پرفروش ترین مودم های ADSL ، VDSL و LTE در ایران

پرفروش ترین مودم های ADSL ، VDSL و LTE در ایران
  • 1400/8/18
  • میثم معتمدی
  • 0
باتوجه‌به گسترش فناوری و استفاده روزافزون از دستگاه‌های هوشمند، نیاز به داشتن اینترنت پرسرعت بیش از گذشته محسوس است. ظهور مودم‌های ADSL این امکان را به وجود آورد تا چندین دستگاه بدون نیاز به کابل به‌طور همزمان به اینترنت پرسرعت متصل شوند. نظر به اینکه امروزه سازمان‌ها، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، خانواده‌ها و افراد به دنبال مودمی با قیمتی مناسب و امکاناتی پیشرفته هستند، بهانه‌ای یافتیم تا در این یادداشت درباره پر فروش ترین مودم ها در ایران صحبت کنیم.

آشنایی با مودم و کاربردهای آن

مودم (Modulator/Demodulator) یک دستگاه پیشرفته سخت‌افزاری است که سیگنال‌های دیجیتال را به آنالوگ و آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می‌کند و در طی این فرایند، امکان دسترسی دستگاه‌ها را به اینترنت فراهم می‌سازد. در حقیقت، سیستم تلفن‌ها آنالوگ هستند، در حالی که سیستم کامپیوترها دیجیتال به حساب می‌آیند. مودم‌ها وظیفه دارند تا سیگنال‌های دیجیتال کامپیوترها را به سیگنال‌های آنالوگ تلفن‌ها منتقل کنند.
این دستگاه‌ها دارای انواع مختلفی هستند که از نظر سرعت و پهنای باند با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. به‌طور کلی، رایج‌ترین و پرفروش ترین مودم در بازار عبارت‌اند از:
– ADSL
– VDSL
– LTE
مودم ADSL از پر فروش ترین مودم ها در ایران به شمار می‌رود که از طریق پورت وصل‌شده به تلفن، با سرویس اینترنت ارتباط می‌گیرد. در کنار این مودم، سری VDSLها نیز با پهنای باند گسترده و سرعت اتصال بالا در حال سبقت‌گرفتن از سایر مودم‌ها هستند. علاوه بر این دستگاه‌ها، با سری LTE روبه‌رو هستیم که به‌صورت بی‌سیم و با پوشش‌دهی وسیع، امکان اتصال به اینترنت را بر پایه سرویس‌ موبایل فراهم می‌کنند.

پرفروش‌ترین مودم‌های ADSL

مودم adsl
خرید مودم‌ adsl به دلیل انعطاف‌پذیری، سرعت بالا و پهنای باند وسیع بسیار رایج است و این دستگاه‌ها در صدر محبوب‌ترین مودم‌ها قرار دارند. اکنون قصد داریم به بررسی چهار مدل از پر فروش ترین مودم adsl بپردازیم:

۱٫ مودم روتر ADSL2 Plus بی‌سیم یوتل مدل A154

مودم  ADSLاز برند ایرانی یوتل می‌تواند تا ۲ مگابایت در ثانیه برای آپلود و تا ۲۴ مگابایت در ثانیه جهت دانلود با اینترنت ارتباط برقرار کند. این مودم که برای سازمان‌ها و مصارف خانگی بسیار مناسب است، چهار پورت اترنت RJ-45 و یک درگاه تلفن دارد. علاوه براین، این دستگاه از سرعت انتقال داده ۱۵۰ مگابایت در ثانیه پشتیبانی می‌کند و دارای کلید WPS و WPA/WPA2 جهت فراهم‌کردن بستری ایمن برای کاربران است.

۲٫ مودم روتر ADSL2 Plus بی‌سیم N300 تی‌پی‌لینک مدل TD-W8961N_V1

این مودم روترها دارای نمایشگر LED هستند تا وضعیت خاموش و روشن شدن دستگاه، اتصال به اینترنت و وضعیت شبکه بی‌سیم (WLAN) را نشان دهند. علاوه بر این، قابلیت پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Windows 98SE, Windows NT را دارند. همچنین این مودم از سرعت ۳۰۰ مگابایت در ثانیه برای انتقال داده‌ها پشتیبانی می‌کند و به همین علت از پر فروش ترین مودم ها در ایران به شمار می‌رود.

۳٫ مودم روتر بی‌سیم +ADSL2 دی‌لینک DSL-2730U

این مودم از سیستم امنیتی بالا با رمزگذاری WPA/WPA2 و کیفیت خدمات (QoS) برخوردار است. از طرفی، امکان ساپورت فرکانس ۲.۴ الی ۲.۴۸ گیگاهرتزی را دارد و دارای سرعت اینترنت حداکثری برابر با ۳۰۰mbps است. امکانات فوق‌العاده در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه این مودم را در زمره پرفروش ترین مودم adsl قرار می‌دهد.

۴٫ مودم روتر ADSL2 Plus بی‌سیم N300 دی‌لینک مدل DSL-2740U

این مودم چهار پورت اترنت  دارد و از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. از نقاط قوت این مودم می‌توان به این مورد اشاره کرد که قابلیت ساپورت استاندارد وایرلس ۸۰۲٫۱۱n را دارد و سرعت دانلود آن، حداکثر ۲۴ مگابایت بر ثانیه است. این مدل شباهت‌های بسیاری با مدل U2750 دارد و تنها تفاوت آن، این است که از پورت USB پشتیبانی نمی‌کند.

پرفروش‌ترین مودم‌های VDSL

مودم‌های VDSL سری جدیدی از ADSL به حساب می‌آیند. تفاوت این دو مودم در آن است که در نوع VDSL انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط از طریق بستر کابل‌ فیبر نوری ایجاد می‌شود اما در مدل ADSL از خطوط کابل مسی بهره می‌گیرند. همچنین حداکثر سرعت انتقال داده‌ها و دانلود در این VDSL‌ها ۳۰۰ مگابایت در ثانیه است که از سایر مودم‌ها در بالاترین جایگاه قرار می‌گیرد. پیشنهاد ما به شما خرید مودم vdsl راف نت است، با پرفروش ترین مودم های vdsl راف نت در ایران آشنا شوید:
مودم vdsl

۵٫ مودم تی‌پی‌لینک Archer VR600

مدل ARCHER VR600 به‌عنوان یک روتر بدون سیم (wireless) و مودم DSL این قابلیت را دارد که تا ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه امکان را انتقال داده را فراهم کند. این میزان تقریبا ۵ برابر سری ADSL2 به شمار می‌رود. از سوی دیگر، این دستگاه دارای سه آنتن خارجی و تکنولوژی پیشرفته beamforming است که سبب هدفمند شدن نحوه اتصالات وایرلس می‌شود.
این فناوری‌ها، امنیت بالا و سرعت فوق‌العاده در مجموع مودم تی‌پی‌لینک archer VR600 را در زمره پر فروش ترین مودم ها در ایران قرار می‌دهد.

۶٫ مودم ایسوس DSL-AC55U

ایسوس در یکی از برترین محصولات خود، مودمی را عرضه کرده که فرکانس‌های ۲.۴ تا ۵ گیگاهرتزی را پشتیبانی می‌کند و از ویژگی‌های ممتاز آن، ۸۶۷ مگابایتی بر ثانیه است. این محصول مدیریت ترافیک آسان دارد و تنها در ۳۰ ثانیه راه‌اندازی می‌شود؛ به همین علت، امکان استفاده از آن حتی برای کاربران مبتدی وجود دارد و در لیست انواع پرفروش ترین مودم بازار در جایگاه‌های ابتدایی می‌ایستد.

۷٫ مودم روتر VDSL بی‌سیم AC1900 تی‌پی‌لینک مدل Archer VR900

تی‌پی‌لینک به‌عنوان یکی از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده دارای سه آنتن پرقدرت است که سرعت بالایی را برای افراد فراهم می‌کند. قابلیت فوق‌العاده این مودم، ورودی USB 3.0 است که امکان استفاده از مودم سیمکارتی را نیز به وجود می‌آورد.
همچنین این مودم امکاناتی را برای کاربران فراهم ساخته تا تقسیم اینترنت و پهنای باند را به‌طور دلخواه انتخاب کنند. تعداد پورت‌های اترنت RJ-45 به چهار عدد می‌رسد و از طرف دیگر، از فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. نکته حائزاهمیت دیگر درباره این مودم تی‌پی‌لینک، کارایی آسان آن برای افراد از طریق دکمه‌های بر روی بدنه آن مانندWPS  و خاموش و روشن کردن است.

۸٫ مودم روتر VDSL/ADSL تی‌پی‌لینک مدل TD-W9960_V1

این مودم از شرکت تی‌پی‌لینک در زمره مدل‌های مقرون‌به‌صرفه با قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته است که برای مصارف خانگی و شرکت‌ها مناسب به شمار می‌رود. مودم TD-W9960_V1 در برابر آسیب‌های الکتریکی از جمله صاعقه مقاوم است و شرایط آب‌و‌هوایی در کارکرد آن تاثیر نخواهد داشت. تعداد آنتن‌های ثابت این روتر دو عدد بوده و قابلیت پشتیبانی از فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتزی را دارد.
از طرف دیگر، سرعت انتقال داده‌ها و اطلاعات در این مودم ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه است؛ این سرعتی فوق‌العاده در انتقال، دانلود و آپلود دیتاها به شمار می‌رود و برای بازی‌های آنلاین، دانلود فیلم، آپلود فایل‌ها و شرکت در جلسات آنلاین بسیار سریع است. سرعت بالا و قیمت مناسب این مودم را در لیست پر فروش ترین مودم ها در ایران قرار می‌دهد.

پرفروش‌ترین مودم LTE

مودم‌های LTE بر پایه سیستم موبایل پیاده‌سازی می‌شوند. این فناوری ظرفیت چشمگیری را برای انتقال داده‌ها فراهم می‌کند و در عین حال، طیف فرکانس‌های آن انعطاف‌پذیر و هزینه‌های آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است. اگر تمایل به خرید مودم lte دارید، توصیه ما این است برای آشنایی با پرفروش ترین مودم های lte در ادامه با ما همراه باشید.

۹٫ مودم‌ رومیزی TF-i60 ایرانسل

این مودم رومیزی از رایج‌ترین مودم‌های LTE است که قابلیت پشتیبانی از سیمکارت‌ها و اینترنت‌های (۴G LTE) FDD و TD-LTE را دارد. از سوی دیگر، این مودم با داشتن امکان انتقال ۳۰۰ مگابایتی و دانلود ۵۰ مگابایتی در جایگاه اول پرسرعت‌ترین مودم‌های LTE داخلی ایستاده است. وای‌فای این مودم رومیزی دو بانده بوده و به همین علت، می‌تواند ۳۲ کاربر را به‌صورت همزمان متصل کند.

۱۰٫ مودم رومیزی TD-I40 ایرانسل

شرکت ایرانسل بیشترین تنوع و مدل را برای مودم‌های LTE ارائه می‌دهد، بنابراین تعجبی ندارد که جایگاه دوم پرفروش ترین مودم از نوع LTE به این شرکت اختصاص یابد. این مودم رومیزی در انتقال داده‌ها با سرعت ۱۲۰ مگابایت و در بارگذاری فایل‌ها با سرعت ۵۰ مگابایت عمل می‌کند. از سوی دیگر، این مودم فرکانس ۵ گیگاهرتزی را ساپورت خواهد کرد و از وای‌فای دوبانده برخوردار است.

۱۱٫ مودم‌ جیبی SR120 شاتل موبایل

این مودم جیبی که شاتل موبایل آن را عرضه می‌کند، قابلیت اتصال ۱۱ دستگاه را دارد، باتری آن ۱۸۰۰ میلی‌آمپر است و از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. این مودم جیبی دارای اندازه‌ای ۶۵×۸۰×۱۱.۴ میلی‌متری است و به همین دلیل، به‌آسانی جابه‌جا می‌شود. سرعت دانلود مودم SR120، ۱۲۰ مگابایت و سرعت آپلود آن ۱۰ مگابایت محاسبه شده؛ بنابراین، در زمره پر فروش ترین مودم ها در ایران قرار می‌گیرد.

کلام پایانی

امروزه انجام فعالیت‌ها بدون اینترنت به‌خصوص اینترنت پرسرعت تقریبا غیرممکن است. بسیاری تمایل به خرید مودم سیمکارتی و خرید مودم همراه دارند و بسیاری دیگر از شبکه‌های وایرلس خانگی استفاده می‌کنند. سری adsl، vdsl وLTE  از برترین اینترنت‌ها و پر فروش ترین مودم ها در ایران به شمار می‌روند. برای خرید هر یک از این مودم‌ها باید به قیمت، شرکت تولیدکننده، محدوده پوشش‌دهی و قدرت آنتن‌دهی، میزان استفاده، سرعت دانلود و دیگر قابلیت‌های فنی آن‌ها توجه کرد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *