تکنیک‌های حرفه‌ای تشخیص و خرید هاست از مدیر سرور

تکنیک‌های حرفه‌ای تشخیص و خرید هاست از مدیر سرور
  • 1400/8/15
  • زهرا معبودی
  • 0

برای داشتن یک سایت جذاب و کاربردی به موارد مختلفی نیاز خواهید داشت. یکی از این موارد که تاثیر بسزایی در عملکرد سایت‌تان دارد خرید هاست با کیفیت است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید و با فاکتورهای تاثیرگذار بر روی انتخاب هاست آشنا شوید در این مقاله همراه ما باشید.

هاست یا فضای میزبانی وب چیست؟

در دنیای امروز راه‌اندازی کسب وکار اینترنتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با رشد فناوری و افزایش تمایل افراد به گشت و گذار در اینترنت، داشتن سایتی که به معرفی شما بپردازد و محصولات و خدمات‌تان را به دست مخاطبان برساند مهم‌تر از آن‌ چیزی است که فکرش را می‌کنید. یک لحظه چشمان خود را ببندید و زندگی روزمره‌تان را بدون اینترنت تصور کنید. در چنین دنیایی دیگر خبری از شبکه‌های اجتماعی نیست و نمی‌توانید محصولاتی که نیاز دارید را در سایت‌های اینترنتی بررسی کنید و در نهایت بخرید.

دیگر آن‌ روزها که محبور بودید برای خرید کوچک‌ترین وسیله مورد نیازتان شال و کلاه کنید و بیرون بروید گذشته است. به لطف رشد اینترنت و راه اندازی کسب وکارهای اینترنتی حالا در هر جایی از ایران و حتی جهان که باشید می‌توانید محصولاتی که دوست دارید را بخرید و با افرادی که دوست شان دارید ارتباط برقرار نمایید.

برای اینکه بتوانید از چنین مزایایی برخوردار شوید باید یک هاست و یک دامنه داشته باشید. خرید هاست و دامنه اولین گامی است که برای ورود به دنیای جذاب اینترنت نیاز دارید. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و ببینیم چرا باید سنگ بنای کسب وکارهایمان را با یک هاست خوب و قابل اعتماد بنا کنیم.

چرا باید برای راه اندازی سایت هاست بخریم؟

 

هاست فضایی بر روی سرور است که به شما اجازه می‌دهد مطالب‌تان را بر روی آن میزبانی کنید یا یک فروشگاه اینترنتی مثل فروشگاه‌های بزرگ ایران و جهان راه اندازی نمایید. در واقع همه چیز از هاست شروع می‌شود. شما برای نگهداری و حفظ سایت‌تان در دنیای آنلاین به یک سرویس مطمئن ارائه هاست نیاز خواهید داشت.  به کمک وب هاستینگ قادر خواهید بود فایل هایتان را در فضایی امن ذخیره سازی کنید و آن‌ها را در زمان لازم به دست کاربران‌ سایت‌تان برسانید. فرض کنید می‌خواهید یک خانه زیبا و بزرگ بسازید. اولین کاری که بعد از طراحی نقشه خانه می‌کنید چیست؟ خوب معلوم است. یک مکان مناسب برای ساخت خانه می‌خرید و آن را به دست یک معمار با سابقه می سپارید. هاست نیز دقیقاً همین است. فضایی برای ساخت خانه اینترنتی شما که قرار است همه چیز را درباره‌تان به مخاطب بگوید و او را به تعامل با شما وا دارد.


برای خرید هاست چه معیارهایی را باید در نظر داشته باشیم؟

بعد از اینکه عزم‌تان را برای راه اندازی یک سایت اینترنتی جزم کردید و تصمیم گرفتید در دنیای شلوغ امروزی خودتان را متمایز کنید باید به سراغ شرکتی بروید که خدمات هاست و دامنه را ارائه می‌کند. برای همه ما پیش آمده است که بخواهیم خدمت یا محصولی را از اینترنت خریداری کنیم. اگر حواس مان جمع نباشد و اصول و معیارهای درست برای خرید را در نظر نداشته باشیم در نهایت چیزی که عایدمان می‌شود یک انتخاب بی کیفیت است.

خرید هاست و دامنه نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. برای انتخاب هاستی که قرار است بستر کسب وکار شما در دنیای آنلاین باشد باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید. بیایید این نکات را به صورت خلاصه با هم مرور کنیم.
آپتایم هاست:

هیچ چیز بدتر از این نیست که مخاطب آدرس سایت شما را در مرورگر خود تایپ کند و در نهایت با یک صفحه خالی یا صفحه خطا روبرو شود. این روزها افراد به دلیل مشغله‌های فراوانی که در زندگی خود دارند زمان کافی برای پشت در ماندن و صبر کردن را ندارند. علاوه بر این، دوره توجه مخاطبان شما نیز نسبت به گذشته به شدت کاهش یافته است. این‌ها را گفتیم تا بگوییم بالا بودن سایت یا همان آپتایم بالا مهم‌ترین معیاری است که به هنگام خرید باید در نظر داشته باشید. هاستی را انتخاب کنید که آپتایم بالایی را تضمین کند.
امنیت هاست:

از هر چیزی که بگذریم از امنیت هاست نمی‌توانیم به این سادگی‌ها عبور کنیم. همانطور که می‌دانید هاست‌ها بر روی سرورهای مختلفی میزبانی می‌شوند و امنیت آن‌ها امنیت کسب وکار شما را تعیین می‌کند. اگر هاستی دچار حملات مختلف اینترنتی شود و نتواند در برابر آن‌ها از خود محافظت کند اطلاعات شما را هم در معرض خطر قرار می‌دهد. زمانی که تصمیم می گیرید یک هاست بخرید و حضورتان را در اینترنت پر رنگ تر کنید به سراغ شرکت‌هایی بروید که نیروهای ماهری در زمینه امنیت هاست دارند و می‌توانند مشکلات مربوط به این بخش را در کوتاه ترین زمان ممکن حل کنند.
پشتیبانی:

اگر تا به حال خرید اینترنتی داشته‌اید بدون شک با واژه پشتیبانی هم به خوبی آشنا هستید. متخصصان بازاریابی بر این باورند که تعامل مشتری با یک کسب وکار نه تنها بعد از خرید به پایان نمی‌رسد بلکه تازه آنجا شروع کار است. شرکت‌هایی در زمینه هاستینگ موفق خواهند بود که پشتیبانی ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته را داشته باشند و بتوانند مشکلات کاربران خود را به خوبی مدیریت کنند.
لوکیشن هاست:

هاست‌ها در موقعیت‌های مختلفی میزبانی می‌شوند. اگر سری به اینترنت بزنید و واژه هایی مثل هاست ایران یا هاست آلمان را جستجو کنید با موارد مختلفی روبرو خواهید شد. اینکه هاست ایران بخرید یا هاست خارج به نیازها و نوع کسب و کارتان بستگی دارد. قبل از هر چیزی مخاطبان هدف‌تان را تعیین کنید. ببینید کاربرانی که قرار است از سایت شما بازدید کنند داخل ایران هستند یا کشورهای دیگر را هم شامل می‌شوند. اگر  تصمیم گرفته‌اید تنها به کاربران داخل ایران خدمات رسانی کنید و کشورهای خارج از ایران را در نظر ندارید بهتر است هاست‌ ایران را امتحان کنید.

البته این تنها فاکتوری نیست که به هنگام تعیین موقعیت هاست باید مدنظر داشته باشید. مواردی همچون ثبات سرورها، هزینه‌ها و سرعت بارگذاری نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند.

حرف آخر:

برای ورود به دنیای آنلاین خرید هاست و خرید دامنه اولین و مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. اگرچه شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند اما خرید از شرکتی که پشتیبانی خوبی داشته باشد، کیفیت بی نظیری در اختیارتان قرار دهد و امنیت اطلاعات تان را تا حد زیادی تضمین کند مسیر پیشرفت را برایتان هموارتر می‌کند. مدیر سرور با سال‌ها تجربه در زمینه هاستینگ به شما کمک می‌کند رویاهایی که همیشه در سر داشتید را به سایتی قابل اعتماد تبدیل کنید و مخاطبان‌تان را به سمت خود جذب نمایید. بدون شک راه اندازی سایت با یک هاست مطمئن همه آن چیزی است که برای شروع نیاز دارید.

منبع: https://www.modireserver.com

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *