تبلیغات به خود اختصاص می‌دهد. در رقابت تنگاتنگ دنیای تبلیغات برای دیده شدن، اصلی که باعث تمایز کار شما می‌شود بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه برای عکاسی تبلیغاتی است.

ایده های خلاقانه برای عکاسی تبلیغاتی

خلاقیت در تبلیغات

خلاقیت یکی از موثرترین فاکتورها برای موفقیت در تبلیغات است. اگر شما بتوانید از قوه خلاقیت خود به خوبی برای تبلیغ یک محصول یا معرفی یک کسب و کار استفاده کنید، تا حد زیادی در رسیدن به هدف خود موفق خواهی بود. در دنیای امروز که رقابت شدیدی بین برندها و کسب و کارها وجود دارد، عاملی که باعث متمایز دیده شدن شما در سیلی از عکس‌ها، بنرها، تیزرها و محتواهای تبلیغاتی می‌شود، خلاقیت است.

عکاسی تبلیغاتی

یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین روش تبلیغات، عکاسی تبلیغاتی است. عکس از این مزیت منحصر بفرد برخوردار است که در کسری از ثانیه حج زیادی از اطلاعات را به ببینده منتقل می‌کنند. قدرت جذب مخاطب در عکاسی تبلیغاتی بسیار بیشتر از روش‌های دیگر است. شما برای بروز خلاقیت در عکاسی، فضای بیشتری برای مانور دادن در اختیار دارید. عکاسی تبلیغاتی خیلی از ایده‌های خلاقانه را با خودش به همراه می‌آورد. کافیست از این ایده‌ها بهره ببرید و آنها را در عکاسی تبلیغاتی نشان بدهید.

عکاسی تبلیغاتی

ایده های خلاقانه برای تیزر تبلیغاتی

یک روش دیگر برای معرفی یا تبلیغ استفاده از ویدیو یا همان تیزر تبلیغاتی است. این روش سرعت تاثیرگذاری عکاسی تبلیغاتی ندارد ولی جامع‌تر از عکاسی است. در تیزر تبلیغاتی برخلاف عکاسی، گزینه‌هایی مثل صدا و حرکت پل ارتباطی قوی‌تری برای جذب مخاطب ایجاد می‌کنند. ایده‌های خلاقانه برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی کمی متفاوت از عکاسی است. یکی از مزیت‌های تیزر تبلیغاتی این است که شما زمان بیشتری برای نشان دادن ایده خلاقانه خود دارید.

چند ترفند برای رسیدن به ایده های خلاقانه در عکاسی تبلیغاتی

خلاقیت عنصری درونی و ذاتی است. شما نمی‌توانید خلاقیت را از کسی یاد بگیرید بلکه باید آن را در درون خود بجویید. با این حال، ترفندهایی برای رشد خلاقیت در درون شما و به کارگیری آن در کار تبلیغات وجود دارد. این ترفندها شما را به ایده‌های خلاقانه در عکاسی یا تولید محتوای تبلیغاتی نزدیک می‌کنید. برای داشتن یک نگاه خلاقانه، جسور باشید و به خودتان اعتماد کنید. در ادامه به چند نمونه از این ایده‌های خلاقانه اشاره می‌کنیم.

  1. خلق ایده تبلیغاتی از داشته ها

اولین گام در خلق یک ایده ساخت بنای آن است. شما باید از چیزهایی که در اختیار دارید همه چیز را بسازید. به عبارتی، بنای اصلی ایده خلاقانه شما داشته‌هایتان هستند. در این مرحله نیاز به اضافه کردن چیزهای خاص دیگری از دنیای بیرون نیست. این ایده خام‌ترین بخش کار خلاقانه شماست. تمام جزییات این مرحله در فکر شما صورت می‌گیرد بدون اینکه نیاز به ابزار پیشرفته‌ای داشته باشید.

  1. مختصر ولی موثر

هر چقدر یک ایده تبلیغاتی به‌خصوص در عکاسی، مختصر و موجز باشد و پیام را سریع‌تر به مخاطب منتقل کند، خلاقانه‌تر عمل می‌کند. در دنیای پر سرعت امروز، مخاطب نه وقت کافی برای توجه کردن به تبلیغات مختلف دارد و نه حوصله زیادی برای این کار. پس بهتر است با مختصرگویی از زمان جلو باشید.

مختصر ولی موثر

  1. متمایز و منحصر بفرد

اصلی‌ترین مزیت خلاقیت در تبلیغات تمایز و تفاوت آن است. اگر تبلیغی مشابه تبلیغات دیگر باشد از شان کمی برای دیده شدن و جلب توجه مخاطب برخوردار است. اما وقتی از ایده‌های خلاقانه کمک بگیرید، تبلیغ شما متفاوت از بقیه به نظر می‌رسد؛ از این رو، ذهن ماجراجوی مخاطب که علاقمند به دیدن یا شنیدن چیزهای تازه هست را متمرکز می‌کند.

  1. خلق ایده های خلاقانه به کمک تکنیک ها و ابزارهای جدید و پیشرفته

یکی از ابزارهای قدرتمندی که به شما در خلق ایده‌های خلاقانه کمک زیادی می‌کند، فناوری است. هرچقدر سرعت عمل شما در استفاده از تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته بیشتر باشد، یک گام جلوتر از بقیه در خلق ایده‌ها قدم برمی‌دارید. البته این را هم نباید فراموش کنید که تکنولوژی های پیشرفته به زودی در دستری همگان قرار می‌گیرد پس تنها از استفاده از آنها مزیتی برای شما ایجاد نمی‌کند. ولی اگر تکنیک خاص خودتان را در استفاده از تکنولوژی داشته باشید، یک امضای خلاقانه برای خودتان تعیین خواهید کرد.

  1. خلاقیت در انتخاب مکان، فضا و نورپردازی

گاهی اوقات شما با کمک خلاقیت خود در استفاده از امکانات موجود مثل مکان، فضا یا نور می‌توانید ایده‌های خلاقانه نابی را رقم بزنید. عکاسی یا فیلمبرداری در مکان‌های بکر و کمتر دیده شده روشی خلاقانه و موثر است. به‌خصوص اگر ترکیب نو و جدیدی از فضا و همچنین نورپردازی خلق کنید، ایده شما متفاوت‌تر دیده خواهد شد. البته، قبل از این کار باید در زمینه نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی مهارت کافی را داشته باشید.

خلاقیت در انتخاب مکان، فضا و نورپردازی

  1. خلق داستان یا کاراکتری جدید برای تبلیغ یک محصول یا خدمات

یکی از ترفندهای دیگری که برای خلق ایده‌های خلاقانه در عکاسی تبلیغاتی یا ساخت تیزر می‌توانید استفاده کنید، خلق داستان یا شخصیت‌پردازی است. به‌خصوص در مورد تیزر تبلیغاتی اگر محصول یا خدمات موردنظر را در قالب یک داستان به نمایش بگذارید یا شخصیتی برای آن بسازید، بیان خلاقانه‌تری خواهید داشت. در عکاسی از محصول می‌توانید از اجسام آشنا، محبوب و جذاب برای شخصیت‌سازی و کمک به دیده شدن بهتر محصول استفاده کنید. به‌خصوص اگر محصول جدیدی را معرفی می‌کنید که ابزارهای ارتباطی زیادی با مخاطب در اختیار ندارید.

ایده های خلاقانه شیوه ای حرفه ای برای عکاسی تبلیغاتی

عکس‌ها یا تیزرهای ساده و سطح پایین شانسی برای موفقیت و دیده شدن در دنیای تبلیغات ندارند. شما برای دیده شدن باید حرفه‌ای و ماهرانه عمل کنید. یکی از پایه‌های تبلیغات حرفه‌ای بهره‌گیری از خلاقیت است. ایده خلاقانه‌ای که شما در عکس یا تبلیغ خود استفاده می‌کنید نشانگر توانمندی و تسلط شما بر کار دارد. شما با بالا بردن دانش خود در طول زمان و کسب مهارت بیشتر می‌توانید وسعت خلاقیت خود را هم گسترش بدهید. تمام این عوامل به شما کمک می‌کند که کاری حرفه‌ای به مخاطب ارائه کنید.

ایده های خلاقانه شیوه ای حرفه ای برای عکاسی تبلیغاتی

استودیوهای عکاسی فضایی برای خلق ایده های خلاقانه

استودیوهای عکاسی با در اختیار داشتن دانش و مهارت کافی در زمینه عکاسی تبلیغاتی در خلق ایده‌های خلاقانه حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند. آنها با به‌کارگیری جدیدترین ابزارهای پیشرفته و امکانات حرفه‌ای می‌تواند خلاقانه‌تر عمل کنند و تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطب داشته باشند. ترکیب دانش، مهارت، تجربه و امکانات در کنار هم راز موفقیت استودیوهای عکاسی در خلق ایده‌های خلاقانه در عکاسی تبلیغاتی است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *