مزایای طراحی لوگوی حرفه ای برای مشاغل

مزایای طراحی لوگوی حرفه ای برای مشاغل
  • 1400/8/3
  • مهدی پیوندی
  • 0

با دیدن یک طراحی لوگو خوب اولین چیزی که به ذهنتان می رسد و شما را به فکر فرو می برد چیست؟ آیا این “چرا به این طرح فکر نکردم؟”

 

خوب، پاسخ این است که ممکن است برخی از عناصر کلیدی هویت برند خود را از دست بدهید. برای داشتن یک رابطه موفق و بلندمدت با مخاطب هدف، لازم است مزایایی را که لوگوهای حرفه ای و خوب طراحی شده برای کار شما به ارمغان می آورد را بدانید.

 

هر کسب و کاری دارای اهداف، ماموریت ها، مسئولیت ها و چشم اندازی برای دستیابی است. لوگوهای خوب نشان دهنده این اهداف و مأموریت ها هستند زیرا مبنایی هستند که هویت شرکتی کسب و کار بر اساس آن پیوند می یابد. آنها نمایشی واقعی از ماهیت کار یک شرکت و دستاوردهای آن هستند.

چه یک مؤسسه آموزشی یا یک شرکت تولیدی باشید، باید یک لوگو با طراحی خوب داشته باشید. این نه تنها هویتی را برای شرکت شما به ارمغان می آورد، بلکه مشتریان نیز به شما وفادار خواهند ماند.

 

لوگوها کار شما را در معرض دید قرار می دهند

لوگوی شما باید ماهیت کار شما را به تصویر بکشد. اگر کسب و کار شما تی شرت های وارداتی می فروشد و لوگوی شما بیشتر به برندسازی یک صنعت خیاطی محلی می پردازد، این مناسب نیست و باید به این دلایل، طرح لوگو خود را عوض کنید.

 

لوگوهای خوب به یاد ماندنی هستند

لوگوی شما باید آنقدر به یاد ماندنی باشد که فوراً به ذهن مشتریان برسد. این ضرب المثل را به خاطر بسپارید که «اولین تأثیر، آخرین تأثیر است». اگر مخاطبان شما توسط طراحی لوگوی شما در اولین ثانیه ها جذب می شوند، پس شما موفق شده اید.

یک تصور خوب ایجاد کنید

لوگوهای خوب شخصیت کسب و کار شما را مشخص می کنند. به این فکر کنید، وقتی کی اف سی سفارش می دهید، اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند پیرمرد با ریش سفید است.

سپس تمام همبرگرهای آبدار و معاملات غذایی را با آن مرتبط می کنید. افکاری از این دست همان چیزی است که یک لوگوی خوب برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد و در نهایت سود بی پایانی به همراه دارد.

 

بازاریابی و فروش

لوگوها مزایای تبلیغاتی و بازاریابی دارند. هنگامی که می خواهید مأموریت و اهداف شرکت خود را به طور کلی ارائه دهید، مکان ها و لیست های محصولات خور را نمایش دهید. تنها از طریق طراحی لوگوی مقیاس دار، مرتبط و کامل می توان به این هدف برسید. لوگو خوب مشتری را جذب می کند.

میل به هویت؟

با داشتن یک لوگوی خوب، می توانید یک هویت شرکتی منحصر به فرد برای کسب و کار خود ایجاد کنید. این بدان معنی است که لوگوی شما می تواند نشان دهنده محصول یا خدماتی باشد که هیچ کسب و کار دیگری ارائه نمی دهد.

همچنین ابزاری برای برجسته کردن تخصص شما در یک بازار اشباع شده است. محصولات مشابه اغلب در ایجاد تمایز از رقبای خود مشکل دارند. با این حال، اگر لوگوی خوبی داشته باشید، می توانید با چاپ آن بر روی تراکت ها، مجلات، بیلبوردها و غیره، مخاطب را جذب کنید.

 

حس سازگاری

شرکت شما ممکن است متعلق به دهه ۵۰ نباشد، اما اگر لوگوی خود را به خوبی برنامه ریزی کرده باشید، سرمایه گذاری دقیق و عاقلانه ای انجام داده باشید. مطمئناً می توانید در مدت زمان کوتاهی به مخاطبان مورد نظر دست پیدا کنید. ایده این است که تصوری از اصالت و قابلیت اطمینان را به مشتریان خود ارائه دهید که می تواند از طریق یک لوگوی زیبا به دست آید.

 

اولین ردیف بایستید

با انبوهی از برندها و محصولات مختلف، باید از همه آنها پیشی گرفت و به عنوان یک برند جدید ظاهر شد. غول‌های بزرگ مطمئناً سود شما را کاهش می‌دهند، اما در اینترنت، می‌توانید رقابت سختی برای آنها ایجاد کنید. طراحی لوگوی چشم نوازی در وب سایت خود داشته باشید و با مردم معاشرت کنید. رسانه های اجتماعی راه دیگری است که طراحی لوگو می تواند تفاوت ایجاد کند. یک یا دو ثانیه طول می کشد تا توجه عموم را به خود جلب کرده و آنها را از سرگردان در جاهای دیگر باز دارد. یک طراحی لوگوی خلاقانه و سنجیده می تواند برای برند شما معجزه کند.

محصولات خود را برند کنید

آیا لوگوهای روی تی شرت و کلاه های ورزشی را دیده اید؟ اگر دارید، پس باید بدانید که این روش دیگری است که توسط سازمان‌های بزرگ برای تجاری کردن محصولاتشان استفاده می‌شود. تبلیغ شرکت های خود از طریق تابلوهای منحصر به فرد ایده کلیدی است که به آنها اجازه می دهد میلیون ها درآمد کسب کنند. پپسی یکی از نمونه های معروف این موضوع است.

اگر با معنای برندسازی قوی آشنا نیستید، بهترین راه برای درک آن، دیدن خودروها در حین رانندگی است. چگونه بین هویت گرافیکی خودروها تفاوت قائل می شوید؟ از طرحشونه یا رنگشون؟ خوب، اینها تنها راه های تقویت شده برای تفاوت هستند. آرم های موجود بر روی کاپوت هر خودرو سازنده آن را نشان می دهد. این یک تأثیر قوی است زیرا شما با برند ارتباط برقرار می کنید.

 

رسانه هنر برتر مجری طراحی لوگو، طراحی ست اداری و طراحی سایت در تهران است جهت مشاوره و استعلام قیمت با شماره های زیر تماس بگیرید و نمونه کارها را در آدرس وب سایت رسانه هنر برتر می توانید ببینید.

 

۰۹۱۳۳۰۵۵۱۵۶

۰۹۱۲۴۱۸۴۶۰۰

www.saynadesign.com

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *